اخبار داغ

مشکلات پخش فرآورده های سوختی در سلماس/از مشکلات جایگاههای سوخت تا دلایل نامعلوم رتبه بندی آنها

مشکلات پخش فرآورده های سوختی در سلماس/از مشکلات جایگاههای سوخت تا دلایل نامعلوم رتبه بندی آنها
با توجه به درخواست های مکرر همشهریان محترم سلماسی، مشکلات و شرایط تامین و پخش فراورده های سوختی درحضور رئیس شرکت ملی پخش فراورده های نفتی سلماس مورد بررسی قرار گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرپیام از آذربایجان غربی:با توجه به اهمیت سوخت رسانی در سیستم حمل و نقل شهری ، از زمانی که بحث سوخت CNGو خودروهای دوگانه سوز در کشور مطرح شده است، کمبود جایگاه های CNGدر شهرهای اقصی نقاط کشور وجود داشته و هم اکنون نیز وجود دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آذرپیام,

نکته قابل ذکر در جایگاه های پمپ گاز و بنزین، طرح درجه بندی جایگاه ها با معیارهای 18گانه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران است که از جمله این معیارها میتوان به 1. داشتن حداقل یک باب سرویس بهداشتی (مجهز به آب سرد و گرم ،صابون مایع،آیینه ،فن ،تهویه و فلش تانک یا سیفون، دست خوش کن و یا دستمال کاغذی،سطل زباله درب دار)، 2.ارائه حداقل یک مورد خدمات رایگان نظیر تنظیم باد ،تعویض روغن و...، 3.سالم بودن تمامی تلمبه ها به طوری که همگی کاملاًمرتب،دارای رنگ استاندارد،شیلنگ سالم همراه با نازل قطع کن اتوماتیک و بدون هیچ گونه عیب و نقص و... اشاره نمود.

,

حال قضاوت این که معیارهای مذکور در جایگاه های سلماس تا چه حدی رعایت می شود، با مردم و کارشناسان امر است ولی مواردی که عموم همشهریان گرامی آن را شاهد هستند حاکی از عدم رعایت بیشتر این موارد در برخی از جایگاهها و همچنین قرارگیری در رتبه بندی ممتاز دارد.

,

طبق آیین نامه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی سوختگیری در جایگاه های CNGبرعهده اپراتورهای آموزش دیده در این زمینه می باشد و لازم است حتما قبل از سوختگیری کپسول CNGتوسط اپراتور بازبینی و از عدم دستکاری آن اطمینان حاصل شود که متاسفانه در برخی جایگاه ها مشتریان خود اقدام به سوختگیری میکنند و در صورت درخواست از اپراتور برای سوختگیری، متصدیان عمل سوختگیری را وظیفه خود مشتریان می دانند.

,

رئیس شرکت ملی پخش فراورده های نفتی شهرستان سلماس در گفتگو با خبرنگار آذرپیام اظهار کرد:اساسا عملکرد این شرکت در سه پروسه انتقال،ذخیره سازی و توزیع فرآورده های نفت سفید،نفت گاز،گاز مایع وCNGقابل تعریف است.

,

وی افزود:عمده منبع تامین سوخت سلماس از مبدا پالایشگاه تبریز و انبار نفت شهر ارومیه می باشد که در مواقع ضروری و لازم این فراورده ها از تهران و اراک نیز تامین می گردند.

,

رضایی با اشاره به هدفمند سازی یارانه ها در سالهای اخیر گفت:با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و منطقه ای نمودن توزیع سوخت،در شهرستان سلماس چه به لحاظ کمیت،چه به لحاظ شیوه توزیع و چه به لحاظ تعدیل و تعادل در توزیع تغییراتی محسوس و قابل توجهی صورت پذیرفته است.به گونه ای که این شهرستان با اعمال نظارت و مدیریت توزیع در حال حاضر از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

,

رئیس شرکت ملی پخش فراورده های نفتی سلماس خاطر نشان کرد:ناحیه سلماس یکی از 5 ناحیه منطقه ارومیه می باشد که دارای 13 جایگاه  و فروشندگی محور و 51 فروشندگی شهری و روستایی است که خوشبختانه تمامی این جایگاهها از لحاظ درجه بندی در رده ممتاز قرار دارند.

,

وی افزود:در نه ماهه امسال در این شهرستان در مجموع 89 میلیون لیتر فراورده های نفتی توزیع گردیده که از این میزان 22میلیون لیتر نفت سفید بین 16 هزار خانوار سلماسی ،معادل 30 میلیون لیتر نفت گاز در بخش های حمل و نقل،کشاورزی و صنعت و معدن،حدود 7 میلیون لیتر نفت کوره و 30 میلیون لیتر مربوط به سوخت بنزین است که نسبت به سال قبل نیم درصد افزایش داشته است.

,

رضایی اظهار داشت:از جمله فعالیت های چشمگیر در شهرستان سلماس می توان به راه اندازی فروشندگی های محور قره قشلاق،لکستان و سیلاب اشاره کرد که بهره وری سوخت رسانی را ارتقا داده و با ارائه خدمات  سوختی به روستاییانی که از محورهای شهری دور هستند حدود 10 درصد صرفه جویی در مصرف سوخت را فراهم نموده اند.

,

رئیس شرکت ملی پخش فراورده های نفتی سلماس با اشاره به برخی از مشکلات جایگاه های CNGدر سلماس گفت:تعداد سه جایگاه CNGبه علت مشکلات قضایی با اداره گاز تعطیل می باشند که اقدامات لازم جهت بازگشایی مجدد این جایگاهها توسط اداره کل در استان و نیز فرمانداری شهرستان در حال پیگیری است تا انشاالله این جایگاهها به زودی آماده بهروری و خدمات رسانی به همشهریان عزیز باشند.

,

وی افزود:شهرستان سلماس با دارا بودن 7 باب جایگاه CNGبا مجموع ظرفیت 6200متر مکعب در ساعت کمپوروسورها با فروش متوسط 58 متر مکعب ،3/9 درصد از فروش 38 درصدی کل استان  را به خود اختصاص داده است.

,

رضایی اظهار کرد:در هر دهه از ماه از کلیه جایگاهها  چه به صورت محسوس و چه به صورت نامحسوس بازدید شده کیفیت فرآورده ها مورد آزمایش قرار گرفته و کارکرد تلمبه های مکانیکی و الکترونیکی بررسی و کنترل می شود و چنانچه در این دستگاهها مشکلی دیده شود تلمبه مذکور پلمپ و برای تعمیرات اقدام می گردد.

,

رئیس شرکت نفت سلماس همچنین از آنلاین کردن کلیه جایگاهها به دلیل کنترل بیشتر جلوگیری از  تخلفات سوخت رسانی خبر داد و گفت:این طرح به صورت پایلود در دو جایگاه سلماس در حال اجراس که در صورت بهره وری مناسب در دیگر جایگاهها نیز اعمال خواهد شد.

,

رضایی در خصوص مشکلات اخیر که در جایگاهها در مورد تسویه هزینه و مشکلاتی میان اپراتورها و مشتریان پیش می آید اظهار کرد:همشریان عزیز می توانند برای جلوگیری از این مشکلات با شارژ کارت سوخت خود از طریق سیستم کیف پول که توسط بانک ملت در جایگاهها راه اندازی شده است استفاده نموده و با شارژ کارت خود در کلیه شعب بانک ملت و یا خود شرکت نفت از مشکلات پول نقد جلوگیری نمایند.

,

رئیس شرکت نفت سلماس در پایان از کلیه همشریان در خواست کرد که در صورت مشاهده هرگونه تخلف و یا مشکل در جایگاهها مراتب را سریعا اطلاع داده تا برای رفع آن مشکل اقدام شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه