اخبار داغ

شیخ سلمان: از داوری جام ملت ها راضی ام!

شیخ سلمان: از داوری جام ملت ها راضی ام!
درحالی که داوری های بحث برانگیز در جام ملتهای آسیا اعتراض برخی بازیکنان و سرمربیانی نظیر کیسوکه هوندا و کارلوس کی روش را به همراه داشته است، رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا از داوری در این جام ابراز خشنودی کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانای، شیخ سلمان به تیم های راه یافته به مرحله نیمه نهایی جام ملتهای آسیا 2015 تبریک گفت. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


وی در گفت و گو با خبرنگاران از تیم های استرالیا، عراق، امارات متحده عربی و کره جنوبی برای صعود به نیمه نهایی تمجید کرد.

وی گفت: حضور تیم های عراق و امارات در جمع چهار تیم برتر جام لزوما نباید باعث شگفتی شود.

شیخ سلمان گفت: برخی نتایج دیدارهای روز جمعه را غافلگیر کننده می دانند، اما در فوتبال هیچ نتیجه ای تضمین شده نیست. امارات تیم بسیار سازمان ای یافته است و فدراسیون این کشور زمان و تلاش زیادی صرف حمایت از این تیم کرده است. 

عراق هم بازی بسیار جذابی را مقابل ایران به نمایش گذاشت و این مسابقه هیجان انگیز سالها در یادها خواهد ماند. 

بیش از 1600 رسانه از سراسر جهان در این دوره از رقابتها حضور دارند. 

شیخ سلمان گفت: توجه من همیشه به نکات مثبت است و از بحث در مورد مسائل منفی با رسانه ها خودداری می کنم؛ چرا که بدنبال بهترین پوشش خبری از جام هستیم. ای اف سی از برخی رسانه ها به ویژه از کشورهایی که امکان اعزام خبرنگار برای پوشش خبری این جام را نداشتند دعوت به عمل آورد.

در حالی که اولین رقابتهای آسیایی در سال 1956 با حضور چهار تیم برگزار شد، این تورنمنت اکنون به 16 تیم گسترش یافته است و قرار است در سال 2019 به 24 تیم افزایش یابد.

شیخ سلمان از برگزاری جام ملتهای آسیا به صورت هر دو سال یک بار حمایت نکرد. 

وی گفت: ما این این موضوع را بررسی کرده ایم و به ویژه با توجه به ادغام رقابتهای مقدماتی جام جهانی و جام ملتهای آسیا مطمئن هستیم که گام مثبتی است. این امر فرصت بیشتری برای کشورهای در حال توسعه برای انجام مسابقات بیشتر بین المللی فراهم می کند. ما فکر می کنیم برگزاری جام به ویژه بعد از افزایش تعداد تیم ها به 24 تیم، به صورت هر دو سال یک بار دشوار است . اما اگر در آینده ضرورت چنین چیزی را احساس کنیم این موضوع را بررسی می کنیم.

شیخ سلمان نسبت به انتقادات مطرح شده در برخی رسانه ها در مورد برخی تصمیمات داوری و مسافت طولانی سفر در استرالیا گفت: از عملکرد داوران در جام ملتهای آسیا بسیار خشنودم. باید یادآور شوم که داوران جام از میان گروه برگزیده کنفدراسیون انتخاب می شوند.

وی اظهار داشت: ما در حال بررسی استفاده از فناوری خط دروازه در جام 2019 هستیم، اگر چه به نظر من استفاده از این فناوری در رقابتهای باشگاهی و لیگ های داخلی بسیار پیچیده و پرهزینه است. 

وی گفت: با کسانی که در مورد مشکل سفر صحبت می کنند موافق نیستم. چرا که مسافت شهرهای میزبان جام کوتاه است. من در بسیاری از رقابتهای بین المللی حضور داشته ام. در این رقابتها باید مسافتهای طولانی را طی کنید. در حالی که در جام ملتهای آسیا اینگونه نیست.

رییس ای ف سی خاطر نشان کرد که مبارزه با تهدید تبانی و حفظ درستی در این جام ادامه دارد. ما تمام مسابقات را با همکاری اسپورت رادار زیر نظر داریم. ما توافقنامه هایی با سازمان ها برای نظارت بر مسابقات داریم. مبارزه با تبانی نیازمند حمایت دولت و تغییر قوانین است تا بتوان در مورد کسانی که پشت پرده تبانی هستند اقدام قانونی انجام داد.

شیخ سلمان در مورد مشکلات فوتبال عراق و فلسطین گفت: ما باید در مورد شرایط و تضمین هایی که فیفا برای میزبان مسابقات بین المللی الزامی می داند واقع بین باشیم. کمیته اجرایی فیفا تصمیم به تشکیل یک نیروی ضربت گرفته است تا با بازدید از عراق و بررسی شرایط گزارشی را تهیه کند.

وی ادامه داد: ما از حق فلسطینی ها برای انجام بازی فوتبال بدون هیچ محدودیت و رفت و آمد میان شهرهای فلسطینی و خارج از این کشور حمایت می کنیم. فیفا در حمایت از حق فلسطینی ها صریح بود. فلسطین برای اولین بار در این جام شرکت کرد. آنها برای ادامه توسعه فوتبال خود به حمایت ای اف سی و سایر فدراسیون های عضو نیاز دارند. 

شیخ سلمان همچنین خاطر نشان کرد: ما در حال حاضر در حال مطالعه برای برگزاری رقابتهایی هستیم که برای حامیان مالی جذابتر باشد و درآمد بیشتری جذب کند. رقابتهای بعدی که مورد توجه ماست، رقابتهای قهرمانی زیر 23 سال آسیا در سال 2016 است که در قطر برگزار می شود و انتخابی المپیک نیز محسوب می شود.

شیخ سلمان که عضو کمیته اجرایی فیفا در مورد تاریخ برگزاری جام جهانی 2022 گفت: فیفا با بررسی تمام جنبه ها ، چندین تاریخ را برای برگزاری این جام پیشنهاد کرده است. شخصا فکر می کنم برگزاری جام در آغاز سال 2022 به علت نزدیکی آن با پایان رقابتهای مرحله مقدماتی دشوار است. بنابراین ماههای نوامبر و دسامبر 2022 بهترین زمان برگزاری این جام است.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه