اخبار داغ

دانا گزارش می دهد:

روی سخن رهبری با چه کسانی است؟/ از عمل گوش آقای وزیر در آلمان تا علامت سوال دولت بر روی موشک‌های ایران

روی سخن رهبری با چه کسانی است؟/ از عمل گوش آقای وزیر در آلمان تا علامت سوال دولت بر روی موشک‌های ایران
در حالی که مقام معظم رهبری برای چندمین بار در فرمایشات خود بر لزوم باور داشتن سرمایه‌های کشور تأکید می‌کنند به نظر می‌رسد برخی از مسئولین به دنبال راهکارهای غیر بومی برای مشکلات کشور هستند.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا، مقام معظم رهبری در دیدار مردم قم به مناسبت سالروز قیام 19 دی ماه فرمایشاتی داشتند که بیشتر روی سخن ایشان، صریح و بی پرده با مسئولان دولتی بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

ایشان در قسمتی از فرمایشات خود فرمودند که دشمنان کشور و اسلام میخواهند حقایق انقلاب تحریف بشود، به دست فراموشى سپرده بشود؛ پول خرج میکنند، کار دارند می‌کنند. کسى که آشنا باشد، آگاه باشد با دنیاى کتاب و مطبوعات و مقاله میبیند که دشمنان چه‌کار دارند می‌کنند.

, دشمنان کشور و اسلام میخواهند حقایق انقلاب تحریف بشود، به دست فراموشى سپرده بشود؛ پول خرج میکنند، کار دارند می‌کنند. کسى که آشنا باشد، آگاه باشد با دنیاى کتاب و مطبوعات و مقاله میبیند که دشمنان چه‌کار دارند می‌کنند.,

این در حالی است برخی از افراد بی بصیرت در کشور دست داشتن بیگانگان در اتفاقات و اغتشاشات داخل کشور را غیر واقعی می‌دانند؛ اما مقام معظم رهبری بارها بر این نکته تأکید کرده اند که نمونه بارز دخالت‌های غرب در کشور ایران را در اعترافات هیلاری کلینتون دیده ایم.

,

هیلاری کلینتون در بخشی از کتاب خاطراتش به مساله اغتشاشات بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران نیز اشاره کرده و می‌نویسد: «دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در سال‌های بعد از اغتشاشات انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۸۸ در ایران با صرف ده‌ها میلیون دلار به آموزش بیش از ۵۰۰۰ نفر از مخالفان ایران در سراسر دنیا پرداخت.» 

,

مقام معظم رهبری در جایی دیگر از سخنان خود به وضعیت علمی کشور اشاره کرده و فرمودند: ما خیلى پیش رفتیم، راه زیادى را ملّت ایران طى کردند، اینها را ندیده نگیرند. پیشرفتهاى علمى را بعضى‌ها نابخردانه انکار میکنند؛ چرا انکار می‌کنید؟ این ملّت پیشرفت علمى کرده است، اینکه ادّعاى ما نیست، این را دشمنان ما، پایگاه‌هاى علمى بین‌المللى دارند شهادت میدهند؛ آن‌وقت یک عدّه‌اى بیایند انکار کنند، ملّت را تحقیر کنند؛ اینها خطا است، ندیدن آن حرکت عظیم و پیشرفت بزرگى که نظام مقدّس اسلامى براى این کشور پیش آورده است، بى‌انصافى است، خطا است. بله، البتّه راه طولانى‌اى در پیش داریم؛ ما به آرمانهایمان هنوز نرسیده‌ایم؛ آرمانهاى اسلامى خیلى بالاتر از این حرفها است.

, ما خیلى پیش رفتیم، راه زیادى را ملّت ایران طى کردند، اینها را ندیده نگیرند. پیشرفتهاى علمى را بعضى‌ها نابخردانه انکار میکنند؛ چرا انکار می‌کنید؟ این ملّت پیشرفت علمى کرده است، اینکه ادّعاى ما نیست، این را دشمنان ما، پایگاه‌هاى علمى بین‌المللى دارند شهادت میدهند؛ آن‌وقت یک عدّه‌اى بیایند انکار کنند، ملّت را تحقیر کنند؛ اینها خطا است، ندیدن آن حرکت عظیم و پیشرفت بزرگى که نظام مقدّس اسلامى براى این کشور پیش آورده است، بى‌انصافى است، خطا است. بله، البتّه راه طولانى‌اى در پیش داریم؛ ما به آرمانهایمان هنوز نرسیده‌ایم؛ آرمانهاى اسلامى خیلى بالاتر از این حرفها است.,

با تأملی در بسیاری از اظهارات مسئولان در چند سال اخیر می توان فهمید که روی سخن رهبری با مسئولان کشور بوده است که اقتدار علمی و دستاوردهای علمی کشور را باور ندارند.

,

چندی پیش روحانی درهمایش تجلیل از تولید کنندگان بخش کشاورزی در حالی که رزمایش بزرگ ارتش با اقتدار در حال انجام بود اظهار داشت که برخی اقتدار ملی را در برد موشک می‌دانند و البته نیروهای مسلح، ارتش، سپاه، بسیج و نیروهای امنیتی قدرت و اقتدار ما هستند اما اگر در کشور انواع سلاح داشته باشیم اما برای گوشت، گندم، جو و روغن و ... به دیگران نیازمند باشیم و دست ما به بیرون دراز باشد، اقتدار حاصل نمی‌شود.

,  برخی اقتدار ملی را در برد موشک می‌دانند,  برخی اقتدار ملی را در برد موشک می‌دانند,

از طرف دیگر وزیر امورخارجه کشور در سال گذشته در جمع دانشجویان تهران در سخنانی تأمل برانگیز گفت: غربی ها از 4 تا تانک و موشک ما نمی ترسند از مردم ایران می ترسند؟

,  غربی ها از 4 تا تانک و موشک ما نمی ترسند از مردم ایران می ترسند؟,  غربی ها از 4 تا تانک و موشک ما نمی ترسند از مردم ایران می ترسند؟,

ظریف ادامه داد: آیا فکر کردید آمریکا که می تواند با یک بمب تمام سیستم دفاعی ما را از کار بیاندازد از سیستم دفاعی ما می ترسد؟ آیا واقعا به خاطر قدرت نظامی، آمریکا جلو نمی آید؟ بر اساس کدام سند فکر می کنید آمریکا می تواند به اطلاعات نظامی ما دست پیدا کند؟

,

از طرف دیگر وزیر صنعت دولت یازدهم در اظهار نظری عجیب درباره عمل گوش خود در آلمان اظهار کرده بود که تکنولوژی این عمل حدود 80 سال آینده به ایران خواهد رسید. 

, وزیر صنعت دولت یازدهم در اظهار نظری عجیب درباره عمل گوش خود در آلمان اظهار کرده بود که تکنولوژی این عمل حدود 80 سال آینده به ایران خواهد رسید. , وزیر صنعت دولت یازدهم در اظهار نظری عجیب درباره عمل گوش خود در آلمان اظهار کرده بود که تکنولوژی این عمل حدود 80 سال آینده به ایران خواهد رسید. ,

این در حالی بود که پیوندی، رئیس دانشگاه شهید بهشتی تهران در خصوص پیوند و عمل جراحی گوش وزیر صنعت اعلام کرد که عمل گوش نعمت زاده یک عمل ساده بوده و در دانشگاه شهید بهشتی به راحتی انجام می‌گیرد.

,

مقام معظم رهبری در جایی دیگر از سخنان خود در خصوص اهمیت به تولید در داخل کشور و پیگیری اقتصاد مقاومتی در کشور فرمودند: کارى کنید که تحریم بى‌اثر بشود. بارها ما گفته‌ایم کارى کنید که وابستگی مالی کشور به نفت کم و کم و کمتر بشود؛ خب، شما ملاحظه میکنید در ظرف مدّت کوتاهى قیمت نفت را به نصف میرسانند. وقتى ما وابسته به نفت باشیم، مشکل براى ما درست میشود؛ این فکر را باید کرد. ازجمله‌ى بزرگ‌ترین مسئولیّتهاى مسئولین کشور همین است که کارى کنند اگر دشمن دلش نخواست تحریم را بردارد، به رونق کشور و پیشرفت کشور و رفاه مردم ضربه‌اى وارد نشود؛ راه آن چیست. راه آن این است که مراجعه کنیم به درون کشور، به درون ملّت، از نیروهاى درونى کشور استفاده کنیم و راه‌هایى وجود دارد؛ آدمهاى صاحب‌نظر، آدمهاى کارشناس و بااخلاص، گواهى میدهند که راه‌هایى وجود دارد که انسان بتواند به خودش متّکى باشد. این وظیفه‌ى مسئولین کشور و مسئولین دولتى است، چشم ندوزند به دست بیگانه.

, کارى کنید که تحریم بى‌اثر بشود. بارها ما گفته‌ایم کارى کنید که وابستگی مالی کشور به نفت کم و کم و کمتر بشود؛ خب، شما ملاحظه میکنید در ظرف مدّت کوتاهى قیمت نفت را به نصف میرسانند. وقتى ما وابسته به نفت باشیم، مشکل براى ما درست میشود؛ این فکر را باید کرد. ازجمله‌ى بزرگ‌ترین مسئولیّتهاى مسئولین کشور همین است که کارى کنند اگر دشمن دلش نخواست تحریم را بردارد، به رونق کشور و پیشرفت کشور و رفاه مردم ضربه‌اى وارد نشود؛ راه آن چیست. راه آن این است که مراجعه کنیم به درون کشور، به درون ملّت، از نیروهاى درونى کشور استفاده کنیم و راه‌هایى وجود دارد؛ آدمهاى صاحب‌نظر، آدمهاى کارشناس و بااخلاص، گواهى میدهند که راه‌هایى وجود دارد که انسان بتواند به خودش متّکى باشد. این وظیفه‌ى مسئولین کشور و مسئولین دولتى است، چشم ندوزند به دست بیگانه.,

اگرچه رهبری انقلاب بارها بر روی این نکته در اقتصاد کشور تأکید داشته اندغ اما تکرار این فرمایشات نشان می دهد که پیگیری اقتصاد مقاومتی در میان مسئولان کمرنگ است.

,

به عنوان مثال چندی پیش اکبر ترکان به عنوان مشاور روحانی گفت: اگر تعرفه واردات برداشته شود، قابلیت رقابت در هیچ تکنولوژی و هیچ صنعتی به جز آبگوشت بزباش و قرمه‌سبزی را نخواهیم داشت.

, اگر تعرفه واردات برداشته شود، قابلیت رقابت در هیچ تکنولوژی و هیچ صنعتی به جز آبگوشت بزباش و قرمه‌سبزی را نخواهیم داشت., اگر تعرفه واردات برداشته شود، قابلیت رقابت در هیچ تکنولوژی و هیچ صنعتی به جز آبگوشت بزباش و قرمه‌سبزی را نخواهیم داشت.,

دقت در سخنان مشاور روحانی نشان از تأکید دولت بر روی واردات و از طرف دیگر قبول نکردن دستاوردها و پیشرفتهای کشور است که هر دو طبق فرمایشات مقام معظم رهبری خلاف رویکرد اقتصاد مقاومتی در کشور است.

,

از طرف دیگر دولت یازدهم در دو بخش محیط زیست و نفت از سال گذشته به بهانه کمتر شدن آلودگی هوا مانع از ورود بنزین های تولید داخل به کشور شدند و به جای آن بنزین های یورو 4 را از خارج از کشور وارد کردند که با گذشت یک سال مشخص شد که بنزین وارداتی نه تنها کمکی به سالم تر شدن هوای تهران نکرد بلکه آلودگی هوا را نیز بیشتر کرد.

, دولت یازدهم در دو بخش محیط زیست و نفت از سال گذشته به بهانه کمتر شدن آلودگی هوا مانع از ورود بنزین های تولید داخل به کشور شدند و به جای آن بنزین های یورو 4 را از خارج از کشور وارد کردند که با گذشت یک سال مشخص شد که بنزین وارداتی نه تنها کمکی به سالم تر شدن هوای تهران نکرد بلکه آلودگی هوا را نیز بیشتر کرد., دولت یازدهم در دو بخش محیط زیست و نفت از سال گذشته به بهانه کمتر شدن آلودگی هوا مانع از ورود بنزین های تولید داخل به کشور شدند و به جای آن بنزین های یورو 4 را از خارج از کشور وارد کردند که با گذشت یک سال مشخص شد که بنزین وارداتی نه تنها کمکی به سالم تر شدن هوای تهران نکرد بلکه آلودگی هوا را نیز بیشتر کرد.,

وزارت صنعت نیز در جای دیگر با افزایش واردات کالاهای لوکس و غیر ضروری در کشور نتوانست گام مؤثری در کاهش واردات بردارد و از طرف دیگر با وارد کردن برنج های هندی و برخی از محصولات که تولید آنها در داخل کشور هم وجود داشت ضربه‌های اساسی را بر پیکر تولید داخل وارد کرد.

,

مقام معظم رهبری در جای دیگر از فرمایشات خود فرمودند:  آمریکایى‌ها با کمال وقاحت دارند میگویند «اگر در قضیّه‌ى هسته‌اى ایران کوتاه هم بیاید، تحریمها یکجا و همه برداشته نخواهد شد»، این را صریح دارند میگویند. این نشان‌دهنده‌ى این است که به این دشمن نمیشود اطمینان کرد نمیشود اعتماد کرد. من با مذاکره کردن مخالف نیستم؛ مذاکره کنند؛ تا هروقت میخواهند مذاکره کنند! من معتقدم باید دل را به نقطه‌هاى امیدبخش حقیقى سپرد، نه به نقطه‌هاى خیالى نه به نقطه‌هاى خیالى.

,

برخی از کارشناسان معتقدند که دولت یازدهم در حل مشکلات کشور به ویژه مشکلات اقتصادی تمام برنامه ریزی خود را بر روی رفع تحریم ها قرار داده است و مشکلات کشور را ناشی از تحریم ها می دانند.

,

اما با گذشت بیش از یک سال از مذاکرات و روابط ایران با 5+1، نه تنها تحریمی برداشته نشد و گشایشی در روند اقتصادی و معیشتی مردم حاصل نشد بلکه بارها دیده شد آمریکایی ها و طرف غربی با زورگویی بیشتر با ایران برخورد کردند.

,

نمونه بارز این مسئله وضع تحریم‌های جدید علیه ایران در خلال توافق هسته ای بود که این نوع از تحریم ها بر خلاف توافق هسته ای صورت گرفت و طرف مذاکره کننده با ایران نیز دلیل روشنی برای این موضوع ارائه نکرده است.

,

لزوم تفکر عمیق در فرمایشات مقام معظم رهبری توسط مسئولین نظام به ویژه مسئولین دولتی با دقت در موارد ذکر شده بیشتر می شود و مسئولین باید بدانند که هیچ کس از عمل کردن به فرمایشات مقام معظم رهبری نه تنها ضرر نکرده است؛ بلکه در مسیر رشد و تعالی کشور قدم برداشته است.

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه