اخبار داغ

تعزیه‌خوانان شهرستان خدابنده از حق بیمه بهره‌مند شدند

تعزیه‌خوانان شهرستان خدابنده از حق بیمه بهره‌مند شدند
رئیس دفتر تعزیه‌خوانان شهرستان خدابنده گفت:تعزیه‌خوانان شهرستان خدابنده از حق بیمه بهره‌مند شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل از اشراق آنلاین،اسدالله بیگدلی با اشاره به اینکه 204 عضو دفتر تعزیه شهرستان خدابنده از حق بیمه خدمات درمانی بهرمند شده‌اند، عنوان کرد: قبل از راه اندازی این دفتر بسیاری از هنرمندان عرصه تعزیه یا از حق بیمه محروم بودند و یا از طریق صندوق هنرمندان بیمه می‌شدند این درحالی است که در حال حاضر تمامی تعزیه‌خوانان شهرستان خدابنده با عضویت در انجمن تعزیه ایرانیان از حق بیمه بهره‌مند می‌شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اشراق آنلاین,

رئیس دفتر تعزیه‌خوانان شهرستان خدابنده با بیان اینکه تعزیه‌خوانان بالای 50 سال نمی‌توانند از حق بیمه خدمات درمانی بهره‌مند شوند، ابراز کرد: برای برطرف کردن این مشکل 50 نفر از اعضای انجمن تعزیه که بیش از 50 سال سن دارند بیمه حوادث شده‌اند.

,

وی با اشاره به اینکه نوجوانان و نونهالان تعزیه‌خوان در دفتر تعزیه شهرستان خدابنده عضو هستند، تصریح کرد: هنرمندان نونهال و نوجوان نیز از سن‌های 5 تا 16 سال در نقش بچه‌خوان به اجرای نمایش می‌پردازند.

,

بیگدلی با اشاره به اینکه با آموزش تعزیه به جوانان و نوجوانان در راستای انتقال این هنر سنتی و میراث معنوی به نسل آینده اقدامت مؤثری انجام می‌شود، ابراز کرد: ‌در حال حاضر پنج هنرمند بچه خوان در دفتر تعزیه شهرستان خدابنده مشغول فعالیت هستند.

,

وی با اشاره به اینکه مجوز 180 مورد اجرای تعزیه در شهرستان خدابنده صادر شده است، خاطر نشان کرد: در مناسبت‌های گوناگونی چون شهادت‌ها و دهه فجر و دیگر برنامه‌های این چنینی نمایش تعزیه توسط هنرمندان این عرصه در سراسر نقاط شهرستان خدابنده اجرا می‌شود.

,

رئیس دفتر تعزیه‌خوانان شهرستان خدابنده با بیان اجرای نمایش تعزیه در مداس شهرستان خدابنده عنوان کرد: 20 مجلس تعزیه توسط گروه‌های نمایشی تعزیه‌خوان ‌شهرستان خدابنده در مدارس برگزار شده است.

,

وی افزود: هدف از برگزاری نمایش تعزیه در مدارس آشنا کردن نوجوانان وجوانان با وقایع اتفاق افتاده در کربلا است که مجالس مختلف از این وقایع در قالب نمایش به دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

,

انتهای پیام/پ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه