اخبار داغ

واکنش رسانه‌های روسی به نامه رهبرانقلاب

واکنش رسانه‌های روسی به نامه رهبرانقلاب
پیام مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی در فضای رسانه‌های روس‌زبان بازتاب گسترده‌ای داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از فارس، پیام اخیر مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی به شکل گسترده‌ای در رسانه‌های روس‌زبان بازتاب داشت به طوری که خبرگزاری «ایتارتاس» روسیه اینگونه تیتر زد «رهبر معنوی ایران به جوانان غربی خطاب کرد، اسلام را دشمن تلقی نکنند».

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


خبرگزاری مذکور در مطلب خود به نقل از رهبر معظم انقلاب اسلامی آورده است که جوانان اروپا و آمریکای شمالی تسلیم تبلیغات غرب در خصوص معرفی اسلام به عنوان دشمن نشوند.

این خبرگزاری ضمن اشاره به بندهایی از پیام مقام معظم رهبری به جوانان غربی، عنوان می‌کند: آیه‌ا... خامنه‌ای جوانان را به آشنایی صحیح و بی‌طرفانه با اسلام توسط مطالعه مستقیم قرآن و آموزه‌های حضرت محمد(ص) فراخواند.

خبرگزاری «ریگنوم» قزاقستان دیگر خبرگزاری روس‌زبان بود که ضمن بازتاب پیام رهبر انقلاب اسلامی ایران به جوانان اروپا و آمریکای شمالی، به نقل از ایشان آورده است: «من می‌خواهم با شما صحبت کنم در مورد اسلام بویژه در خصوص شیوه‌ای که در آن اسلام به شما معرفی شده است.»

خبرگزاری مذکور به نقل از مقام معظم رهبری می‌افزاید: «در طول ۲ دهه گذشته، تقریبا بلافاصله پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، بسیاری از تلاش‌ها صورت گرفت تا چهره این دین بزرگ در قالب یک دشمن معرفی شود.»

این منبع ادامه می‌دهد: رهبری ایران ضمن داشتن امیدواری بزرگ به جوانان، خطاب به آنان این پرسش‌ها را مطرح می‌کند: «چرا ساختار قدرت در جهان می‌خواهد تفکر فلسفی اسلامی را به حاشیه رانده و تضعیف کند؟ و چه ایده‌ها و ارزش‌های اسلامی مزاحم برنامه ابرقدرت‌هاست که آنها درصدد ارائه تصویر تحریف‌شده از اسلام هستند؟»

خبرگزاری مذکور ذکر می‌کند که رهبر انقلاب اسلامی ایران جوانان غربی را به سعی برای به دست آوردن دانش در مورد دین اسلام به طور مستقیم و بی‌واسطه فراخواند.

پایگاه خبری روس‌زبان «اخبار جهان» نیز ضمن انعکاس پیام رهبری خطاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی، به نقل از ایشان به عدم صداقت سیاستمداران غربی نسبت به این دین الهی اشاره می‌کند و می‌آورد: رهبری ایران بر این باور است که جوانان غربی به شدت احساس نیاز به جستجوی حقیقت دارند.

پایگاه خبری «مساوات» آذربایجان نیز ضمن بازتاب پیام اخیر مقام معظم رهبری به جوانان غربی، عنوان می‌کند: آیت‌ا... خامنه‌ای از جوانان خواست به قربانیان «کمپین دروغ‌پراکنی» رسانه‌ها و مقامات غربی تبدیل نشوند و برای بدست آوردن دانش در مورد اسلام از منابع اصلی آن بویژه از طریق قرآن، تلاش کنند.

پایگاه خبری «اسلام‌رو» با انعکاس بخش‌هایی از پیام مقام معظم رهبری به جوانان، آورده است: آیه‌ا... خامنه‌ای با ارسال نامه‌ای سرگشاده به جوانان اروپا و آمریکا، آنان را تشویق می‌کند برای بدست آوردن شناخت حقیقت تحریف‌نشده اسلام تلاش کنند.

پایگاه اینترنتی «اخبار قفقاز» نیز ضمن آوردن بخش‌هایی از متن پیام رهبری به جوانان غربی، به نقل از ایشان ذکر می‌کند که «غرب در تلاش است تا تنفر از اسلام و مسلمانان را در بین جوامع گسترش دهد.»

روزنامه اینترنتی «صبح روسیه» نیز با درج قسمت‌های از پیام اخیر رهبری ایران به جوانان غربی، آورده است: رهبر ایران جوانان را به شناخت مستقیم از اسلام و هوشیاری در برابر تبلیغات دروغ‌پراکنانه غرب در مورد این دین الهی فرا ‌خواند.

پایگاه خبری «زاکان» قزاقستان نیز در مطالب خود به پوشش پیام رهبری انقلاب اسلامی ایران به جوانان غربی پرداخت و عنوان کرد: آیه‌ا... خامنه‌ای در مورد تلاش غرب برای گسترش نفرت از اسلام و مسلمانان به جوانان غربی گوشزد می‌کند.

پایگاه اینترنتی «رو.اورانیوز» نیز با بازتاب بخش‌هایی از نامه مقام معظم رهبری به جوانان، به نقل از ایشان آورده است: جوانان مراقب باشند که تسلیم تبلیغات غرب برای معرفی اسلام به عنوان دشمن نشوند.

پایگاه اینترنتی «قانون زمان» و برخی دیگر از منابع روس‌زبان نیز در چند روز گذشته پیام مقام معظم رهبری را به طور کامل در سایت‌های خود قرار دادند. 

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه