اخبار داغ

مدیرعامل شرکت عمران و توسعه آذربایجان:

احیاء بافت فرسوده، هدف اصلی شرکت عمران و توسعه آذربایجان/ گامی برای مقابله با غول زلزله در تبریز

احیاء بافت فرسوده، هدف اصلی شرکت عمران و توسعه آذربایجان/ گامی برای مقابله با غول زلزله در تبریز
مدیرعامل شرکت عمران و توسعه آذربایجان گفت: وظیفه اصلی شرکت عمران و توسعه آذربایجان احیای بافت فرسوده و ناپایدار شهری می باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، به نقل از آناج، در بازدید خبرنگاران از پروژه بزرگ بازار مشروطه، پروژه احیای بافت فرسوده منطقه 10 و پروژه عتیق واقع در بافت تاریخی میدان شهید بهشتی (منصور) و خیابان امام خمینی، مدیرعامل شرکت عمران و توسعه آذربایجان در خصوص شرح وظایف این شرکت زیرمجموعه شهرداری تبریز اظهار کرد: وظیفه اصلی شرکت عمران و توسعه آذربایجان احیای بافت فرسوده و ناپایدار شهری می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

احمد سجودی در حاشیه بازدید خبرنگاران از پروژه عتیق اظهارکرد: با توجه به وجود بافت وسیع فرسوده در تبریز و همچنین وجود گسل فعال زلزله در این شهر توجه به احیا و نوسازی بافت فرسوده اهمیت دو چندانی دارد.

تعیین ماموریت ویژه احیای بافت فرسوده تبریز برای شرکت عمران و توسعه آذربایجان از سوی شهردار تبریز

,
,
, تعیین ماموریت ویژه احیای بافت فرسوده تبریز برای شرکت عمران و توسعه آذربایجان از سوی شهردار تبریز, تعیین ماموریت ویژه احیای بافت فرسوده تبریز برای شرکت عمران و توسعه آذربایجان از سوی شهردار تبریز,

وی با تاکید بر اینکه به دنبال انتخاب صادق نجفی به عنوان شهردار کلانشهر تبریز فعالیتهای شرکت عمران و توسعه آذربایجان دو چندان شده است، اعلام کرد: شهردار تبریز از اولین روزهای انتخاب به عنوان شهردار تبریز احیای بافت فرسوده و مداخله در بافت های ناکارآمد را به عنوان یک ماموریت ویژه برای شرکت عمران و توسعه آذربایجان تعریف کرد.

,

مدیرعامل شرکت عمران و توسعه آذربایجان یادآور شد: در همین راستا در طول یک سال گذشته پروژه برزگ بازار مشروطه و راسته کوچه با سرعت تمام در حال اجراست که 70 درصد این پروژه تکمیل شده و مورد استفاده قرار می گیرد.

,

وی با اشاره به پروژه عتیق که یکی دیگر از پروژه های در حال اجرای شرکت عمران و توسعه آذربایجان می باشد گفت: پروژه 4 هکتاری عتیق در سه بلوک در حال اجرا می باشد که دو بلوک با 380 واحد تجاری و خدماتی بر خیابان امام خمینی و منصور با مساحت زیربنای 150 هزار متر مربع در حال اجرا می باشد.

,

وی با اشاره به اینکه پروژه عتیق یکی از پروژه های مهم شهری در تبریز می باشد، گفت: در قالب این پروژه بزرگ 200 واحد مسکونی و 1200 پارکینگ در مجموعه طراحی شده و در حال اجرا می باشد.

حمایت از مشارکت مردم و بخش خصوصی در احیای بافت فرسوده تبریز

,
,
, حمایت از مشارکت مردم و بخش خصوصی در احیای بافت فرسوده تبریز, حمایت از مشارکت مردم و بخش خصوصی در احیای بافت فرسوده تبریز,

سجودی با اشاره به اینکه برای احیای بافت فرسوده از طریق بخش خصوصی و همکاری مردم حمایت می کنیم، تاکید کرد: بستر سازی برای سرمایه گذاری جهت نوسازی بافت های فرسوده و ناپایدار شهری با دستور شهردار تبریز همواره مورد توجه شرکت عمران و توسعه آذربایجان می باشد.

,
,
, , ,
,
,

دفاتر تسهیل گری طرح پایا هموار کننده راه برای احیای بافت حاشیه نشین

, دفاتر تسهیل گری طرح پایا هموار کننده راه برای احیای بافت حاشیه نشین, دفاتر تسهیل گری طرح پایا هموار کننده راه برای احیای بافت حاشیه نشین,

مقصود ذولفقاری مدیردفاتر تسهیل گری باف فرسوده در حاشیه بازدید خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس تفاهم نامه سه جانبه فی مابین شهرداری تبریز، استانداری آذربایجان شرقی و اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی در اواخر سال 92 طرح اسکان پایا در تبریز شروع شده است.

,

وی همچنین در حاشیه بازدید خبرنگاران از محل یکی از دفتر های تسهیل گری طرح پایا افزود: این طرح با توجه به وجود دفاتر تسهیل گری در سه نقطه از تبریز مورد استقبال شهروندان ساکن در مناطق بافت حاشیه نشین و فرسوده قرار گرفته است.

,

ذوالفقاری با بیان اینکه مدت زمان اجرای این طرح 4 سال می باشد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه توافقات خوبی در  سال جاری در خصوص احیای بافت حاشیه نشین و فرسوده با همکاری مالکین در خصوص تجمیع واحد های مسکونی با متراژ کوچک که اصطلاحا خانه های ریز دانه گفته می شود صورت گرفته است.
 

,
,

, , ,

وی با اشاره به اینکه حوزه فعالیت این سه دفتر تسهیل گری در 400 هکتار عملیاتی می شود، گفت: در طول 4 سال اجرای این طرح 5 هزار واحد مسکونی تحت عنوان اسکان پایا احداث خواهد شد و شهرداری ورود قدرتمندی در این زمینه داشته است.

,

اهمیت احیای بافت حاشیه نشینی تبریز باید نمایان شود

, اهمیت احیای بافت حاشیه نشینی تبریز باید نمایان شود, اهمیت احیای بافت حاشیه نشینی تبریز باید نمایان شود,

مدیر احیای حاشیه نشینی تبریز گفت: با توجه به وضعیت کلانشهر تبریز و وسعت بافت حاشیه نشین آن اهمیت احیای بافت حاشیه نشین در این شهر باید بیشتر از اینها برجسته شود.

,

علی بخشی تاکید کرد: با دستورات شهردار تبریز شرکت عمران و توسعه آذربایجان پروژه های مهمی را برای احیای بافت فرسوده آغاز کرده است.

,

وی با اشاره به اینکه اجرای پروژه 200 واحدی در منطقه ارم در این راستا تلقی می شود گفت: علاوه بر این پروژه در حال حاضر در حال عقد قرارداد برای اجرای پروژه 592 واحدی در منطقه شهرک اندیشه هستیم که با اجرای این پروژه ها قدم های بلندی در راستای احیای بافت حاشیه نشین شهر برداشته می شود.

,

بخشی با اشاره به جدیت شهرداری تبریز برای احیای بافت حاشیه نشین و فرسوده در تبریز اظهار کرد: در همین راستا با عقد قرارداد با شرکت خانه سازی آذربایجان به سمت احداث پروژه های مسکونی صنعتی و پیش ساخته در شهر هستیم که با این کار می توان به صورت چشمگیری در هزینه ها و مدت زمان اجرای پروژه ها صرفه جویی نمود.

,

وی خاطرنشان کرد: با روی کار آمدن دولت دهم مقرر شده بود که اداره راه و شهرسازی  41 هکتار زمین در اختیار شهرداری تبریز قرار دهد، با این حال اوایل سال جاری توانستیم دو و نیم هکتار زمین از مسکن شهرسازی تحویل بگیریم که اجرای پروژه 208 واحدی ارم با سطح اشغال 24 درصد در این زمین ها شروع شده است و پیشرفت مناسبی نیز داشته است.

گفتنی است شرکت عمران و توسعه آذربایجان یکی از شرکت های زیرمجموعه شهرداری تبریز می باشد که با هدف احیای بافت فرسوده به عنوان یکی از مهمترین دغدغه های مدیریت شهری تشکیل یافته است.

,
,
,

پروژه عتیق، پروژه بازار بزرگ مشروطه در جوار بازار تبریز و همچنین پروژه های احیای بافت فرسوده از مهمترین پروژه های مورد اجرای سازمان عمران می باشد.

,

انتهای پیام/گ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه