اخبار داغ

پروازهای تهران طعم پرتغال گرفتند!

پروازهای تهران طعم پرتغال گرفتند!
وزیر امور خارجه پرتغال گفت: یکی از گام‌هایی که برای توسعه روابط ایران و پرتغال برداشته شده، امضای قرارداد ایجاد پرواز مستقیم تهران – لیسبون است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از جهان، روی ماشاته شامگاه یکشنبه در نشست بررسی فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری اصفهان و پرتغال، اظهار داشت: شرکت‌ها و هیئت‌های تجاری پرتغال ابراز تمایل کرده‌اند که درباره سرمایه‌گذاری در ایران اطلاعاتی کسب کنند و به همین دلیل تشخیص دادیم در ایران حضور پیدا کرده و در این راستا ارتباطاتی برقرار کنیم.

وی بیان کرد: این نشست اقتصادی، نخستین گام در مسیر روابط ایران و پرتغال به شمار می‌رود و می‌دانیم که امکانات قابل توجهی در بخش‌های مختلف بین اصفهان و پرتغال وجود دارد.

وزیر خارجه پرتغال با بیان اینکه شرکت‌های پرتغالی دارای تجربه‌های ارزشمندی هستند، افزود: ایران دارای قابلیت‌های صنعتی فراوانی بوده و برای من این سفر سبب خوشبختی است که در پایتخت فرهنگی ایران حضور پیدا کردم.

وی بیان کرد: پس از بازدید از بناهای تاریخی و فرهنگی اصفهان، احساس نخستین فرد پرتغالی که ۵۰۰ سال پیش به اصفهان آمده بود را داشتم زیرا او در سفرنامه خود، هدف از این سفر را کسب و کار معرفی کرده بود، به همین دلیل یکی از انگیزه‌های پرتغالی‌ها از حضور در اصفهان، کسب و کار است.

ماشاته با بیان اینکه ایران در موقعیت جغرافیایی خاصی قرار دارد و جاده ابریشم، مکانی بین شرق و غرب به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: چارچوب اصلی آن است که در ارتباط بین ۲ کشور، ارتباط تجاری و بازرگانی اتفاق افتد و این سفراین زمینه را فراهم می‌کند که این کار به صورت عملیاتی بین فعالان اقتصادی دو کشور صورت گیرد.

وی افزود: یکی از گام‌هایی که برای ایجاد تسهیلات در این زمینه برداشته شده، امضای قراردادی است که بر مبنای آن پرواز مستقیم تهران – لیسبون برقرار می‌شود؛ زمینه‌ساز تبادلات گردشگری و جابجایی فعالان اقتصادی و تجاری خواهد بود.

وزیر امور خارجه پرتغال افزود: با استفاده از روابط بین‌الملل و از طریق گردشگری می‌توانیم زیرساخت‌ها را توسعه دهیم، زیرا گردشگری در پرتغال مانند ایران پراهمیت است و آب و هوای متنوع، سواحل و میراث فرهنگی در گردشگری پرتغال موثر بوده‌اند.

وی افزود: امروزه با استفاده از این امکانات، قدرت و توانایی بالایی در گردشگری فراهم کرده‌ایم و هم‌اکنون در هر سال شاهد افزایش زیرساخت‌های گردشگری در بخش های خطوط هوایی، زمینی و دریایی وغیره هستیم و سواحل گردشگری پرتغال دارای بالاترین میزان اهمیت در گردشگری است.

ماشاته با اشاره به دعوت استاندار اصفهان از وی بیان کرد: با حضور در اصفهان متوجه شدم چه ظرفیت عظیمی در اصفهان وجود دارد وهمه ما بر این امر شاهد بودیم. بناهای تاریخی و فرهنگی زیادی در اصفهان وجود دارد و در واقع گردشگری و فرهنگ در این شهر دست در دست هم داده‌اند.

وی افزود: یکی از رویکردهای ما افزایش روابط در سطح آموزش عالی و دانشگاه‌ها است و دانشگاه لیسبون مشتاق به کسب اطلاع و ارتباط با اصفهان است. از سوی دیگر شرکت‌های پرتغالی و فعالان اقتصادی اصفهان، رشته‌هایی را برای همکاری و تبادل دارند، بنابراین توجه به این مسئله از اهمیت بالایی قرار دارد که ابتدا ظرفیت‌های ۲ طرف مورد بررسی قرار گیرد.

وزیر امور خارجه پرتغال خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم که در آینده‌ای نزدیک پرواز تهران- لیسبون برقرار شود و ما چنین قراردادی را با وزیر امور خارجه ایران منعقد می‌کنیم تا با این حرکت در توسعه صنعت گردشگری، سرعت ایجاد کرده و ارتباطات ۲ طرف نیز توسعه یابد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/ف

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه