اخبار داغ

رزاقی کارشناس مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با دانا:

امام(ره)فرمود آنچه را تولید می کنید مصرف کنید/نه تنها وابستگی به نفت کاهش نداشته بلکه منابع خام دیگر هم به جمع مواد خام صادراتی اضافه شده/دولت به قانون اساسی و اقتصاد مقاومتی اعتقاد ندارند

امام(ره)فرمود آنچه را تولید می کنید مصرف کنید/نه تنها وابستگی به نفت کاهش نداشته بلکه منابع خام دیگر هم به جمع مواد خام صادراتی اضافه شده/دولت به قانون اساسی و اقتصاد مقاومتی اعتقاد ندارند
رزاقی ارزان فروشی دلار را یکی از عوامل ضربه خوردن تولید داخلی دانست و گفت: ارزان فروشی دلار سبب شده واردات افزایش یافته و کالاهای وارد شده به کشور در رقابت با تولید داخلی پیروز شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا اواخر هفته گذشته بود که رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم شهر قم، توصیه های مهمی را خطاب به دولتمردان مطرح کردند که یکی از محورهای اصلی آن درخصوص ضرورت قطع وابستگی به درآمدهای نفتی و تحقق اقتصاد مقاومتی بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا ,

 

,

در این باره ابراهیم رزاقی کارشناس مسائل اقتصادی کشورمان در گفت وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا ، با بیان اینکه حرکت امروز دولت یازدهم بر خلاف قانون اساسی و فرموده های امام راحل(ره) است، اظهار داشت: در قانون اساسی، وصیت امام(ره) و انشای رهبری بر مسئله اقتصاد مقاومتی تاکید شده و دولت ها از خام فروشی در زمینه نفت، نهی شده اند. این مسئله حتی در وصیت نامه امام خمینی(ره) آشکارتر مطرح شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا ,

 

,

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در سال های بعد از جنگ، همه روسای جمهور با برگزاری همایش ها و سمینارها، بر مسئله اقتصاد مقاومتی و قطع وابستگی به درآمدهای نفتی تاکید داشته اند، اما اقدامات همه آنها فقط در حد حرف باقی مانده و به عمل نرسیده است. با برگزاری همایش و سمینار که اقتصاد درست نمی شود.

,

 

,

این کارشناس مسائل اقتصادی کشورمان در ادامه به تحلیل عملکرد دولت یازدهم در زمینه اقتصاد مقاومتی پرداخت و گفت: اختلاف در حرف و عمل دولت نشان می دهد دولت در خلاف مسیر قانون اساسی حرکت می کند. چراکه قانون اساسی در اصول مختلف به استقلال اقتصادی تاکید کرده و حتی شعار اول جمهوری اسلامی ایران هم بر اساس استقلال نقش بسته است. اما عملا نه تنها وابستگی به نفت کاهش نداشته بلکه منابع خام دیگر مانند پتروشیمی و مواد کانی و معدنی نیز به جمع مواد خام صادرشدنی اضافه شده اند.

,

 

,

رزاقی به نقش آمریکا و دشمنی های این کشور با ایران اشاره کرد و افزود: آمریکا سال هاست که در برابر صنعتی شدن کشورها ایستادگی می کند و هر کشوری که بخواهد رشد اقتصادی داشته باشد، باید تحت سیطره آمریکا این کار را انجام دهد. در قبال ایران نیز آمریکا سال های سال است که چنین اقداماتی را انجام می دهد. در گذشته با راه اندازی کودتا، بعد از انقلاب نیز با راه اندازی جنگ عراق علیه ایران و در یکی دو دهه اخیر نیز با افزایش تحریم ها. بنابراین باید گفت امروز هجمه ها علیه ایران همه جانبه شده و تحریم اقتصادی یکی از آنهاست. وقتی وابستگی به خارج وجود داشته باشد، تحریم کشور را دچار مشکل می کند. دولت هم هنری از خود به خرج نمی دهد تا درقبال تحریم ها بتوانیم مقاومت کنیم.

,

 

,

این اقتصاددان کشورمان به موضوع صنایع دفاعی و نظامی کشور نیز اشاره کرد و گفت: در طول سال های اخیر تنها موردی که موجب بازدارندگی در قبال دشمنان بوده، مسئله دفاع و تسلیحات موشکی و نظامی بوده است. در این مورد ما بهترین عملکرد را داشته ایم و دولت و رئیس جمهور به جای اینکه علیه این اقتدار ملی موضع گیری کنند، از نحوه مدیریت و بومی سازی صنایع دفاعی و نظامی کشور درس بگیرند.

,

 

,

وی همچنین تصریح کرد: در دولت های اخیر از دولت سازندگی و اصلاحات گرفته تا احمدی نژاد و خاتمی، همگی سیاست تعدیل اقتصادی را در پیش گرفتند. متاسفانه در ایران بالاترین سود در واردات و حرکت های غیرتولیدی است. حتی دولت ها در برابر این واردات بیش از حد، مالیات آنچنانی هم دریافت نمی کنند. همین می شود که تولید داخلی زمین می خورد.

,

 

,

رزاقی ارزان فروشی دلار را یکی دیگر از عوامل ضربه خوردن تولید داخلی دانست و گفت: ارزان فروشی دلار سبب شده واردات افزایش یافته و کالاهای وارد شده به کشور در رقابت با تولید داخلی پیروز شوند. همین می شود که تولید داخلی ازبین می‌رود. حتی ارزانی دلار هم سبب شده تولید کنندگان داخلی نیز به واردات روی آورند.

,

 

,

کارشناس مسائل اقتصادی کشورمان در بخش پایانی اظهارات خود به انتقاد از عملکرد اقتصادی دولت یازدهم پرداخت و عنوان کرد: آقای روحانی جزو افرادی بود که از همه آشکارتر به نظام سرمایه داری هویت بخشید. این اقدام کاملا بر خلاف قانون اساسی بود. اما اینگونه که دولت پیش می رود معلوم است که به قانون اساسی و اقتصاد مقاومتی اعتقاد ندارند. مگر امام نفرمودند آنچه را تولید می کنید مصرف کنید؛ پس چه شد؟ دولت برای بهبود شرایط اقتصادی مصمم نیست و فقط به فعالیت های نمایشی روی آورده است.

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه