اخبار داغ

حریف کوچک و آرزوهای بزرگ

حریف کوچک و آرزوهای بزرگ
کارمان در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا با تقابل برابر امارات به اتمام می‌رسد، دیداری که اگر با پیروزی ما تمام شود به عنوان تیم نخست راهی مرحله یک‌چهارم نهایی می‌شویم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانااگر این اتفاق رخ بدهد به احتمال بسیار زیاد تا مرحله فینال (البته اگر پیش برویم) نه ژاپن را ملاقات می‌کنیم و نه به مصاف استرالیا می‌رویم. در واقع پیروزی بر امارات کلید راهیابی ما به فینال تلقی می‌شود و به نوعی جاده صاف‌کن برایمان به حساب می‌آید. اتفاقی که وقوع آن با توجه به قدرت تیم ملی اصلاً بعید نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

اگر می‌خواهیم به فینال برسیم بدون شک نباید از امارات بترسیم و روزی که بخواهیم از چنین تیمی هراس به دل راه بدهیم بدون شک روز مرگ فوتبال ایران خواهد بود.
اتفاقاً امارات همواره مقابل ما شکست خورده و تا اینجای کار به معنای واقعی کلمه مقابل ما مقهور بوده است.

,
,

ناکامی همیشگی
تیم ملی امارات در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا تاکنون 4 مرتبه با ما در مرحله گروهی مصاف داشته است. در سال 1984 با اتکا به گل‌های شاهرخ بیانی، حمید علیدوستی و ناصر محمدخانی این تیم را 3 بر صفر مغلوب کردیم و 4 سال بعد هم این تیم را با گل فرشاد پیوس با نتیجه یک بر صفر مغلوب کردیم.
تساوی برابر امارات در جام ملت‌های 1992 تنها امتیازی بود که اماراتی‌ها در این پیکارها از ما گرفتند. دیداری که با تساوی بدون گل تمام شد و فرشاد پیوس به اندازه چند بازی مهم موقعیت خراب کرد.
اماراتی‌ها در دوره قبلی جام ملت‌ها با ما همگروه بودند و با 3 گل مغلوب شدند که آرش افشین، محمد نوری و رضا نوروزی گلزنان ایران در آن بازی بودند (البته بعضی منابع گل سوم ایران را گل به خودی اماراتی‌ها محسوب کرده‌اند)

,
,
,
,

تنها پیروزی
تیم ملی اولین بار در تابستان 1359به مصاف امارات رفت و از آن زمان به بعد طی این 34 سال فقط در یک بازی مغلوب آن ها شده‌ایم که تازه آن هم رسمی نبوده است. 
تابستان 1376 دو تیم در حالی به مصاف هم رفتند که هر دو مشغول آماده‌سازی برای حضور در مرحله نهایی پیکارهای انتخابی جام جهانی 1998 بودند. مسابقه در ابوظبی برگزار شد و ما با حساب 3 بر یک مغلوب امارات شدیم! در آن مسابقه حمید استیلی تک گل ایران را به ثمر رساند و پس از آن ناکامی بود که زمینه برای حل اختلاف مایلی‌کهن و دایی فراهم شد.

,
,
,

کروش و تیم سابق
ایران دومین تیم منطقه خاورمیانه است که کارلوس کروش هدایت آن را برعهده داشته و جالب است بدانید که این مربی در دهه نود میلادی برای مقطعی چند ماهه سرمربی امارات بود. کروش در سال 1997 چند ماه سرمربی امارات بود و حالا باید مقابل تیمی صف‌آرایی کند که سابقه هدایت آن را هم داشته است.
با این تفاسیر و با توجه به این مسابقه امیدواریم تیم ملی بتواند حریف خود را مغلوب کرده و مقتدرانه راهی مرحله بعدی شود. اگرچه امارات آرزوهای بزرگ دارد اما بدون شک حریف اقتدار ایران نمی‌شود.

,
,
,

 

,

انتهای خبر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه