اخبار داغ

هزینه 50 میلیارد تومانی کی روش برای فوتبال ایران

هزینه 50 میلیارد تومانی کی روش برای فوتبال ایران
سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت: هزینه کی‌روش با پاداش‌هایی که برای او در نظر می‌گیرند طی دو سه سال بیش از 50 میلیارد تومان می‌شود. ای کاش افراد حقوقی قوی‌تری این قراردادها را تنظیم می‌کردند و این نشانه ضعف مدیریت فوتبال ما است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا بیژن ذوالفقار نسب در رابطه با عملکرد کارلوس کی‌روش در فوتبال ایران گفت:‌ قرارداد کی‌روش عاقلانه و براساس اصول بین‌المللی بسته نشد و روی عملکرد او نظارتی وجود نداشته است. جای تأسف دارد که در کشوری مثل ایران فدراسیون فوتبال نمی‌تواند روی یک مربی خوب بین‌المللی نظارت کافی داشته باشد تا او براساس تصمیمات خود عمل کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: شما دیدید طی اولین اتفاق عباس ترابیان سرپرست تیم ملی به راحتی کنار گذاشته می‌شود و سپس خسرو والی‌زاده مدیر رسانه‌ای تیم برکنار می‌شود. براساس قرارداد کمیته فنی باید روی عملکرد کی‌روش نظارت می‌کرد اما هیچ‌وقت این اتفاق نیفتاد. شما دیدید در میان 32 مربی جام جهانی کی‌روش نفر هشتم یا نهم از لحاظ سطح قرارداد بود اما با این مبلغ بالا تیم ما به جایگاه سی و یکم جهان رسید. در طرف مقابل مربی بزرگی مثل پکرمن با دستمزدی بسیار پایین تحولی عظیم در فوتبال کلمبیا به وجود می‌آورد.

,

کارشناس فوتبال ایران در ادامه تصریح کرد: در بین چهار دوره‌ای که در جام جهانی حاضر بودیم در دوره اخیر ضعیف‌ترین عملکرد را داشتیم در جام ملت‌ها سه بازی خوب مقابل هم گروه‌هایمان که همه از تیم‌های درجه 2 آسیا بودند، انجام دادیم شب قبل از بازی مقابل امارات کی‌روش با یک ترفند حرفه‌ای اعلام کرد دوست دارد با تیم ملی ژاپن بازی کند تا بار مسئولیت از روی دوش بازیکنان برداشته شود.

,

ذوالفقارنسب تصریح کرد:‌ متأسفانه 6 روز قبل از شروع جام ملت‌های آسیا یک بازی دوستانه مقابل عراق انجام دادیم. کی‌روش برای اینکه دستش رو نشود با سیستم 4-4-2 تیم را به میدان فرستاد و کریم انصاری‌فرد و سردار آزمون دو مهاجم تیم ما بود برای ما که فوتبالی هستیم این مسئله نشانه خوبی بود که خبر از رویکرد جدید کی‌روش می‌داد اما با شروع مسابقات این مسئله را ندیدیم.

,

وی افزود: در دیدار مرحله یک چهارم نهایی مقابل عراق در نیمه اول یک گل زدیم اما پس از اخراج مهرداد پولادی در نیمه دوم همه چیز تغییر کرد در ضربات پنالتی همواره مربیان ضربه اول و آخر را به بازیکنان با تجربه می‌دهند اما در تیم ما این اتفاق نیفتاد. پس از اخراج پولادی نیمکت بسیار متشنج بود و دیدیم که بازیکنی مثل انصاری‌فرد سرمربی تیم ملی را آرام می‌کرد.

,

ذوالفقارنسب در رابطه با تمدید قرارداد کی‌روش گفت: قرارداد اول کی‌روش در وزارت ورزش و با حضور آقایان سعیدلو و علی‌آبادی بسته شد. او با تیزهوشی که داشت متوجه شد که فضای مدیریت فوتبال ایران به چه شکلی است او در ابتدا قراردادی با مبلغ یک میلیون و 400 هزار دلار بست که در تمدید آن این قرارداد به مبلغ یک میلیون و 400 هزار یورو تبدیل شد که به این نحو 30 درصد افزایش پیدا کرد. اتفاق عجیب قبول پرداخت مالیات کی‌روش از سوی فدراسیون بود درحالی که خود فدراسیون از مخالفان پرداخت مالیات بازیکنان به وسیله باشگاه‌ها است. وقتی فدراسیون ما نمی‌تواند یک مربی بزرگ را کنترل کند همین اتفاقات می‌افتد.

,

وی افزود: فدراسیون باید از سرمربی تیم ملی برنامه بخواهد چه کسی روی کار او نظارت می‌کرد آیا قرار بود این نظارت از سوی کمیته فنی انجام شود که شما بهتر از من می‌دانید کمیته فنی چه وضعیتی دارد. باید روی کی‌روش مدیریت بهتری انجام می‌شد حتی اگر حقوق و مزایای او عادلانه باشد حداقل باید به بندهای قرارداد توجه می‌شود مگر قرار نبود او روی تیم‌های پایه نظارت کند همین حالا که مسابقات ملی برای مدتی تعطیل می‌شود کی‌روش روی تیم ملی امید نظارت بیشتری داشته باشد از خیلی از مسائل کفایت می‌‌کند. اما در اغلب اوقات کی‌روش بیش از نیمی از سال در خارج از ایران به سر می‌برد.

,

ذوالفقارنسب تأکید کرد:‌ مسئولان فدراسیون روی این مسئله که قرارداد بازیکنان و مربیان در باشگاه‌ها رسانه‌ای شود، اصرار دارند. آنها که چنین نظریاتی را دنبال می‌کنند بهتر است خودشان هم قرارداد کی‌روش را خیلی شفاف ارائه دهند هیچ کس با مربی مثل کی‌روش خصومت ندارد او در فوتبال ما نوآوری و بدعت بسیار خوبی مثل مبارزه با بازیکن‌سالاری داشت و نظم بسیار خوبی را به وجود آورد اما چطور می‌شود این مربی نمی‌تواند پلی‌میکر و بازیکن مدیری در زمین پیدا کند. همواره در فوتبال ما بازیکن پلی‌میکر حضور داشته اما چرا این بار کی‌روش نتوانسته چنین اقدامی انجام دهد.

,

وی در پاسخ به سؤال که آیا کی‌روش باید یک پلی‌میکر بسازد، خاطرنشان کرد: اکنون 16 تیم لیگ برتر پلی‌میکر دارند و او هم باید این کار را می‌کرد اعتقاد دارم باید در عقد قرارداد کی‌روش قوی‌تر انجام می‌شد چرا که حواشی روی این قرارداد بیشتر از مسائل فنی تأثیر گذاشته است باید کمیته‌ای تشکیل شود تا عملکرد تیم ملی در جام ملت‌ها و جام جهانی را ارزیابی کنم.

,

ذوالفقارنسب گفت: کی‌روش باید خویشتنداری بیشتری از خود نشان دهد در دقیقه 2 بازی با عراق مدافع حریف کارت زرد گرفت اما او تا پایان مسابقه درون میدان باقی ماند مهرداد پولادی بازیکن ما در 25 دقیقه با دریافت دو کارت باعث شد تیم 10 نفره شود پس از این اتفاق تیم ما کاملاً متشنج شد از مربی مثل کی‌روش بعید بود که تا آن اندازه وارد حاشیه شود. اعتقاد دارم در مورد کی‌روش باید منصفانه، عاقلانه و با برنامه‌تر صحبت کنیم. کشور ما با منابعی که دارد پرداخت 500 هزار دلار کمتر و بیشتر ما را دچار مشکل نمی‌کند اما اگر قراردادی می‌بندیم باید زیر نظر کارشناسان و متخصصان باشد.

,

ذوالفقارنسب  در ادامه تصریح کرد: فوتبال و لیگ ما مولد است مربیان تلاش زیادی در لیگ می‌کنند و بازیکنانی مثل وحید امیری، مرتضی پورعلی‌گنجی، وریا غفوری، سروش رفیعی و غیره حاصر دسترنج همین مربیان هستند باید روی لیگ ارج بگذاریم اینکه کی‌روش لیگ ما را خسته‌کننده خواندهاست. لیگ ما نظام درستی ندارد و تقریبا دولتی است اما اگر به اندازه ورزش برای باشگاه‌ها هم کمی خرج شود شرایط بهتر خواهد شد.

,

وی افزود:‌ بدون شک کی‌روش یک مربی حرفه‌ای است و پای منافع خود می‌ایستد در قرارداد این مربی در صورت صعود به جام جهانی یک میلیون دلار پاداش در نظر گرفته شده و پاداشی که برای بازیکنان به مبلغ 3500 دلار است برای او 7 هزار دلار در نظر گرفته می‌شود. (رقمی دو برابر) اگر این قرارداد براساس اصول بسته می‌شد باید برای او جریمه هم در نظر می‌گرفتند هزینه کی‌روش با پاداش‌هایی که برای او در نظر می‌گیرند طی دو سه سال بیش از 50 میلیارد تومان می‌شود. ای کاش افراد حقوقی قوی‌تری این قراردادها را تنظیم می‌کردند و این نشانه ضعف مدیریت فوتبال ما است که نمی‌تواند در این موارد خوب عمل کند. در مورد آماری که هم راجع‌به ضربات ایستگاهی و نحوه گل‌هایی که به ثمر می‌رسید داده می‌شود باید بگویم این گل‌ها را مقابل تیم‌های درجه دو و سه مثل قطر و بحرین به ثمر رساندیم بدون شک تیمی مثل استرالیا اصلاً اجازه نمی‌داد این ضربات پایین بیاید که بخواهیم به این روش گل بزنیم. سال قبل تیم‌های پایه ملی ضعیف‌ترین نتایج را داشتند که کارلوس کی‌روش به عنوان فردی که باید روی تیم‌های پایه نظارت می‌کرد مقصر است. نظارت کی‌روش بر روی تیم‌های پایه تنها باعث حضور نلو وینگادا شد.

,

وی در پایان گفت: کارلوس کی‌روش باید در خواست حضور یک سرپرست تحصیل‌کرده که زبان هم بلد است را بدهد تا در این شرایط کمک‌ حال او باشد.

,

انتهای پیام/آ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه