اخبار داغ

«داعش» در مرز افغانستان-ترکمنستان

«داعش» در مرز افغانستان-ترکمنستان
مقامات افغانستان حضور شبه نظامیان «داعش» در مرز مشترک این کشور با ترکمنستان را تایید کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از فارس، در برخی از نقاط مرزی افغانستان – ترکمنستان در حوالی روستای «المار» از استان «فاریاب» مردم محلی از حضور شبه نظامیانی تحت عنوان «داعش» با پرچم‌های سیاه یاد می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

روز گذشته «گل محمد رسولی» سناتور افغان به این خبرگزاری گفت: رئیس سازمان امور امنیتی در شمال افغانستان حضور داعش را در استانهای جنوبی این کشور تایید کرده است.

,

وی تصریح کرد: حضور داعش با پرچم‌های سیاه نشان می‌دهد که آنان در آلمار و قبایل پشتون‌نشین هستند و در میان آنان مزدوران خارجی و اتباع آسیای مرکزی نیز دیده می‌شود.

,

به گفته وی، این افراد به اندازه کافی سلاح و مهمات در اختیار داشته و مردم محلی را به پیوستن به گروه خود دعوت می‌کنند که بتازگی برخی از طالبان نیز به آنها پیوسته‌اند.

,

رسولی در رابطه با مبارزه دولت افغان با این گروه اظهار داشت: دولت اقداماتی انجام داده ولی هنوز نتوانسته آنان را از منطقه بیرون کند.

,

فعالیتهای شبه نظامیان در مرزهای مشترک افغانستان و ترکمنستان در حالی است که در چند ماه اخیر بارها بین نیروهای مرزبانی ترکمن و شبه‌نظامیان  این مناطق درگیری رخ داده است، بر این اساس مقامات ترکمنی تصمیم گرفتند برای مبارزه با ناامنی در مناطق مختلف مرزی خندق‌ حفر کنند و در برخی مناطق نیز اقدام به نصب فنس کنند.

,

این تصمیم در حالی گرفته شد که مرزهای این کشور در چند ماه گذشته شاهد درگیری‌های تروریستی بوده و در ماه مارس سال گذشته 3 نفر از مرزبانان ترکمنی کشته شدند.

,

 

,

انتهای پیام/ف

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه