اخبار داغ

صومی در جمع خبرنگاران:

بیمارستان شهید قاضی در تبریز افتتاح می شود/ سفر غریب الوقوع وزیر بهداشت به آذربایجان شرقی

بیمارستان شهید قاضی در تبریز افتتاح می شود/ سفر غریب الوقوع وزیر بهداشت به آذربایجان شرقی
رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: به احتمال زیاد بیمارستان شهید قاضی برای بیماران صعب العلاج در 15 بهمن ماه با حضور وزیر بهداشت و درمان افتتاح می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج، محمد حسین صومی در جلسه تحلیل وضعیت سلامت شهرستان های استان به دنبال اجرای طرح تحول نظام سلامت از افتتاح بیمارستان شهید قاضی تبریز با حضور وزیر بهداشت و درمان کشور خبر داد و اظهار کرد: به احتمال زیاد، 15 بهمن ماه، که مصادف با روز جهانی سرظان است، بیمارستان شهید قاضی تبریز افتتاح می شود.

وی در خصوص اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان اظهار کرد: در سال جاری از نظر سلامت اقدامات ویژه ای صورت گرفته است و سیاست های کلی ابلاغ شده از سوی رهبر معظم انقلاب در خصوص سلامت ملت ایران، در آذربایجان شرقی به نحو احسن اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه دولت و همچنین مجلس شورای اسلامی گامی موثر در جهت ارتقا وضعیت سلامت ملت ایران برداشت، اعلام کرد: موفقیت هایی که در عرصه سلامت در سال جاری با اجرایی شدن طرح تحول نظام سلامت کسب شده، حاصل همکاری تمامی سازمان ها بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه اجرایی مرحله دوم طرح تحول نظام سلامت اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شد، گفت: آثار مثبت اجرایی شدن این طرح در شهرستان های استان به وضوح قابل لمس است چرا که تمامی امکانات پزشکی چون دارو در شهرستان ها تکمیل شده است.
 
وی با بیان اینکه با اجرای این طرح، پزشکانی برای اقامت در روستاها و شهرهای محروم اعزام شدند، خاطرنشان کرد: مقرر شده در بیمارستان های بالای 64 تختی، پزشکان مقیمی برای ارایه خدمات شبانه روزی مستقرر شوند.

وی به نتایج اجرایی شدن طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و افزود: با اجرا شدن طرح تحول نظام سلامت، قیمت لوازم مصرفی پزشکی واقعی شد و از سو استفاده برخی شرکت ها که مواد مصرفی را با قیمت دلخواه خود به مردم تحمیل می کردند، جلوگیری شد.

صومی افزود: با اجرای این طرح، هتلینگ بیمارستان ها اصلاح شد و بیمارستان های فرسوده نوسازی  و بیمارستان های جدیدی احداث شد.

افتتاح 100 خانه بهداشت در استان در ایام دهه فجر

وی با اشاره به اینکه در سایه این طرح،  در 50 درصد خانه های بهداشت استان پزشک مستقر شده، گفت: با توجه به اینکه یک هزار خانه بهداشت در استان است، بیش از 500 خانه بهداشت استان را تعمیر کردیم و 150 خانه بهداشت در استان احداث شده که 100 خانه بهداشت در دهه فجر و 50 تا از این خانه ها در هفته سلامت افتتاح می شود.

وی با اشاره به اینکه از نظر تامین دارو در استان مشکلی نداریم، خاطرنشان کرد: پیگیر پزشک خانواده در استان هستیم و مقرر شده که در شهرهای زیر 20 هزار نفر افراد تحت پوشش پزشک خانواده قرار بگیرند و همچنین در شهرهای بالای 20 هزار نفر، کسانی که در حاشیه شهرها زندگی می کنند، تحت پوشش پزشک خانواده قرار می گیرند و این طرح در سال 94 اجرایی می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: در آغاز اجرای طرح تحول سلامت نزدیک به 134 نفر کمبود پزشک داشتیم که خوشبختانه این رقم امروز تک رقمی شده است،  از آغاز اجرای این طرح با توجه به بودجه مناسبی که در نظر گرفته شده بود 160 پزشک متخصص تمام وقت با تعرفه های دولتی وارد چرخه درمان شده اند.

500 تخت بیمارستانی به بخش بستری اضافه می شود
 
صومی از افزایش 500 تخت بیمارستانی در سطح استان خبر داد و گفت: با ورود این تعداد تخت بستری به بیمارستان های دولتی تعداد تخت های بیمارستانی 15 درصد افزایش می یابد.
 
وی گفت: تجهیز آزمایشگاه های مراکز بهداشتی و درمانی سطح استان از جمله دغدغه های اساسی ماست و برای تجهیز آزمایشگاه های استان نیازمند شش و نیم میلیارد تومان اعتبار هستیم.
 
صومی با اشاره به وضعیت بیمارستان های شهر های مرند، هشترود، چارویماق و ورزقان گفت: نشست قسمتی از ساختمان هشترود به یک مشکل تبدیل شده و بیمارستان مرند به شکل مخروبه و نیازمند بازسازی است، اما یکی از اساسی ترین مشکلات ما در بحث بیمارستان ها این است که برخی از بیمارستان های ما بدون سند هستند و این موضوع کار را برای مشکل کرده است.
 
وی افزود: برای رفع بار مراجعات به بیمارستان مرند ساخت بیمارستان 100 تا 150 تخت خوابی را برای این شهرستان در نظر گرفته ایم و در تلاش هستیم این موضوع مورد تصویب نهایی قرار گیرد.
 
وی در خصوص ادامه روند اجرای طرح تحول سلامت خاطرنشان کرد: اقدام قابل تقدیر مجلس در خصوص تصویب بودجه مستمر یک درصد از مالیات برای بخش سلامت ما را برای ادامه این مهم امیدوار می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, افتتاح 100 خانه بهداشت در استان در ایام دهه فجر, افتتاح 100 خانه بهداشت در استان در ایام دهه فجر,
,
,
,
,
,
,
,
, 500 تخت بیمارستانی به بخش بستری اضافه می شود, 500 تخت بیمارستانی به بخش بستری اضافه می شود,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ص

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه