اخبار داغ

رسیدگی به شکایت بورسیه‌ای‌ها متوقف شد

رسیدگی به شکایت بورسیه‌ای‌ها متوقف شد
حجت‌الاسلام موسی قربانی گفت: پرونده رسیدگی به شکایات بورسیه‌ای‌ها از وزارت علوم در دیوان عدالت اداری متوقف شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، حجت‌الاسلام موسی قربانی، معاون قضایی دیوان عدالت اداری در گفت‌وگو با میزان گفت: پرونده رسیدگی به شکایات بورسیه‌ای‌ها از وزارت علوم در دیوان عدالت اداری متوقف شد.

وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر مشکلاتی پیش آمده که رسیدگی به این شکایات را در دیوان متوقف کرده است و دیوان فقط این پرونده‌ها را دریافت کرده ولی رسیدگی نمی‌کند.

معاون قضایی دیوان عدالت اداری به دلایل توقف رسیدگی به این پرونده‌ها در دیوان عدالت اشاره کرد و افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه‌ای دارد که بر اساس آن، دیوان را از رسیدگی به پرونده‌هایی که به حیطه آموزشی مربوط می‌شود منع کرده است؛ یعنی در خصوص رسیدگی به دادخواست‌هایی که به دو وزارتخانه بهداشت و درمان و علوم مربوط می‌شود یکسری محدودیت‌هایی برای دیوان اعمال شده است.

وی ادامه داد: اخیرا این موضوع از سوی دیوان به مقامات عالی نظام و در نهایت به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارجاع شده است تا در مورد آن مصوبه بررسی و بازنگری صورت گیرد و در حال حاضر همه نگاه‌ها متوجه شورای عالی انقلاب فرهنگی است که چه تصمیمی اتخاذ خواهد کرد.

قربانی اظهار کرد: البته این مشکل تنها خاص شکایت بورسیه‌ای‌ها نیست، بلکه پرونده‌های دیگری نیز در دیوان وجود دارد که به این دو وزارتخانه‌ها مربوط می‌شود و رسیدگی به آن به دلیل مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به مشکل برخورده است.

وی خاطرنشان کرد: ما منتظر رسیدگی شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص این مصوبه هستیم، اگر آن‌ها اعلام کردند که دیوان عدالت اداری می‌تواند به این پرونده‌ها رسیدگی کند به سرعت رسیدگی خواهد شد ولی اگر این شورا همچنان بر نظر خود باقی باشد و عنوان کند که دیوان عدالت اداری نباید در حیطه مسایل آموزشی وارد شود کار با مشکل جدی مواجه خواهد شد و آن وقت باید به دنبال این بود که چه کسی باید به اعتراضات افراد از تظلم‌خواهی‌شان نسبت به این دو وزارتخانه رسیدگی کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/ف

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه