اخبار داغ

کشف راز عتیقه ۲۵ میلیارد تومانی

کشف راز عتیقه ۲۵ میلیارد تومانی
فیلم‌های کشف شده از مخفیگاه حفاران غیرمجاز پرده از فعالیت باند بزرگ قاچاق عتیقه برداشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از همشهری، بررسی‌ها نشان می‌دهد اعضای این باند تا‌کنون بیش از 100شی‌ء باستانی از دل زمین بیرون کشیده‌اند که ارزش تنها یکی از آنها 25میلیارد تومان بوده است.از مدتی قبل گزارش‌هایی در اختیار مأموران سپاه ناحیه‌ میاندرود در استان مازندران قرار گرفت که از حفاری‌های غیرمجاز عده‌ای قاچاقچی عتیقه در این منطقه حکایت داشت. با گزارش ماجرا به دادستان عمومی و انقلاب میاندرود، دستور شناسایی و دستگیری قاچاقچیان صادر شد و مأموران سپاه با ایجاد ایست و بازرسی جاده‌ای، تحقیقات برای دستگیری قاچاقچیان را شروع کردند. مأموران زمانی که سرگرم بازرسی خودروهای عبوری بودند به یک خودروی سواری با 3سرنشین مشکوک شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


رنگ‌پریدگی و دستپاچگی سرنشینان خودرو، شک مأموران را بیشتر کرد و آنها به بازرسی دقیق خودرو پرداختند. با کشف 8قطعه شیء تاریخی که به طرز ماهرانه‌ای داخل خودرو جاسازی شده بود، هر3 مرد جوان دستگیر شدند و اشیای عتیقه که بیشتر شمشیر و سرنیزه‎ بودند، در اختیار سازمان میراث فرهنگی قرار گرفت. این پایان ماجرا نبود؛ چرا که وقتی کارشناسان میراث خبر دادند که اشیای کشف شده از متهمان مربوط به دوره ساسانی است و ارزش میلیاردی دارد، مأموران برای ادامه تحقیقات راهی خانه‌های متهمان شدند. آنها در این بازرسی‌ها تعدادی فیلم و سند کشف کردند که نشان می‌داد اعضای این باند در مناطق دیگر کشور نیز دست به حفاری‌های گسترده‌ زده‌اند.

تمامی فیلم‌های کشف شده از متهمان با دقت بازبینی و مشخص شد که آنها پس از پیدا کردن اشیای عتیقه در حفاری‌های غیرمجاز، اقدام به فیلمبرداری از اشیای کشف شده کرده‌اند که طبق این فیلم‌ها، آنها توانسته بودند در این مدت دست‌کم 100قطعه تاریخی را از دل زمین بیرون بکشند. دادستان میاندرود با بیان این خبر گفت: کشف این فیلم‌ها نشان داد که ما با یک باند کاملا حرفه‌ای روبه‌رو هستیم.

وی ادامه داد: در اسناد به‌دست آمده از خود این افراد مشخص شد که ارزش یکی از این آثار حفاری شده در گذشته از سوی این افراد بالغ بر 25میلیارد تومان بوده است. این در حالی است که از منزل یکی از متهمان در ساری تجهیزات بسیار دقیق، حرفه‎ای و مدرن حفاری کشف شده است. به‌گفته وی با توجه به اسناد کشف شده از متهمان، برای تمامی آنها قرار قانونی صادر شده و در حال حاضر تحقیقات برای یافتن بقیه اشیایی که اعضای این باند در جریان حفاری‌ها به‌دست آورده بودند و همچنین شناسایی و دستگیری دیگر افرادی که با آنها در ارتباط بودند ادامه دارد.

,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه