اخبار داغ

بخشش ۲ قاتل در یک قدمی مرگ

بخشش ۲ قاتل در یک قدمی مرگ
در ۲ پرونده جداگانه در هشترود و ساوه، خانواده ۲ مقتول پیش از اجرای حکم قصاص، از خون فرزندانشان گذشتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از همشهری، یکی از آنها فقط به خاطر خدا قاتل را بخشید و دیگری 150 میلیون تومان دیه پسرش را صرف کمک به بیمارستان مخصوص کودکان سرطانی کرد.در نخستین پرونده، مادر مقتول پس از گذشت 10 سال از مرگ پسرش، قاتل او را بخشید. جنایتی که این زن میانسال را داغدار کرد در سال 83 در شهرستان قشم رخ داد. پسر او به نام محمد، در حالی که 18 سال بیشتر نداشت برای کار به این شهر رفته بود اما در آنجا با یکی از همشهریان خود بر سر اختلافات شخصی درگیر شد و در نهایت با ضربه چاقویی که به قلبش وارد شد جانش را از دست داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


با دستگیری قاتل، او در دادگاه به قصاص محکوم و این حکم در دیوان‌عالی‌کشور تأیید شد و قاتل در یک قدمی چوبه‌دار قرار گرفت اما پنجشنبه در حالی که 10 سال از جنایت می‌گذشت و مرد جوان در یک قدمی مرگ بود، مادر مقتول از خون پسرش گذشت و به او زندگی دوباره داد. زن میانسال وقتی رضایت خود را اعلام کرد تنها یک جمله گفت؛ اینکه«به خاطر خدا و ادامه راه و روش سنت پیامبراکرم(ص) از خون پسرم گذشتم».

کیلومترها آن‌طرف‌تر و در شهرستان ساوه جوانی که به جرم قتل به قصاص محکوم شده بود، ثانیه‌هایی پس از اجرای حکم از سوی خانواده مقتول بخشیده شد. جنایتی که این مرد مرتکب شد در سال 78 رخ داد. او در آن زمان به‌عنوان مسافر سوار خودروی مردی به نام صفرعلی شد اما در بین راه با تعارف کردن نوشیدنی مسموم، مرد جوان را بیهوش کرد تا اموال او را سرقت کند. با این حال راننده پس از دقایقی به‌هوش آمد و مرد جنایتکار که شوکه شده بود با او درگیر شد و در نهایت وی را به قتل رساند و متواری شد. فرار مرد جنایتکار مدت زیادی طول نکشید و وی پس از دستگیری به قصاص محکوم شد.

همه‌‌چیز برای اجرای حکم قصاص آماده شد و مرد جنایتکار که حالا 43 ساله بود صبح پنجشنبه به محوطه زندان ساوه انتقال یافت و به دار آویخته شد اما ثانیه‌هایی بعد خانواده مقتول اعلام گذشت کردند و با بریده شدن طناب، مرد محکوم به مرگ به زندگی بازگشت و وقتی معاینات پزشکی نشان داد که آسیبی ندیده است، به زندان انتقال یافت. خانواده مقتول خواستند دیه 150 میلیون‌تومانی پسرشان به بیمارستان کودکان سرطانی پرداخت شود.

,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه