اخبار داغ

رئیس مجلس در ملایر:

اکثر شهدا از قشر جوان و با افکار ملکوتی بودند

اکثر شهدا از قشر جوان و با افکار ملکوتی بودند
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اکثر شهدا قشر جوانی بودند که باوجود اینکه تجربه زیادی در زندگی خود نداشتند ملکوتی فکر کردند و به مردم تذکراتی در وصایای خود یادآوری کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پایگاه خبری ملایری‌ها ، علی لاریجانی پیش از ظهر امروز در کنگره شهدای ملایر در سینما فرهنگیان این شهرستان اهمیت علم‌آموزی عنوان کرد: شهدا در طریق علم و دانش گام برداشتند و راه مجاهدت را برای تزکیه نفس در پیش گرفتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا , پایگاه خبری ملایری‌ها , .,

وی افزود: اکثر شهدا قشر جوانی بودند که باوجود اینکه تجربه زیادی در زندگی خود نداشتند ملکوتی فکر کردند و به مردم تذکراتی در وصایای خود یادآوری کردند.

, .,

لاریجانی با اشاره به اهمیت موضوع جهاد و شهادت در سبک زندگی اسلامی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب درباره سبک زندگی اسلامی سوالاتی را مطرح کردند تا مسلمانان واقعی تراز زندگی خود را براساس الگوی زیستی مناسبی تدوین کنند.

, .,

لاریجانی افزود: در این سبک زندگی مولفه‌های اثربخش در بهره‌مندی از زندگی آبرومند تعریف شده است و با وجودی که مقالات و تحقیقات بسیاری درباره سبک زندگی ارائه شده اما مسلمانان راه سعادتمند زیستن را گم کردند.

, .,

وی با بیان اینکه سعادتمند زیستن زندگی فردی انسان را تکامل می‌بخشد، گفت: این سعادت از یک مجموعه خصوصیات معنوی بهره‌مند است و این ویژگی‌های انسانی در تفکر اسلامی به صورت بالقوه است که باید به بالفعل برسد تا رشد معنوی و مادی حاصل شود.

, .,

لاریجانی تصریح کرد: کشورهای بسیاری از تک بعدی زیستن و تمرکز بر رشد مادی آسیب‌های فراوانی دیدند و دچار سردرگمی شدند. سعادت در تفکر اسلامی محور رشد فردی و اسلامی است.

, .,

وی با بیان اینکه شهادت به‌عنوان مشخصه اصلی سبک زندگی اسلامی باید موردتوجه قرار گیرد افزود: اگر زندگی خود را با سیره اولیای الهی تطبیق ندهیم از زندگی سعادتمند بهره‌مند نمی‌شویم.

, .,

وی علم‌آموزی و تکامل اخلاقی را از سنت‌های مورد تأکید اسلام برشمرد و گفت: ائمه اطهار (ع) برای تزکیه نفس انسان‌ها آمدند تا آن‌ها از زندگی سعادتمند بهره‌مند شوند.

, (, .,

وی با اشاره به اهمیت علم‌آموزی عنوان کرد: شهدا در طریق علم و دانش گام برداشتند و راه مجاهدت را برای تزکیه نفس در پیش گرفتند.

, .,

وی افزود: اکثر شهدا قشر جوانی بودند که باوجود اینکه تجربه زیادی در زندگی خود نداشتند ملکوتی فکر کردند و به مردم تذکراتی در وصایای خود یادآوری کردند.

, .,

وی بابیان اینکه انقلاب اسلامی مردم را به مسیر حقیقت مجاهدت سوق می‌دهند بیان کرد: شهدا بهترین سبک زندگی را برای خود ترسیم کردند و لباس علم و مجاهدت را بر تن کرده و در مسیر سعادت گام برداشتند.

, .,

وی علم و مجاهدت را دو گام اصلی در سبک زندگی برشمرد و گفت: الگوی سبک زندگی منتهی به سعادت می‌شود که بر پایه علم محوری و اخلاق محوری باشد و توسعه‌ای که بر اساس علم باشد و بدون محدودیت پیش برود سعادتمندی را به همراه دارد.

, .,

وی با اشاره به مشکلات توسعه تک‌بعدی در زندگی امروز تصریح کرد: در دنیای مدرنیته امروز به‌ویژه در کشورهای اروپایی انسان تک‌بعدی رشد کرده و به دیگر ابعاد شخصیتی آن‌ها توجه نمی‌شود درحالی‌که رهبر معظم انقلاب تأکید بر انتخاب الگوی بومی در زندگی دارد تا از گذشتگان خود الگوی صحیح زندگی را برداشت کنیم.

, .,

لاریجانی اظهار داشت: جامعه‌ای پویا است که آزادی فکر و رقابت در خلاقیت داشته باشد و از طرفی خداوند به بشر حق آزادی داده است اما مسیر استفاده از این حق را نیز تعیین کرده است.

, .,

وی با اشاره به توهین نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر (ص) گفت: این کشورها با حذف مبدأ فقط به آزادی بیان توجه دارند و دچار خصوصیت‌های حیوانی شده‌اند به‌طوری که در غرب دموکراسی دارای رشد حیوانی است.

, .,

لاریجانی بابیان اینکه در تفکر اسلامی آزادی فکر برای ارتقای انسان‌ها لحاظ شده است افزود: آزادی بیان در اسلام چارچوب مشخص دارد به‌طوری‌که در تفکر اسلامی آزادی بیان و فکر زمینه پیشرفت انسان‌ها را فراهم می‌کند.

, .,

وی بابیان اینکه در سبک زندگی اسلامی باید به گرایش معنوی و پیشرفت معنوی توجه کرد گفت: یکی از محورهایی که در گرایش معنوی موردتوجه است روحیه جهادی است.

, .,

وی بیان کرد: فرد مجاهد همیشه آمادگی و حب جهاد در دل آن‌ها وجود دارد و با گسترش نفسیات و با گذشت از آن به کمال معنوی می‌رسد.

, .,

وی تصریح کرد: مسیری که در انقلاب اسلامی طی شد و امام (ره) راه آن را برای جوانان باز کرد موضوع جهاد و جهادگری در سبک زندگی مورد توجه است و در این راستا شهدا راه اصلی زندگی را درک کردند تا راهی که انقلاب به‌عنوان راه سعادت معرفی کرده با گسترش علم افروزی و معنویت‌گرایی برجسته شود.

, .,

وی با اشاره به ویژگی روحانیت شیعه گفت: روحانیون محور شکل‌گیری انقلاب اسلامی بودند و با استقلال خود در کنار مردم زندگی کردند و همگام با مردم اهل مجاهدات هستند.

, .,

وی روحانیت را محور مشورت مردم برای پیدا کردن راه صحیح دانست و افزود: روحانیون با سختی زندگی می‌کنند و باوجود اینکه 30 هزار میلیارد تومان برای آموزش‌وپرورش اعتبار می‌گذاریم اما برای سیستم روحانیت اعتباری نمی‌گذاریم و این نشان از اشکال در سیستم ما دارد.

, .,

وی با اشاره به کمبود منابع آب در کشور عنوان کرد: کشاورزان باید از تسهیلات آبیاری تحت‌فشار که 85 درصد از آن توسط دولت پرداخت می‌شود استفاده کنند تا میزان مصرف آب در بخش کشاورزی بهینه شود.

, .,

وی درباره شهرستان ملایر نیز گفت: یکی از شغلهای اصلی مردم ملایر باغداری است و کشاورزی امورات زندگی این منطقه را می چرخاند اما امروز به علت خشکسالی با کمبود شدید آن مواجه هستند.

, .,

انتهای پیام/ص

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه