اخبار داغ

رحیم‌پور ازغدی در خطبه های پیش از نماز جمعه:

باوجود هر نوع انعطاف دولت تحریم‌ها بیشتر شد/ مسئولین بدانند وعده‌ای که می دهند، وعده نظام است

باوجود هر نوع انعطاف دولت تحریم‌ها بیشتر شد/ مسئولین بدانند وعده‌ای که می دهند، وعده نظام است
عضو شورای انقلاب فرهنگی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اظهار داشت: باوجود هر نوع انعطاف دولت در سال گذشته تحریم‌ها بیشتر شد/ امام در تحریر الوسیله مبارزه با زیاده خواهی غرب را بر همه مسلمین واجب دانست
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، در سخنانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با بیان اینکه نماز جمعه پایگاه انقلاب و دماسنج افکار عمومی مؤمنین است گفت: این پایگاه همیشه زنده است و اگر عرایضی در این باب می شود هدف بحث طوفانی و جنجالی نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

رحیم‌پور افزود: بحث همین است که در فرهنگ اسلام و در مکتب انقلاب، مسئله امر به معروف و نهی از منکر، انتقاد و پیشنهاد و نظارت عمومی از ابعاد وظیفه شرعی است و نماز جمعه خط مقدم است؛
باید انتقاد کنید و به ارزشها و مبارزه با ضد ارزش‌ها دعوت کنید وگر نه خدا افراد پلید و شرور را بر شما مسلط می کند.

,
,

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه پیامبر فرمودند اگر در یک جامعه نظارت و نقد نباشد آن جامعه دعایش هم به درد نخواهد خورد گفت: فرمودند جامعه بد جامعه‌ای است که انتقاد در آن صورت نمی‌گیرد و حاکمان، مدیران و مسئولان از آن نمی‌ترسند.

,

وی افزود: گروهی حتماً باید باشند که به ارزش‌ها دعوت کنند و به تعبیر امیر المؤمنین تمام احکام اسلام یک طرف و امر به معروف و نهی از منکر یک طرف است.

,

رحیم‌پور با بیان اینکه تمام اعمال عبادی و احکام اسلام مثل تاثیر یک فوت کردن در برابر یک اقیانوس است گفت: امر به معروف و نهی از منکر یعنی همه مراقب حرکاتمان باشیم و انتقاد داشته صادقانه باشیم و اخلاق و ادب رعایت شود و شجاعانه باشد.

,

وی تاکید کرد: تمام احکام اسلام یک طرف، هم انتقاد و نظارت یک طرف؛ اسلام را درست بشناسیم، اگر از حب اهل بیت می‌گوییم بفهمیم که اهل بیت چه می گویند.

,

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه خداوند توده مردم را به خاطر گناهان خواص عذاب نمی‌‌کند گفت: مگر اینکه آن مردم ببینند که یک عده فساد و ظلم می‌کنند و می توانند مبارزه کنند اما هیچی نمیگویند.

,

وی با بیان اینکه مسئولین همه باید حواسشان باشد که هر دولتی و مجلسی وعده‌ای داده باید پای وعده اش بایستد گفت: حتی اگر دولت قبل یک وعده ای داده و نتوانستند مسئولین باید به آن عمل کنند، چون نظام به مردم وعده داده و پای باید وعده ها بایستند

,

رحیم‌پور با بیان اینکه معمولاً در انتخابات پول و زور گره می‌خورند گفت: ما اگر نتوانیم اینجا اصلاح کنیم مرز مردمسالاری دینی مخدوش خواهد شد؛ دیدیم که چگونه حزب و روزنامه می سازند و فضا ایجاد می‌کنند و کار خود را پیش می‌برند.

,

وی با مقایسه فضای امروز با زمان امام خمینی تصریح کرد: الآن چطور توهین کردند به پیغمبر و مذاکرات انجام می‌شود و تحریم ها هم در این یک سال بیشتر شده است؛ هرچند دولت خیلی انعطاف نشان داد ولی تحریمها بیشتر شده است.

,

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: این ها می‌گویند ما توهین می‌کنیم و شما به خاطر اقتصاد نگاه کنید؛ عین این مسئله زمان امام اتفاق افتاد.

,

وی با بیان اینکه امام فرمود بعد از اینکه در رابطه با سلمان رشدی حکم داده ام بعضی‌ها می گویند ولش کن افزود: امام می‌گویند چرا بعد از اینکه من حکم شرعی که مورد اجماع همه بود و آنقدر جهانخواران افروخته شدند و به تکاپو افتادند اینگونه رفتار می‌شود؟ غیر از این نیست که سران استکبار از قدرت عملی ما در شناخت توطئه شوم آنها و از اینکه فضای شرارت آنها را خنثی کردیم به تکاپو افتادند.

,

رحیم‌پور با بیان اینکه زمان امام ما بحث هسته‌ای نداشتیم گفت: امام می‌گوید اینها تمام این تحریم ها را می‌آورند تا ما نگوییم که اسلام جوابگوی جامعه است و حتما از آنها اجازه بگیریم؛ ما نباید غفلت کنیم باید به سمتی حرکت کنیم تا تمام رگه‌های خودمان را از اینها قطع کنیم.

,

وی افزود: امام می فرماید استکبار غرب تصوب کرده اگر از بازار مشترک و تحریم اقتصادی نام ببرد ما جا می‌زنیم و از اعدام سلمان رشدی ما عقب‌نشینی می‌کنیم و اسم این فاجعه را دموکراسی می‌گذارند.

,

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه به گفته امام غرب از ما کینه دارد گفت: ما با آنها دشمنیم و ما کینه دنیای غرب را با جهان اسلام از همین نکته‌های قضیه حمایت از جریان ضد اسلامی متوجه می‌شویم که خودشان را روبه روی جهان اسلام قرار دادند.

,

وی افزود: امام می فرماید ضرورتی نیست که در چنین شرایطی ما با اینها دنبال ایجاد روابط باشیم چون دشمن ممکن است تصور کند که ما به وجود آنها وابسته شده‌ایم.

,

رحیم‌پور خاطر نشان کرد: آنها که هنوز در این باورند و تحلیل می‌کنند که ما در سیاستمان تجدید نظر کنیم و اشتباهات گذشته را تکرار کنیم امام می‌گوید اینها را ببینید تا از ساده اندیشی به در آئید.

,

وی با بیان اینکه با تمام وجود باید درک کنید که مشکل ما با غرب مسئله اشتباه ما نیست گفت: ما تندروی نکردیم مسئله این است که جهانخواران تعمدا دارند به دشمنی با جهان اسلام می‌پردازند و می‌گویند بر همه مسلمین واجب است که با این نوع روابط مبارزه کنند و این روابط حرام است.

,

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطر نشان کرد: بدانید مبانی دهه فجر مبانی‌اش در حوزه اقتصادی و رابطه‌اش با داخل و خارج چیست؟

,

وی با بیان اینکه چند اصل قانون اساسی اقتصادی و مالی است گفت: از مسئولین باید مطالبه کرد؛ قانون اساسی صریحا می‌فرماید ضوابط و مبنای اقتصادی در جمهوری اسلامی اصولی دارد، اصل 43، ده اصل را ذکر کرده و براساس اینها باید از سه قوه مطالبه شود.

,

رحیم‌پور با اشاره به اینکه همه پول و بودجه و همه چیز دست دولت‌ها است گفت: اینها مسئولند که نیازهای اساسی جامعه را تامین کنند که همه امکان تشکیل خانواده داشتنه باشند

,

وی افزود: اگر گروهی از مردم کار تولیدی، اقتصادی و تولید علم می‌کنند حکومت باید وسایل کار و اشتغال را فراهم کند.

,

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: مسئولین دولت‌ها موظفند جوری برنامه اقتصادی کشور را تنظیم کنند که شکل کار، محتوای کار و ساعات کار در بازار اسلامی طوری باشد که هر کسی علاوه بر اینکه تلاش شغلی‌اش را می‌کند فرصت و ظرفیت کافی برای فعالیت سیاسی عبادی و صله رحم داشته باشد.

,

وی با اشاره به اینکه شغل‌های مشروع و مفید همه آزادند گفت: هیچ کاری نباید باعث بهره کشی از کسانی به کسانی شود و هر شغل، کار و کسبی که باعث اضرار به غیر می‌شود یعنی تو سود می کنی و به کسانی ضرر می دهید ممنوع است.

,

رحیم‌پور خاطرنشان کرد:هر شغلی که انحصار ایجاد می‌کند و طرف وصل می‌شود به رانت های حکومتی و نمی‌‌گذارد رقابت سالم باشد ممنوع است.

,

وی تصریح کرد: قانون اساسی می‌گویدن بازار و اقتصاد یعنی محلی که احتکار، ربا و معاملات باطل در آن حرام باشد.

,

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه هر نوع کار اقتصادی در بازار که به اسراف در جامعه دامن می زند در همه شئون ممنوع و حرام است گفت: حکومت باید مدیریت کند؛ اقتصاد و بازار باید مجهز به علوم و فنون شود و از سر بی‌علمی و بی‌سوادی دو باره کاری نشود.

,

وی خاطرنشان کرد: هر نوع معامله اقتصادی که باعث سلطه اقتصادی یا نفوذ اقتصادی کشورهای بیگانه به ویژه دشمن در بازار ما شود حرام و ممنوع است؛ اگر بازارهای ما تحت سلطه کالاهای جهان سرمایه‌داری و صهیونیستی قرار بگیرد و مالیات به طوری باشد که تولیددات داخلی ضربه بخورد خلاف قانون اساسی است

,

رحیم‌پور با بیان اینکه قانون اساسی تاکید بر افزایش تولید کشاورزی دامی و صنعتی دارد که نیازهای عمومی را تامین کند گفت: بازار اسلامی یعنی بازاری که باید طوری برنامه‌ریزی شود که کشور در کشاورزی، امور دامی و صنعتی و نیازهای عمومی مردم مربوط است به خودکفایی برسد و هیچ نوع وابستگی نه به غرب و نه به شرق نداشته باشد.

,

وی با بیان اینکه اصل 55 قانون اساسی نحوه نظارت بر دولت و بودجه کل کشور را بحث می کند گفت: پس ما عرض کردیم چند اصل مهم در قانون ناظر بر اقتصاد و بازار اسلامی است که دهه فجر دانشگاه ها و حوزه ها باید روی این مسائل کار کنند.

,

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه مقداری مسئولین این دو نهاد افراد صالحی هستند اما به نظر می‌رسد به حفظ وضع موجود تصمیم دارند اظهار داشت: رهبری هیأت حمایت از کرسی‌های نظریه پردازی تشکیل داند و مسئله شخصی شد

,

وی افزود: قرار بود در عرصه‌های مختلف برای نقد و مناظره جریان سازی شود؛ رهبری چند بار بدون نقشه گفتند جامع ما سرگردان است؛ باید حوزه، دانشگاه و بخش‌های پژوهشی توضیح دهند که جای مدیریت صحیح اقتصادی کشور در در این کرسی‌ها کجاست؟

,

رحیم‌پور با بیان اینکه بیماری مدرک دادن در دانشگاه داشتیم که در حوزه هم وارد شده است گفت: مسئله این است که چند میلیون مدرک دادند و به فکر شغل اینها نیستند؛ اقتصاد ایا به این تخصص‌ها نیاز دارند یا خیر؟

,

وی افزود: دانشگاه دولتی، آزاد و پیام نور باید طبق نقشه جامع عمل کنند؛ الآن چند میلیون تحصیلکرده داریم که شغلی ندارند باید این شیوه را تغییر دهید و در علوم انسانی و توزیع رشته ها باید انقلاب کنید.

,

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید به اینکه کرسی‌ها آزاد اندیشی مسئول بحث در مورد مسئله تورم را و واردات و صادرات است گفت: ما الآن بازار سنتی نداریم؛ الآن ما بازارهایی داریم که نه اصالت سنتی دارند و نه حتی نظم سکولار غربی را که قیمت‌ها شفاف و یکسان باشد و دولت پاسخگو باشند؛ یک بازار بلبشوی مصرفی، دلالی و مدزدگی داریم.

,

رحیم‌پور با اشاره به اینکه نیاز به تولید علم و اندیشه دینی برای ساختن تمدن دینی داریم گفت: حوزه ودانشگاه مسئول اینها هستند؛ دانشگاه ما مسئول این امر است و وقتی موفق هستند که دانشگاه اقتصاد ما فرمول بیاورند که کشور ما را چگونه نجات بدهیم اگر این نباید این کار را انجام دهند پس دانشگاه ما فایده‌ای ندارد.

,

وی با اشاره به نامه رهبری در سال 81 که از همه فضلا و علما خواستند پیشنهادات خود را درباره فقه حکومتی بدهند گفت: 12 سال پیش مدیریت حوزه اعلام کرد که از همه محققان می‌خواهیم پیشنهاداتشان را بدهند و هنوز پاسخی ندادند.

,

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: رهبری می‌گویند اگر می‌خواهید بازار اسلامی و اقتصاد مقاومتی ایجاد کنید به لحاظ تئوریک مسئول آن حوزه و دانشگاه است؛ ما مشکلات زیای در عرصه مباحث نظری داریم.

,

وی با بیان اینکه اگر حریت و آزادی فکر در حوزه ما طبق خواسته اهل بیت برقرار می بود و اگر مصیبت اخباری‌گری وارد حوزه ما نشده بود الآن فقه ما بر اساس فقه اسلامی بنا می‌شد گفت: برخی در مسائل فرعی اجتهادی کارهای خوب می‌کنند اما در مسائل تمدن سازی دست و پایشان می‌لرزد؛ چه باعث شد حکومت اشعری گری داخل حوزه ما شد؟

,

رحیم‌پور در پایان تاکید بر اینکه عراق، افغانستان، سوریه و لبنان و همه جا زنجیره شکست صهیونیست‌ها شده شروع شده است گفت: نخستین طلعیه تمدن اسلامی در این دهه فجر متولد شد.

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه