اخبار داغ

فرماندار شهرستان طرقبه شاندیز:

به سرمایه گذاری در بخش عمومی تسهیلات اعطا می شود/ در اجرای طرح هادی روستایی در استان پیشرو هستیم

به سرمایه گذاری در بخش عمومی تسهیلات اعطا می شود/ در اجرای طرح هادی روستایی در استان پیشرو هستیم
فرماندار شهرستان طرقبه شاندیز گفت: یکی از مسائل مهم که باید نگاه ویژه ای به آن داشته باشیم بحث سرمایه گذاری عمومی است ، در گذشته نگاه سرمایه گذاری نگاه مهندسی درستی نبوده سرمایه گذاری ها بیشتر با هدف ایجاد مکانهایی چون باغ ،تالار و رستوران صورت می گرفته اما اینها کفایت نمی کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، امیرکلالی فرماندار شهرستان طرقبه شاندیز در گفتگو با خبرنگار اقتصادی صبح توس در خصوص مسائل اقتصادی این شهرستان عنوان کرد: در مسائل اقتصادی شهرستان از بخش کشاورزی گرفته تا بحث گردشگری و توریست پذیری منطقه، ایجاد زیرساخت ها از مسائل بسیار حائز اهمیت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا،, صبح توس,

وی گفت: این شهرستان در حوزه زیرساخت ها باید خود را آماده کند برای ظرفیت ها و پتانسیل هایی که دارد در افق آینده ما باید آمادگی خدمات رسانی در حد ۴۰ میلیون نفر را داشته باشیم چرا که مشهد این مقدار زائر دارد که قطعا بخشی از آنها به این شهرستان نیز سفر می کنند و نباید فکر کنیم چون شهرستان مستقل هستیم پس با مشهد کاری نداریم.

,

امیرکلالی تصریح کرد: زمینه سرمایه گذاری در منطقه را باید بیش از پیش فراهم کنیم و برای این منظور زیرساخت هایی در حال انجام است و یکی از آنها طرح ملی آب رسانی است که دولت مشخص کرده؛ همچنین درحال حاضر آب مصرفی بیش از نیازمردم منطقه است اما با توجه به میزان زائر و مسافر اجرای چنین طرحی ضروری است تا در آینده دچار بحران نشویم و این زیرساخت مهمی در سالهای آتی است.

,

وی بیان داشت : از دیگر کارهای صورت گرفته در این شهرستان طرح فاضلاب است که همانند شهرهای بزرگی چون تربت حیدریه در حال انجام است ، این شهرستان جزء نوادر شهرهایی است که متناسب با این جمعیت فاضلاب دارد و این کمک به شهر مشهد است تا سفره های زیر زمینی آلوده نشود چرا که اگر شیب ارتفاعات و سفره آب را لحاظ نکنیم مشهد دچار مشکل می شود.

,

فرماندار طرقبه شاندیز ادامه داد: در یکی دوسال گذشته راه روستایی صعب العبور روستای مغان به طول ۲۵ کیلومتر زیرساخت سازی و آسفالت شد و این کار بزرگی است همچنین به منظور دسترسی بهتر زائرین و مسافرین مسیرهای مشهد- شاندیز و طرقبه- مشهد در حال آماده سازی است که ۱۲٫۵ کیلومتراین مسیر آسفالت و تعریض شده و ۱۲٫۵ کیلومتر دیگر در حال آماده سازی است و مسیرهایی مثل زشک یا کنگ که جنبه گردشگری و توریستی دارد در حال زیرساخت سازی است چرا که امری مهم در جهت جاذبه گردشگری منطقه است.

,

وی عنوان کرد: در اجرا و برخورداری روستاهای منطقه از طرح هادی روستایی در استان پیشرو بوده ایم چرا که تا کنون در ۹۷ درصد روستاهای منطقه این طرح اجرا شده است ، در بحث مسکن مهر نیز بیشترین مسکن مهررا داشته ایم، ۵ هزار مسکن مهر در شاندیز و ۳ هزار مسکن مهر در طرقبه قرار دارد و در همین حدود خود مالکی داریم.

,

وی با بیان اینکه رشد جمعیت این منطقه از میانگین کلی رشد جمعیت بالاتر است افزود: در این منطقه نیاز به ایجاد چنین زیر ساخت هایی است زیرساخت هایی مثل راه و آب و یا پست برق که درحال آماده سازی است چرا که منطقه گردشگری است و جمعیت در گردش بالایی دارد .

,

امیر کلالی تصریح کرد: یکی از مسائل مهم که باید نگاه ویژه ای به آن داشته باشیم بحث سرمایه گذاری عمومی است ، در گذشته نگاه سرمایه گذاری نگاه مهندسی درستی نبوده سرمایه گذاری ها بیشتر با هدف ایجاد مکانهایی چون باغ ،تالار و رستوران صورت می گرفته اما اینها کفایت نمی کند ما اینها را مهار کردیم و اعلام کردیم به سرمایه گذاری در بخش عمومی خدمات می دهیم و اعطای وام و تسهیلات انجام می شود و از فعالیت افراد دربخش عمومی استقبال کردیم به طور مثال سد ارغوان دره در مالکیت مردم است با احداث این سد ذخیره آبی در صورت گرفت که هم کمبود آب باغات را جبران کرد هم مکانی تفریحی ایجاد شد.

,

انتهای پیام/گ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه