اخبار داغ

کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با دانا مطرح کرد:

نفوذ پیام رهبری برای اولین بار مانع موج منفی رسانه های غربی شد/لزوم تحلیل محتوای قوی از داخل کشور برای انعکاس بین المللی

نفوذ پیام رهبری برای اولین بار مانع موج منفی رسانه های غربی شد/لزوم تحلیل محتوای قوی از داخل کشور برای انعکاس بین المللی
مسئول بخش انگلیسی خبرگزاری فارس ضمن بیان اینکه هنوز موج منفی علیه پیام رهبر انقلاب در غرب به راه نیفتاده است که یکی از علل آن نفوذ واقعی این پیام است، گفت: رسانه‌های غربی در ابتدای امر و برای اولین بار خبر رهبری را بدون تحریف و دست نخورده منتشر کردند که نکته منفی هم در آن مطرح نکردند.
[

مصطفی خوش چشم، کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا، در خصوص بازتاب نامه مقام معظم رهبری در رسانه‌های خارجی با بیان اینکه نباید با یک دید سیاسی به این نامه نگاه شود، خاطرنشان کرد: این نامه به گونه ای است که همه اصولگرایان، اصلاح‌طلبان، فعالان حقوق بشری و دولتمردان در همه دولت ها نسبت به آن احساس مشترکی داشته دارند؛ چرا که همه بر این مساله تاکید می کنند که صدور این نامه برای شناساندن اسلام وقعی است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

مسئول بخش انگلیسی خبرگزاری فارس با اشاره به لزوم انتشار گسترده این نامه در غرب، اظهار داشت: این پیام باید از طریق همه فعالان در کشور تحلیل محتوا شده، توسعه پیدا کرده تا در دسترس افراد بیشتری قرار بگیرد؛ البته پس از انتشار این پیام، تحلیل محتوای واقعی و مناسب از درون کشور برای انتشار در رسانه ها منتشر نشده است.

,

خوش چشم خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از چند هزار نویسنده، خبرنگار و ... از طریق رسانه‌های جمعی و با هر نوع گرایش، سیاهپوست و سفید پوست و ... در خصوص نامه مقام معظم رهبری در خارج از کشور فعال شده اند.

,

وی اذعان داشت: تاکنون در داخل برنامه مدونی برای انتشار نامه مقام معظم رهبری وجود نداشته است؛ که البته علت این موضوع، بیشتر به خاطر مخاطبان خارجی این نامه است.

,

این کارشناس مسائل بین الملل در خصوص زمان صادر شدن پیام رهبری اظهار داشت: بهترین زمان برای انتشار این پیام همین زمان بود؛ چراکه غرب با استفاده ابزاری از داعش و القاعده به دنبال محصور کردن گفتمان انقلاب اسلامی بود.

,

خوش چشم یادآور شد: غربی ها در ابتدا با مطرح کردن القاعده و گروهک‌های تکفیری به دنبال به راه انداختن جنگ شیعه و سنی بودند و بعد از آن هم داعش را به وجود آوردند تا نوعی توحش را در منطقه به راه بیاندازند.

,

وی افزود: هدف ابتدایی پاره کردن زنجیرهای مقاومت در منطقه بود و سپس به جنگ تمدن ها روی آورده و در نهایت جنگ درون تمدن ها را به وجود آوردند تا از این طریق به هدف آخر خود یعنی جنگ بین تمدن ها برسند.

,

این کارشناس مسائل بین الملل گفت: این اقدامات غربی ها در راستای سرعت بخشیدن به جنگ اصلی یا همان آرماگدون است تا به خیال خود در نهایت دنیا را به دست بگیرند و این مورد به خوبی در فیلم های هالیوودی هم نمایش داده شده است.

,

خوش چشم اذعان داشت: در کتاب‌های عهد عتیق انجیل و قرآن از جنگ آخرالزمان یا آرماگدون صحبت شده است و می خواهند با استفاده ابزاری از گروهک‌های تکفیری برای میسیونرها یارگیری و در نهایت دو جبهه را آماده کنند.

,

وی افزود: استکبار غربی این روزها تنها درگیر مسلمانان نیست و در یک جبهه جهانی فعالیت می‌کند؛ از آفریقا گرفته تا اوکراین به سرعت در حال جبهه سازی برای آرماگدون هستند.

,

این کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: در این زمان هرکس که طالب قدرت و ثروت بیشتری است، به دنبال جنگ به ویژه جنگ نفتی است و اسلام جعلی را به وجود آورده اند تا در این جنگ پیروز شوند.

,

خوش چشم با اشاره به فعالیت های داعش گفت: در 2سال اخیر جنایات داعش به شدت همه جا منتشر شده و حتی در چند کشور شعبه رسمی این گروهک افتتاح شد.

,

وی با اشاره به تبلیغات گسترده ای که در چند سال اخیر علیه اسلام انجام گرفته یادآور شد: چرا باید در تلویزیون مسیحیت و یهودی‌ها به طور مداوم این موضوع تکرار شود که پیامبر اسلام در یک جنگ 5هزار یهودی را کشته اند؟ و یا اینکه حتی برخی از این افراد این عدد را تا 20 هزار نفر هم افزایش داده اند؟

,

این کارشناس مسائل بین الملل ضمن بیان اینکه همه این اقدامات در راستای پروژه اسلام هراسی در غرب است، یادآور شد: وقتی القاعده دیگر جوابگوی نیازهای غرب نبود،‌ داعش به وجود آمد و از طرف دیگر جرقه شارلی ابدو را زدند.

,

خوش چشم افزود: در واقع شارلی ابدو در ابتدا به ابوبکر بغدادی توهین کرد و گروهک تروریستی داعش نیز به آنجا حمله کرد و منجر به توهین به پیامبر اکرم هم شد؛ البته گروه داعش تنها به کاریکاتور بغدادی واکنش نشان داد اما هیچگونه اعتراضی به توهین به پیامبر نکرد.

,

وی بیان داشت: اکنون در فرانسه جنگی بر ضد مسلمانان آغاز شده است که این جنگ ممکن است تا سال‌ها به طول بیانجامد و همین موضوعات باعث شده است تا رهبری نامه ای را خطاب به جوانان بنویسند.

,

کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به این موضوع که جوانان ذهن های بیدار تری دارند، گفت: مخاطب این نامه دو دسته از جوانان مسلمان و غیر مسلمان است که تأثیر به سزایی بر روی این دو دسته گذاشته است.

, کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به این موضوع که جوانان ذهن های بیدار تری دارند، گفت: مخاطب این نامه دو دسته از جوانان مسلمان و غیر مسلمان است که تأثیر به سزایی بر روی این دو دسته گذاشته است.,

خوش چشم ضمن بیان اینکه جوانان مسلمان غربی با خواندن این نامه و شناختن جریان پشت پرده گروهک های تکفیری دیگر به دنبال پیوستن به این گروه ها نخواهند بود، تأکید کرد: جوانان غیر مسلمان غرب نیز با مطالعه این نامه دیگر به تبلیغات سوء غربی ها نسبت به اسلام توجه نکرده و خودشان به دنبال فهم دقیق از اسلام بر می‌آیند.

, خوش چشم ضمن بیان اینکه جوانان مسلمان غربی با خواندن این نامه و شناختن جریان پشت پرده گروهک های تکفیری دیگر به دنبال پیوستن به این گروه ها نخواهند بود، تأکید کرد: جوانان غیر مسلمان غرب نیز با مطالعه این نامه دیگر به تبلیغات سوء غربی ها نسبت به اسلام توجه نکرده و خودشان به دنبال فهم دقیق از اسلام بر می‌آیند.,

وی با اشاره به بازتاب های اصلی این پیام تصریح کرد: این پیام میان جوانان مسلمان اروپا و آمریکای شمالی بیشترین بازخورد را داشته که نمونه بارز آن استقبال بسیار زیاد مرکز اسلامی هامبورگ بوده است.

,

کارشناس مسائل بین الملل ضمن بیان اینکه هنوز موج منفی علیه پیام رهبر انقلاب در غرب به راه نیفتاده است که یکی از علل آن نفوذ واقعی این پیام است، گفت: رسانه‌های غربی در ابتدای امر و برای اولین بار خبر رهبری را بدون تحریف و دست نخورده منتشر کردند که نکته منفی هم در آن مطرح نکردند.

,

خوش چشم اذعان کرد: رسانه‌های محلی و غیر اصلی که مخاطبانی در حد 100 هزار تا 2 میلیون دارند، به خوبی این پیام را منتشر کرده و به گوش مخاطبان اصلی خود رسانده اند.

, خوش چشم اذعان کرد: رسانه‌های محلی و غیر اصلی که مخاطبانی در حد 100 هزار تا 2 میلیون دارند، به خوبی این پیام را منتشر کرده و به گوش مخاطبان اصلی خود رسانده اند.,

وی در پایان گفت: خوشبختانه بازخوردهای اولیه نشان می دهند که پیام رهبری توسط جوانان غربی به خوبی دریافت شده است؛ اما در روزهای آتی باید در انتظار اثرگذاری بیشتر آن باشیم.

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه