اخبار داغ

پیگیری برای تعطیلی پنجشنبه ها ادامه دارد

پیگیری برای تعطیلی پنجشنبه ها ادامه دارد
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری هرمزگان گفت: برقراری مجدد تعطیلی ادارات استان هرمزگان در روزهای پنج شنبه از مجرای قانونی، مجدانه در حال پیگیری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ندای ساحل رضا برومند پیرامون تعطیلی ادارات در روزهای پنج شنبه اظهار داشت: این تعطیلی طبق مجوز و اختیاری که به استانداران داده شده بود در ۵ استان کشور برقرار شد اما امسال این مجوز طبق تبصره ای از قانون مدیریت خدمات کشوری عملا لغو شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه اطلاع رسانی ندای ساحل,

وی اضافه کرد: در این تبصره قانون مدیریت خدمات کشوری در سال ۹۳ به صراحت آمده است ساعت کاری کارمندان دولت باید ۴۴ ساعت در ۶ روز هفته باشد و قید تاکید بر لزوم ۶ روز هفته موجب شد تا دستگاه های نظارتی و بازرسی طی مکاتباتی خواستار لغو تعطیلی پنج شنبه ها که مغایر با این تبصره از قانون است شوند.

,

وی گفت: قبل از اعلام لغو تعطیلی پنج شنبه ها، جلساتی را با دستگاه های نظارتی و سازمان بازرسی برگزار کردیم و مکاتبات متعددی را با هیئت دولت و وزارت کشور انجام دادیم که این مکاتبات تبدیل به جزوه ای قطور شده است اما پاسخ همه این مراجع منفی بود.

,

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری هرمزگان با بیان اینکه شخصا موافق با تعطیلی ادارات استان در روزهای پنج شنبه است خاطر نشان کرد: اما اگر می خواهد اتفاقی بیافتد باید از مجرای قانون باشد و در همین راستا فرصت را تا رسیدن به فصل گرما غنیمت شمرده و در حال انجام پژوهش ، نظر سنجی و جمع آوری مستندات منطقی برای متقاعد ساختن هیئت دولت در این رابطه هستیم.

,

 برومند خاطر نشان کرد: هیئت دولت می تواند این مجوز را به استان بدهد که مجدد تعطیلی پنج شنبه ها در هرمزگان برقرار شود و مجدانه در حال پیگیری گرفتن این مجوز هستیم.

,

وی ابراز داشت: نتایج نظر سنجی ها می گوید اکثر افراد از روند قبلی رضایت داشته و موافق این تعطیلی هستند و پژوهشی در این زمینه در حال انجام است تا توجیهات علمی و مستندات کاهش مصرف انرژی جمع آوری و بتوانیم برای سال ۹۴ این مجوز را اخذ کنیم.

,

وی با بیان اینکه در صورت اخذ مجوز تعطیلی پنج شنبه ها، ساعت کاری متفاوت از شرایط قبل خواهد بود افزود: در حال بررسی هستیم تا ساعاتی که بیشترین راندمان کاری را می تواند داشته باشد تعیین کنیم و تقسیم ساعت کاری روزهای پنج شنبه ها در دیگر روزهای هفته را به گونه ای انجام دهیم که موجب افزایش بهره وری کارمندان و ادارات شود.

,

وی در پایان خاطر نشان کرد: تمام سعی و تلاش مجموعه استانداری و معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی بر ایجاد فرایندی بهتر جهت افزایش راندمان کاری کارمندان دولت در استان هرمزگان است و در این رابطه برنامه ها را بر اساس تدبیر و عقلانیت، طبق قانون و با تصمیمات مشورتی و کارشناسی به پیش خواهیم برد.

,

انتهای پیام/ش

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه