اخبار داغ

از ابتدای بهمن ماه اجرا می شود؛

خط و نشان پلیس برای خودروهای فاقد معاینه فنی

خط و نشان پلیس برای خودروهای فاقد معاینه فنی
مقاومت رانندگان وسایل نقلیه برای مراجعه به مراکز معاینه فنی خودرو و افزایش آلاینده ها درهوای کلانشهر اصفهان به خاطر تردد خودروهای آلاینده به جایی رسید که راهنمایی و رانندگی اخطار ممنوعیت تردد خودروهای فاقد معاینه فنی را اعلام کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صاحب نیوز، با وجود اینکه بخش عمده ای از ظرفیت مراکز معاینه فنی خودرو خالی است اما رانندگان تمایلی به مراجعه و دریافت برگه معاینه فنی ندارند به همین خاطر طرح ممنوعیت تردد خودروهای دود زا و فاقد برگه معاینه فنی به اجرا در می آید تا اصفهان نفسی تازه کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

*۷۰ درصد آلودگی به خاطر خودروهای فرسوده است

,

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه ۷۰ درصد آلودگی به خاطر وسایل نقلیه است گفت: مراکز معاینه فنی شهر اصفهان آمادگی پذیرش خودروها برای انجم معاینه فنی را دارند و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

,

علیرضا صلواتی با بیان اینکه ایستگاههای معاینه فنی خودرو شهر اصفهان استاندئارد و مکانیزه هستند یاد آور شد: بخش های مختلف خودرو مورد بررسی قرار می گیرد و به صورت مکانیزه چک می شوند.
وی از ظرفیت۳۰ هزار خودرو در مراکز معاینه فنی خبر داد و افزود: در حال حاضر در شهر اصفهان هفت مرکز معاینه فنی خودرو وجود دارد که در جنوب شهر اصفهان سه مرکز، دو مرکز در محدوده شماره‌گذاری و یک مرکز در ایستگاه گمرک و یکی در شمال اصفهان است.

,
,

وی ادامه داد: در این هفت مرکز ۱۱ خط مکانیزه وجود دارد که در شیفت کاری خود حدود ۲ هزار و ۲۰۰ خودرو را مورد معاینه قرار می‌دهند.

,

*خودروهای فاقد برگه معاینه فنی اجازه تردد ندارند

,

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان از اجرای طرح ویژه ممنوعیت تردد خودروهای دود زا و فاقد برگ معاینه فنی از ابتدای بهمن ماه امسال خبر داد و اظهار داشت: به منظور کاهش آلودگی هوا، طرح تشدید ممنوعیت تردد خودروهای فاقد برگ معاینه فنی از ابتدای بهمن ماه امسال در سطح خیابان‌های شهر اصفهان و شهرستان های دیگر استان به اجرا گذاشته می‌شود.

,

سرهنگ حسین غلامی با اشاره به مزایای این طرح، افزود: هماهنگی های لازم برای پذیرش خودروها در مراکز معاینه فنی سطح استان به عمل آمده و تمامی خودروهای دارای نقص فنی موظفند بر اساس زمان بندی اعلام شده به این مراکز مراجعه و نسبت به دریافت و یا تمدید برگ معاینه فنی خود اقدام کنند.

,

وی با تاکید بر اینکه خودروهای صفر تا ۵ سال نیاز به برگ معاینه فنی ندارند تصریح کرد: هیچ فرقی بین خودروهای شخصی با اتوبوس های شرکت واحد و یا سرویس های ادارات وجود ندارد و پلیس با هر خودرویی که دارای نقص فنی باشد برابر قانون برخورد می‌کند.

,

*کاهش مراجعه به مراکز معاینه فنی خودرو

,

رییس ستاد مرکزی معاینه فنی خودرو شهرداری اصفهان مراجعات خودروها به مراکز معاینه فنی خودرو به دلیل قانون افزایش معافیت معاینه ‌فنی خودروهای جدید از ۲ سال به ۵ سال از سال ۹۰ روند کاهشی یافت به طوری که مراجعات به مراکز معاینه فنی خودرو ۳۰ درصد کاسته شد.

,

جمشیدیان با تأکید برنقش معاینه فنی در کاهش آلودگی هوای کلان‌شهرهای کشور، اذعان داشت: کاهش شدت سوانح رانندگی ، تلفات انسانی، خسارت مالی، افزایش ایمنی تردد و افزایش کیفیت زیست محیطی از فواید معاینه فنی خودرو است.

,

وی ادامه داد: تشکیل کارگروه نظارتی و و توجه ویژه از سوی مسوولان کشوری و استانی منجر شده اعتماد بیشتری بر معاینه فنی خودرو ایجاد شود.

,

*قانونی که به کمک آلودگی هوا آمد

,

با وجود اینکه آلودگی هوا در کلانشهرهای کشور روز به روز افزایش پیدا می کند قانون ۵ ساله شدن معاینه فنی خودرو ها همه نقشه ها را برای کاهش آلودگی هوا نقش بر آب کرد و باعث شد تا رانندگانی که به تازگی خودروهای خود را تحویل می گیرند تمایلی به مراجعه به مراکز معاینه فنی نداشته باشند.

,

این در حالیست که یکی از راهکارهای کاهش آلودگی هوا کنترل مداوم خودروها برای سالم بودن مبدل کاتالیستی آنها، تنظیم بودن موتور، عدم وجود روغن سوزی و … است که تحقق این مهم با معاینه فنی خودروها امکان پذیر است.

,

اما معاف شدن خودروهای نو تا پنج سال از دریافت معاینه فنی، عقب گردی بزرگ در حل معضل آلودگی هوا محسوب می‌شود و می‌تواند به شدت سبب تشدید آلودگی هوای کلانشهرها شود اما به نظر می رسد این موضوع برای نمایندگان مجلس اهمیت چندانی نداشته است.

,

انتهای پیام/پ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه