اخبار داغ

پایگاه های سیا در ترکیه لو رفت

پایگاه های سیا در ترکیه لو رفت
رسانه های ترکیه از وجود کمپ های آموزشی متعلق به سازمان سیا در شهرهای «آدانا» و «هاتای» این کشور خبر دادند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ابنا، رسانه های ترکیه با استناد به اسناد محرمانه ای که در رسانه های متنفذ آمریکایی مانند نیویورک تایمز و گاردین افشا شده است خاطرنشان کردند: سازمان جاسوسی آمریکا سالها است که در شهرهای مختلف ترکیه خصوصا در شهرهای «هاتای» و «آدانا» که در نزدیکی مرزهای سوریه و ترکیه قرار دارند، دارای پایگاه هایی است و در این پایگاه ها به عناصر مورد اطمینان این سازمان آموزش هایی داده می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


در این پایگاه ها اتباع کشورهایی مانند افغانستان، بوسنی، چچن، لیبی و بعضی کشورهای دیگر برای انجام عملیاتهای نظامی و اطلاعاتی در سوریه و سایر کشورهای منطقه مورد آموزش قرار می گیرند.

بر اساس اطلاعات درز کرده به بیرون این پایگاه ها هم اکنون وظیفه شناسایی نیروهای قابل اعتماد برای حضور در برنامه تربیت و تجهیز 5 هزار مخالف معتدل علیه حکومت بشار اسد و نیز نیروهای داعش در ترکیه را بر عهده گرفته اند.

«میشاییل ناگاتا» فرمانده عملیات های ویژه پنتاگون هفته پیش از آغاز عملیات های اطلاعاتی برای شناسایی افراد مورد اعتماد در این طرح خبر داده بود، اما هیچ گونه توضیحی در مورد روش های شناسایی این افراد ارائه نداده بود.

خبر وجود این پایگاه های اطلاعاتی در جنوب ترکیه در حالی منتشر می شود که آمریکا و ناتو دارای بیش از 20 پایگاه نظامی برای نیروهای هوایی، زمینی و دریایی در خاک ترکیه هستند و هم اکنون تمام این پایگاه ها در حال فعالیت های اطلاعاتی و نظامی در مورد سوریه برای ضربه زدن به دولت بشار اسد هستند.

آمریکا با همکاری دولت های عربستان، ترکیه و قطر تصمیم دارد تا 15 هزار نیروی شبه نظامی تروریست را با نام مخالفان معتدل برای مبارزه همزمان با دولت قانونی سوریه در دمشق و نیز گروه هایی مانند داعش تربیت و تجهیز کند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه