اخبار داغ

طرح جدید دولت ترکیه؛

فرزند بیشتر پول بیشتر

فرزند بیشتر پول بیشتر
دولت ترکیه به منظور تشویق مردم به فرزند آوری، طرح پلکانی کمک های مالی به خانواده ها متوسل شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، به نقل از آناج، دولت ترکیه به منظور افزایش جمعیت و ترغیب خانواده ها به فرزند آوری این بار دست به دامن کمک های نقدی به خانواده ها شده است. در این سیاست جدید به ازای تولد هر فرزند مقرر شده است به صورت پلکانی کمک مالی پرداخت شود که این مبلغ به ازای فرزند اول 300 لیر، تقریبا معادل 450 هزار تومان، فرزند دوم 400 لیر، تقریبا معادل 600 هزار تومان، فرزند سوم 600 لیر تقریبا معادل 900 هزار تومان می باشد.

رجب طیب اردوغان، از زمانی که حزب "عدالت و توسعه"، حکومت جمهوری ترکیه را به دست گرفته است؛ مکررا در سخنرانی های خود مردم را حداقل به داشتن 3 فرزند دعوت می کرد که این درخواست، مخصوصا در دوران رکود اقتصادی کشور، با انتقادات زیادی مواجه شد.

رئیس جمهور ترکیه، چند ماه قبل هم در سخنرانی خود در تشکلات بانوان از گروه های فمینیستی به شدت انتقاد کرده بود و آن ها را مخالف حقوق زنان معرفی کرده بود و مساله تساوی زنان و مردان در تمام عرصه ها را امری غیر ممکن و به دور از عدالت معرفی نموده بود. 

گفتنی است؛ یکی از سیاست های مهم دولت ترکیه افزایش جمعیت است. داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه، نیز دز سخنرانی اخیر خود هدف دولت  را افزایش جمعیت تا سال 2023 و تبدیل شدن به قدرت جهانی اعلام نموده بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/گ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه