اخبار داغ

امنیت؛ هدیه پایدار در شمالغرب

امنیت؛ هدیه پایدار در شمالغرب
مقام معظم رهبری: امنیت موجود در غرب و شمالغرب کشور هدیه ارزشمند نیروهای مسلح بویژه نیروهای قرارگاه حمزه به مردم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، به نقل از اروم نیوز ، امنیت موجود در غرب و شمالغرب کشور هدیه ارزشمند نیروهای مسلح بویژه نیروهای قرارگاه حمزه به مردم است."

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز ,

این جمله از بیانات مقام معظم رهبری در مراسم ویژه نیروهای مسلح آذربایجان غربی در قرارگاه حمزه سیدالشهداء در شهریور 75 است که معظم له امنیت را موجود در منطقه را ناشی از تلاش های خالصانه نیروهای مسلح در این منطقه عنوان کردند.

,

اکنون با گذشت بالغ بر 18 سال از سخنان رهبری در ارومیه، هنوز هم این امنیت موجب توسعه و رشد آذربایجان غربی و منطقه می شود.

,

هم اکنون، ۹۰ درصد امنیت مناطق مرزی ایران در جنوب شرق، شمال غرب و غرب کشور با حضور قدرتمند طایفه های مختلف اهل سنت و شیعه تامین می شود که در این مناطق امنیت پایدار مردمی برقرار است.

,

برقراری امنیت پایدار قابل قبول در مناطق مأموریتی شمال‌غرب توسط سپاه

, برقراری امنیت پایدار قابل قبول در مناطق مأموریتی شمال‌غرب توسط سپاه,

در شمال غرب کشور با همکاری و تعامل بین نیروهای مردمی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امنیت پایداری بر مرزهای این منطقه حاکم است به گونه ای که فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می گوید: موفقیت‌های چشمگیر و قابل تحسین که این نیرو در راستای برقراری امنیت پایدار قابل قبول در مناطق مأموریتی شمال غرب و جنوب شرق به دست آورده مرهون روحیه ایمانی و انقلابی رزمندگان این نیرو به واسطه توکل بر خداوند متعال و استعانت از اهل بیت علیهم‌السلام است.

,

سلسله عملیات های سپاه برای برقراری امنیت در منطقه شمالغرب

, سلسله عملیات های سپاه برای برقراری امنیت در منطقه شمالغرب,

اواخر خردادماه سال 90 بود که نیروی زمینی سپاه دست به یک سلسله عملیات برای برقراری امنیت در منطقه شمالغرب زد.
اگرچه سابقه جهاد برای برقراری امنیت در مناطق کردنشین در انقلاب اسلامی به ماه‌های اول پیروزی انقلاب بر می‌گردد اما این بار با وجود گذشت بیش از سه دهه از آن سالها، یک بار دیگر پاسداران انقلاب باید خون خود را برای امنیت هموطنان کُرد می‌دادند.

,
,

فتح قله‌های امنیت در شمال غرب البته به راحتی نبود چراکه گروهک‌های ضدانقلاب با حمایت‌های همه جانبه اطلاعاتی و حتی لجستیکی غرب (به سردمداری آمریکا) این بار با تمام توان آمده بودند تا خاک بخشی از ایران را به توبره بکشند.

,

این عملیات‌ها که در نیمه اول سال 90 انجام شد، تا اواخر شهریور به طول انجامید تا نهایتا با تقدیم ده‌ها شهید و جانباز در این عملیاتها، بار دیگر امنیت به منطقه بازگشت و گروهک‌های ضدانقلاب مجبور به ترک خاک ایران شدند.

,

در دومین سالگرد این عملیات در نظر دارد تا طی سلسله مطالبی تحت عنوان «فتح قله‌های امنیت» به بررسی جنبه‌های مختلف و اقدامات صورت گرفته در جهت ایجاد امنیت در این مناطق شمالغرب بپردازد؛ امنیتی که نه با زور اسلحه، بلکه با رویکرد بکارگیری توان مردم منطقه و سازندگی و آبادانی مناطق، بومی شده است.

,

آنچه در زیر می‌خوانید روایت سردار محمد‌تقی اوصانلو فرمانده قرارگاه حمزه(ع) سپاه در شمالغرب از درگیری با گروهک تروریستی پژاک است؛ قرارگاهی که در این عملیات‌ها در خط مقدم درگیری حاضر بود.

,

نگاه شهید کاظمی به شمالغرب

, نگاه شهید کاظمی به شمالغرب,

منطقه شمالغرب شرایط خاص خودش را دارد. شهید کاظمی شش هفت سال اینجا بود، فرمانده هم بود. زمانی تشریف آوردند اینجا در قرارگاه حمزه گفت باید بررسی کنم. گفت: «اینطور نیست که یک نفر چند سال مسئول قرارگاه حمزه باشد برود مدتی بعد برگردد. باید به روز باشد.»

,

آن زمان من فرمانده لشکر و فرمانده قرارگاه استانی بودم، هر چند بی ارتباط با اینجا نبودم و رفت وآمد داشتم، وقتی آمدم بررسی کردم و متوجه شدم که چه مشکلاتی باید برطرف شود.

,

تلاش بی وقفه پاسداران در شمالغرب، آبادانی و امنیت را در این منطقه ایجاد کرده است

, تلاش بی وقفه پاسداران در شمالغرب، آبادانی و امنیت را در این منطقه ایجاد کرده است,

سردار محمد‌تقی اوصانلو فرمانده قرارگاه حمزه(ع) سپاه در شمالغرب قرارگاهی که در عملیات‌های درگیری با گروهک تروریستی پژاک در خط مقدم حاضر بود، می گوید: رشادت ها و از خود گذشتگی های مرزداران در منطقه شمالغرب کشور هیچ گاه فراموش نمی شود.

,

وی معتقد است که مناطق شمالغرب ایران اسلامی جزو مناطقی هستند که پس از گذشت ۳۶ سال از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان یکی از مناطق درگیر کشور محسوب می شوند و در این میان نقش پیشمرگان کرد مسلمان و مرزداران غیور این منطقه در ایجاد امنیت و آرامش مطلوب ستودنی و بی نظیر است.

,

وی می افزود: امنیت پایداری که امروزه شاهد برقراری آن در منطقه هستیم نتیجه تلاش ها و رشادت های مردان و زنانی است که با جان و دل از مرزها دفاع کرده و زمینه استقرار آرامش مطلوب در شهرها و روستاها را فراهم آوردند.

,

سردار اصانلو، می گویند: تلاش بی وقفه نیروهای دلیر سپاه پاسداران در استان های شمالغرب توانسته آبادانی و امنیت را در این منطقه ایجاد کند.

,

امنیت پایدار منطقه شمالغرب و محرومیت زدایی اولویت کاری سپاه است

, امنیت پایدار منطقه شمالغرب و محرومیت زدایی اولویت کاری سپاه است,

سردار عابدین خرّم، فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی نیز اقدامات چشمگیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مناطق مرزی شمالغرب کشور را نشان دهنده موفقیت این نیرو در تامین امنیت و آبادانی این منطقه دانسته و می گوید: نیروهای سپاه حضور موثری در مرزهای کشور دارند و به خصوص در منطقه شمالغرب اجازه هیچ گونه فعالیت به معاندین نخواهند داد.

,

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی با اشاره به فعالیت های عمرانی و فرهنگی گسترده سپاه در روستاها و مناطق محروم مرزی استان، اظهار می کند: راهسازی در نقاط صعب العبور و رسیدگی به مشکلات مردم در کنار همدیگر توسط نیروهای سپاه و بسیج انجام می گیرد و در مسیر دفاع از مرزهای ایران اسلامی و امنیت منطقه قدم بر می دارند.

,

وی درباره جانفشانی نیروهای سپاه در سال های گذشته در مرزهای شمالغرب و سایر مرزهای کشور می افزاید: تامین امنیت برای مردم تنها هدف سپاه پاسداران در مناطق مرزی است که در همین راستا فعالیت های گسترده و پرشوری توسط سپاه شهدا و گردان های تابعه این سپاه در آذربایجان غربی به خصوص در شهرستان های مرزی انجام می گیرد.

,

گزارش از یونس اکبری

,

انتهای پیام/گ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه