اخبار داغ

دست رد دولت به سینه شهردار تهران؛

قالیباف:مقابله با آلودگی هوا را به شهرداری بدهید/ ابتکار:شهرداری نمی تواند این کار را پیش ببرد

قالیباف:مقابله با آلودگی هوا را به شهرداری بدهید/ ابتکار:شهرداری نمی تواند این کار را پیش ببرد
شهرداری تهران به عنوان یکی از نهادهای مدعی در پیشبرد اهدافش برای رفع آلودگی هوا در راس سایر نهادها قرار گرفته است که سالانه با انجام بسیاری از اقدامات شهری قصد دارد در مسیر کاهش آلودگی هوا گام بردارد.
[

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا مسئله آلودگی هوای تهران به یک معضل عظیم تبدیل شده است که همه نهادها به گونه ای با آن درگیر هستند، برخی از نهادها به دنبال کاهش آن بوده و برخی دیگر به نوعی در افزایش آن سهم قابل توجهی دارند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

شهرداری تهران به عنوان یکی از نهادهای مدعی در پیشبرد اهدافش برای رفع آلودگی هوا در راس سایر نهادها قرار گرفته است که سالانه با انجام بسیاری از اقدامات شهری قصد دارد در مسیر کاهش آلودگی هوا گام بردارد. 

,

 

,

باید گفت شهرداری گاه با انجام اقداماتی به بهانه خدمت رسانی به شهروندان در افزایش آلودگی هوا سهیم هم می شود که از جمله این اقدامات می توان به برچیده شدن فضای سبز برای انجام عملیات ساختمانی در جهت ساماندهی جمعیت شهر تهران، وجود اتوبوس های فرسوده در ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده از وسایل حمل و نقل دودزا برای خدمات رسانی و انجام اقدامات مربوط به پسماند و ...اشاره کرد.

,

 

,

 اما با توجه به تهدید جدی محیط زیست توسط انسان به ویژه در مناطق شهری آنچه که ضرورت تام داشته و انکارناپذیر می باشد توجه به مدیریت شهری همگام با توسعه آن و حفظ حقوق و آزادیهای شهروندی است.

,  اما با توجه به تهدید جدی محیط زیست توسط انسان به ویژه در مناطق شهری آنچه که ضرورت تام داشته و انکارناپذیر می باشد توجه به مدیریت شهری همگام با توسعه آن و حفظ حقوق و آزادیهای شهروندی است.,

 

,

ماجرای آلودگی هوا در تهران و بدهی دولت به شهرداری پایتخت سابقه ای  طولانی دارد که اگر به این معضلات از ابتدا به طور مطلوب پرداخته می شد و بدهی های مذکور در زمان مقرر خود پرداخت شده بود وضعیت حمل و نقل عمومی پایتخت خیلی بهتر از حالا بود.

,

 

,

حالا پس از گذشت یک‌سال از ارائه پیشنهاد واگذاری مدیریت مقابله با آلودگی هوا به شهرداری پایتخت توسط محمدباقر قالیباف شهردار تهران، چندی پیش معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در اظهارنظر متفاوتی درباره نقش شهرداری‌ها در کاهش آلودگی هوا و انجام اقداماتی برای مقابله با معضل آلودگی در کلانشهرها، گفته است: اگر شهرداری متولی اصلی آلودگی هوا باشد نمی‌تواند این کارها را به تنهایی پیش ببرد.

, چندی پیش معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در اظهارنظر متفاوتی درباره نقش شهرداری‌ها در کاهش آلودگی هوا و انجام اقداماتی برای مقابله با معضل آلودگی در کلانشهرها، گفته است: اگر شهرداری متولی اصلی آلودگی هوا باشد نمی‌تواند این کارها را به تنهایی پیش ببرد.,

 

,

جالب اینجاست که ابتکار در صحبت‌های خود به همکاری با شهرداری‌ها هم اشاره کرده است؛ به گفته وی توسعه حمل‌ونقل عمومی موضوعی است که در برنامه وجود دارد.

,

 

,

این در حالی است که این روزها نبض مترو در برخی کلانشهر‌ها به ویژه پایتخت روی موج بی‌پولی می‌تپد و وضعیت پرداخت بدهی‌های میلیاردی دولت به مترو برای توسعه این وسیله حمل‌ونقل عمومی هنوز در پاره‌ای از ابهام قرار دارد و مشخص نیست دولت چه زمان و چگونه می‌خواهد این بدهی‌ها را پرداخت کند.

,

 

,

به هر حال شهرداری تنها مسئول وظایف خود و اعمال کننده نقش و مسئولیتهای خود در این حوزه می باشد و برای رفع مشکل آلودگی هوا باید سایر سازمانها و وزارتخانه ها از جمله سازمان حفاظت محیط زیست کشور، وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ وزارت نفت؛ وزارت نیرو و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز باید نقش و مسئولیت خودشان را به نحو احسن اعمال کنند.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه