اخبار داغ

وحید جلیلی در مراسم رونمایی فراخوان ملی گوهرشاد:

۶۰۰ شهید دفاع از حجاب در دوره رضاخان ناشناخته مانده‌اند/ برگزاری باشکوه هشتادمین سالگرد قیام گوهرشاد

۶۰۰ شهید دفاع از حجاب در دوره رضاخان ناشناخته مانده‌اند/ برگزاری باشکوه هشتادمین سالگرد قیام گوهرشاد
معاون فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری مشهد با اشاره به هشتاد‌ساله‌ شدن قیام گسترده مردم مشهد و حماسه گوهرشاد، ‌از فراخوان ملی گوهرشاد رونمایی و اعلام کرد بازخوانی و احیای حماسه جاویدان گوهرشاد در سال ‌١٣١٤ یکی‌ از پروژه‌های اصلی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، وحید جلیلی، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد با اشاره به هشتاد‌ساله‌شدن قیام گسترده مردم مشهد و حماسه گوهرشاد اعلام کرد: یکی‌از پروژه‌های اصلی فرهنگی مشهد در سال‌٩٤، بازخوانی و احیای حماسه جاویدان گوهرشاد در سال ‌١٣١٤ است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, . ,

 

,

وی با اشاره به اینکه در این قیام، حداقل٦٠٠نفر از زائران و مجاوران حریم رضوی به‌جرم اعتراض به دیکتاتوری رضاخانی و دفاع از هویت فرهنگی و دینی قتل‌عام شدند، گفت: متاسفانه حتی نام یکی‌از این شهدا در فضای رسانه‌ای و فرهنگی کشور شناخته‌شده نیست و این نشان دهنده ظلم مضاعفی است که به این شهدای مظلوم در طی ده‌ها سال پس از شهادت‌شان رواداشته شده است.

, وی با اشاره به اینکه در این قیام، حداقل٦٠٠نفر از زائران و مجاوران حریم رضوی به‌جرم اعتراض به دیکتاتوری رضاخانی و دفاع از هویت فرهنگی و دینی قتل‌عام شدند، گفت: متاسفانه حتی نام یکی‌از این شهدا در فضای رسانه‌ای و فرهنگی کشور شناخته‌شده نیست و این نشان دهنده ظلم مضاعفی است که به این شهدای مظلوم در طی ده‌ها سال پس از شهادت‌شان رواداشته شده است, ., .,

 

,

جلیلی که در اتاق  گفت‌وگوی اهالی فکر و فرهنگ خراسان  سخن می‌گفت، اظهار امیدواری کرد: فراخوان ملی گوهرشاد بتواند گوشه‌ای از حماسه گسترده ملت ایران دربرابر هویت‌زدایی و استکبار سیاسی فرهنگی را ثبت و منتشر کند.

, .,

 

,

وی تاکید کرد: مقابله با هجوم وحشیانه موج فرهنگ‌زدایی رضاخانی منحصر به مشهد و قیام گوهر شاد نبوده و در تمام شهرها و روستاهای ایران مصداق داشته است.

, .,

 

,

جلیلی با اشاره به تلاش یک‌ساله دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در جمع‌آوری خاطرات مربوط‌ به دوران کشف حجاب رضاخانی از وجود مضامین فراوان و ناشنیده از نهضت گسترده مردمی در دفاع از هویت دینی خبر داد و تاکید کرد: معاونت فرهنگی شهرداری مشهد از دستاورد فعالیت‌های دفتر مطالعات جبهه فرهنگی برای هر چه باشکوه‌تر برگزار کردن هشتادمین سالگرد قیام گوهرشاد استفاده خواهد کرد.

, جلیلی با اشاره به تلاش یک‌ساله دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در جمع‌آوری خاطرات مربوط‌ به دوران کشف حجاب رضاخانی از وجود مضامین فراوان و ناشنیده از نهضت گسترده مردمی در دفاع از هویت دینی خبر داد و تاکید کرد: معاونت فرهنگی شهرداری مشهد از دستاورد فعالیت‌های دفتر مطالعات جبهه فرهنگی برای هر چه باشکوه‌تر برگزار کردن هشتادمین سالگرد قیام گوهرشاد استفاده خواهد کرد, ., .,

 

,

جلیلی در این جلسه که با حضور استاندار خراسان، مدیر کل میراث فرهنگی، مدیرکل ارشاد و جمعی از نخبگان علمی و هنری خراسان برگزار شد، اظهار داشت: کارهای هنری و رسانه‌ای و پژوهشی بسیاری در این حوزه قابل‌پیگیری است و معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در این زمینه آماده هرگونه همکاری با فرهیختگان، هنرمندان و فعالان فرهنگی و اجتماعی است.

, .,

 

,

وی با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور در سفر استانی به مشهد گفت: خوشبختانه آقای روحانی تاکید ویژه‌ای بر پاسداشت حماسه گوهرشاد به‌عنوان نقطه اوج مبارزات مردم ایران در دفاع از فرهنگ ملی و هویت دینی داشت و امیدوارم دوستان دولت نیز در سال ٩٤ عنایت ویژه‌ای به فراخوان ملی گوهرشاد داشته باشند.

, .,

 

,

در این جلسه علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان‌رضوی با استقبال از این حرکت اظهار داشت: فعالان و نخبگان عرصه فرهنگ و هنر، سربازانی هستند که با استفاده از ابزار هنر در شبیخون نابرابر نظام سلطه، دلیرانه مقاومت می‌کنند.

, .,

 

,

وی با بیان اینکه فرهنگ ما باید مبتنی‌بر اصول و ارزش‌های اسلامی شکل گیرد، افزود: دغدغه تمامی مسئولان، تلاش برای تحقق جامعه‌ای آرمانی، اخلاقی، دین‌‌مدار، دین‌باور، بانشاط، متحد و منطبق بر آموزه‌های دینی و منویات مقام معظم رهبری و فرهنگ اصیل ایرانی است.

, .,

 

,

انتهای پیام/خ

, /]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه