اخبار داغ

موشکی که حزب‌الله علیه صهیونیست‌ها بکار برد+تصاویر

موشکی که حزب‌الله علیه صهیونیست‌ها بکار برد+تصاویر
نگرانی اصلی اسرائیل آن است که حزب الله لبنان در عملیات روز گذشته در مزارع اشغالی شبعا از موشک‌های بسیار پیشرفته‌ای استفاده کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ابنا،  رزمندگان حزب الله لبنان روز گذشته با موشک «کورنت» خودرو‌های زرهی رژیم صهیونیستی را که در منطقه اشغالی مزارع شبعا در جنوب لبنان در حال گشتزنی بودند، هدف قرار داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

مقامات و تحلیلگران اسرائیلی می‌گویند معجزه مانع از کشته شدن شمار زیادی از نیروهای اسرائیلی در عملیات روز گذشته شد، زیرا موشک کورنت 4، قدرت تخریب بالایی دارد.

,

مسئله مهم‌تر از عملیات شبعا برای اسرائیل آن است که این رژیم اکنون می‌داند که حزب الله موشک‌های کورنت 4 در اختیار دارد و منابع اسرائیلی می‌گویند تجهیزات مبارزان حزب الله قابل مقایسه با تجهیزات نظامی مبارزان فلسطینی در نوار غزه نیست.

,

به گفته این تحلیلگران، تجهیزات حزب الله عملیات زمینی اسرائیل را در جنوب نوار غزه غیرممکن می‌کند. موشک‌های کورنت 4 برد سه تا چهار کیلومتری دارد و حزب الله می‌تواند از آن‌ها بدون به خطر انداختن مبارزان خود استفاده کند.

,

موشک‌های کورنت که ساخت روسیه هستند از برجسته‌ترین نوع موشک‌های ضد خودرو زرهی، تانک و نفربر به شمار می‌آیند. این موشک از یک سیستم هدایت کننده لیزری بسیار دقیق و ضد پارازیت برخوردار است. این موشک یک کلاهک انفجاری دارد که توانایی تخریب آن را چند برابر می‌کند.

,

روسیه این موشک را اولین بار در سال 1994 به نمایش گذاشت و سپس آن را به کشورهای جهان بویژه همپیمان خود صادر کرد.

,

موشک کورنت می‌تواند اهداف زمینی ثابت یا متحرک از قبیل تانک‌ها، خودروهای زرهی، پناهگاه‌ها و دیگر استحکامات را هدف قرار دهد. همچنین برای سرنگونی هواپیما یا هلیکوپترهایی که در ارتفاع کم پرواز می‌کنند، بکار گرفته می‌شود.

,

قطر این موشک 152 میلی‌متر، و طول آن 1200 میلی متر و سرعتی مافوق صوت دارد. ُبرد موثر آن بین 100 تا 5500 متر است.

,

این موشک از سیستمی برخوردار است که با سوخت جامد کار می‌کند و دو اگزوز دارد. از مهم‌ترین ویژگی‌های این موشک این است که در ابتدای شلیک به سرعت به دور خود می‌چرخد اما پس از هدف گیری دقیق به سوی هدف حرکت می‌کند.

,

این موشک به کلاهکی شدیدالانفجار به وزن 7 کیلوگرم با ظرفیت تخریبی بالا مجهز است، به طوری که قادرست زره 1200 میلی متری و بتن 3 متری را بشکافد و منهدم کند.

,

این موشک را می‌توان از یک سکوی سه پایه‌ای متحرک یا از پشت یک خودروی مجهز به پایه موشک انداز شلیک کرد.

,
, ,
, ,
, ,
, ,
  
,
انتهای پیام/ن
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه