اخبار داغ

انتشار آثار منتخب دانشمند آذربایجانی در ایران

انتشار آثار منتخب دانشمند آذربایجانی در ایران
آثار منتخب نظامی جعفراف عضو هیأت علمی فرهنگستان علوم ملی آذربایجان، نماینده مجلس ملی و رئیس مرکز آتاتورک و دانشمند در تهران و به زبان های آذری و با الفبای عربی انتشار یافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج، آثار منتخب نظامی جعفراف عضو هیأت علمی فرهنگستان علوم ملی آذربایجان، نماینده مجلس ملی، رئیس مرکز «آتاتورک» و دانشمند شهیر جمهوری آذربایجان در شهر تهران با الفبای عربی و به زبان آذربایجانی انتشار یافته است. این آثار توسط حسین شرقی دبیر مجله «خداآفرین» در تهران منتشر شده است.

این آثار که با هدف نزدیک سازی دو ملت دوست و برادر انتشار یافته، به مشترکین مجله «خداآفرین»، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی ایران ارسال شده است.

کار انتشار این آثار هفت سال پیش آغاز شده بود و این روزها به پایان رسیده است. تا کنون کتاب های این دانشمند در تهران انتشار یافته و پنجمین اثر ایشان نیز با الفبای عربی و به زبان آذربایجانی انتشار یافته است.

جلد اول این مجموعه آثار، در باره زبان و گرامر آذربایجان، تاریخ و وضعیت کنونی آن، جلد دوم در باره تاریخ و رشد ادبیات آذربایجان، جلد سوم در خصوص ترک شناسی اعم از شعر و نثر و ... آذربایجان، در جلد چهارم مسائل مربوط به آذربایجان شناسی و نقش حیدر علی یف رهبر ملی آذربایجان در شناساندن آذربایجان به جهان، و در جلد پنجم این مجموعه نوشته ها و مقالات مختلف در موضوعات متفاوت عرضه شده است. به طور کلی، پنج کتاب مذکور در توسعه مناسبات دو ملت ایران و آذربایجان، همچنین معرفی آذربایجان در ایران نقش به سزایی خواهد داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج, .,
,
, .,
,
, .,
,
, . ,

انتهای پیام/ص

, انتهای پیام/ص]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه