اخبار داغ

گزارش؛

ادامه سقوط آزاد قیمت نفت در روزهای اخیر/ عدم تغییر سیاست عربستان پس از مرگ پسر عبدالعزیز

ادامه سقوط آزاد قیمت نفت در روزهای اخیر/ عدم تغییر سیاست عربستان پس از مرگ پسر عبدالعزیز
با وجود پیش بینی ها در خصوص افزایش قیمت نفت پس از مرگ عبدالله بن عبدالعزیز، در روزهای اخیر شاهد کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی بوده ایم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، نمودار قیمت های جهانی نفت نشان دهنده این است که روند نزولی قیمت نفت در حال حاضر با وجود سیاست های قبلی برخی از کشورها کماکان ادامه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,

بر اساس این گزارش در حال حاضر نفت خام آمریکا با قیمت 45.59  دلار و نفت خام برنت با قیمت 48.79 دلار مبادله می شود که نشان از کاهش قیمت در مقایسه با هفته گذشته است.

,

در این میان نفت اوپک 43.05 دلار مبادله می شود که این مسئله از کاهش قیمت نفت اوپک در مقایسه با هفته گذشته خبر می دهد.

,

نگاهی به نمودار کاهش قیمت نفت نیز نشان می دهد قیمت گذاری در بازارهای جهانی از 5 دی ماه تاکنون روند نزولی داشته است. هر چند که در برهه هایی از زمان این روند صعودی شده است اما در نهایت شاهد کاهش روزانه قیمت نفت بوده ایم.

,

, ,

 

,

با وجود شواهد که حاکی از دست داشتن برخی از کشورها از جمله عربستان سعودی در توطئه کاهش قیمت بود، برخی از صاحبنظران این پیش بینی را مطرح می کردند که در صورت مرگ عبدالله بن عبدالعزیز، قیمت نفت می تواند به شرایط قبلی خود بازگردد اما نشانه های روزهای اخیر پس از مرگ پادشاه عربستان نشان می دهد که این پیش بینی آنچنان با واقعیت مطابقت نداشته است.

,

 

,

نشانه های سیاست های روزهای ابتدایی پادشاه جدید عربستان نشان می دهد که سلمان بن عبدالعزیز نیز همانند برادر خود توطئه نفتی را ادامه خواهد داد.

,

 

,

, ,

 

,

گفتنی است؛ عربستان در هفته های اخیر و در زمان زنده بودن عبدالله بن عبدالعزیز با مخالفت با کاهش تولید نفت، تلاش داشته است که بدین وسیله با کاهش قیمت نفت بر ایران فشار اقتصادی را وارد سازد تا بتواند بر روند مذاکرات هسته ای تاثیر منفی بگذارد.

,
 
انتهای پیام/گ
,
 
انتهای پیام/گ
,
 
,
انتهای پیام/گ
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه