اخبار داغ

سازمان ثبت احوال کشور کند؛

بچه های روستای سوداغلن سرگردان هویت بین 2 استان سمنان و گلستان

بچه های روستای سوداغلن سرگردان هویت بین 2 استان سمنان و گلستان
رئیس شورای روستای سوداغلن با اشاره به ثبت تولدهای روستای سودالغن و دهستان های هم جوار دراستان های هم جوار ،گفت:به دلیل فاصله 120کیلومتری با مرکز شهرستان تقاضا داریم برخی از اداره ها همچون ثبت و احوال را در اینجا مستقر کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل از مرآت شوذب قدرتی رئیس شورای روستای سوداغلن در گفتگو با خبرنگار مرآت مستقر نبودن اداره ها را در سوداغلن به عنوان یکی از مشکلات اساسی عنوان کرد و افزود:به دلیل مستقر نبودن ثبت  احوال در سوداغلن تولدهای منطقه در استان های هم جوار همچون گلستان ثبت می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت, خبرنگار مرآت,

وی با بیان اینکه چارت اداری  ثبت و احوال برای سوداغلن در نظر گرفته شده،گفت:به دلیل فاصله 120کیلومتری با مرکز شهرستان تقاضا داریم برخی از اداره ها همچون ثبت و احوال را در اینجا مستقر کنند.

,

رئیس شورای روستای سوداغلن به نبود زایشگاه در نزدیکی منطقه اشاره کرد  افزود: به خاطر مسافت دور با مرکز شهرستان، اهالی روستا برای زایمان به استان های هم جوار می روند.

,

وی با اشاره به ایجاد برخی مشکلات به دلیل نبودن زایشگاه در منطقه گفت:در سال 90به دلیل بارش شدید برف و باران اورژانس 115 با هلی کوپتر در منطقه حضور پیدا کرد.

,

رئیس شورای روستای سوداغلن نبود پزشک را یکی دیگر از مشکلات بهداشت منطقه عنوان کرد و تصریح کرد: هفته ای یکبار پزشک روستای نام نیک، به سوداغلن  سر می زند که بسیاری از اوقات پزشک نام نیک هم در روستا مستقر نیست.

,

وی با اشاره به اینکه مسافت  روستای رضوان تا مرکز شهرستان میامی 130کیلومتر است، بیان کرد: مشکل حاد روستا نبود پزشک است.

,

 قدرتی با بیان اینکه برخی اداره ها همچون اداره آب و فاضلاب و گاز در سوداغلن ساختمان دارند ولی مستقر نشده اند، افزود: سوداغلن دو سال است که مرکز بخش کالپوش شده ولی  هیچ اداره ای  در این بخش مستقر نیست و تنها در بخشداری یک نفر آن هم بخشدار با یک کارمند مستقر است.

,

وی گندم،جو،عدس،نخود،لوبیا، چغندر قند و نخود فرنگی را از محصولات کشاورزی این روستا عنوان کرد، گفت:محصولات باغی سیب، گلابی و گیلاس و صنایع دستی جوراب بافی نیز از دیگر محصولات سوداغلن است.

,

قدرتی با اشاره به کاهش 30تا 40درصدی کشاورزی در منطقه سوداغلن گفت: عمده کشاورزان منطقه خرده مالک هستند که  برای آبیاری زمین های خود از رودخانه حاشیه روستا استفاده می کنند و در طول این دو سال به دلیل کاهش بارش و خشکسالی کشاورزان منطقه با مشکل مواجه شده اند.

,

وی با بیان اینکه از 150حلقه چاه سوداغلن 40حلقه خشک شده است، افزود:تا کنون سوداغلن در خصوص آب شرب مشکلی نداشته است اما اگروضعیت اینگونه پیش رود در خصوص آب شرب  نیز با مشکل مواجه خواهیم شد.

,

رئیس شورای سوداغلن گفت:شغل مردم منطقه دامداری و کشاورزی است که امسال به دلیل خشکسالی قمیت علوفه بالا بود و دامداران به دلیل بالا بودن قمیت علوفه مجبور به فروش زیر قمیت دام خود شده اند.

,

قدرتی در خصوص اعطای تسهیلات در خصوص تامین علوفه دام توسط بانک ها نیز بیان کرد:بانک برای اعطای این تسهیلات از دامداران ضمانت خواسته است، اگر یک دامدار خواسته باشد ده تن جو بگیرد باید ده میلیون تومان در بانک سپرده داشته باشد که بانک ضمانت صادر کند.

,

وی در ادامه افزود: اگر دامدار ده میلیون تومان پول داشته باشد خودش می رود علوفه خود را تامین می کند و دیگر نیازی به وام گرفتن ندارد.

,

فرسودگی سیستم شبکه ی آب روستا  یکی دیگر از مشکلات سوداغلن بود که قدرتی  به آن اشاره کرد و افزود: سیستم شبکه آب  رسانی روستا مربوط به 30سال قبل بوده و تا کنون چندین مکاتبه در این خصوص با مسئولین صورت گرفته ولی اقدامی صورت نگرفته است.

,

قدرتی با بیان اینکه در دو سال اخیر به دلیل نبود بودجه هیچ کار عمرانی در روستا صورت نگرفته، گفت: طرح بند انحرافی سیل یکی از طرح های عمرانی روستا است که به دلیل کمبود بوجه این کار صورت نگرفته است.

,

ریس شورای روستای سوداغلن با اشاره به اینکه 3کوچه روستا در مسیر سیل قرار گرفته، افزود: ما طرح ها یی را نوشته و به استانداری، آبخیزداری و منابع طبیعی داده ایم ولی تا کنون هیچ بودجه ای به آن اختصاص داده نشده است.

,

وی از سرکشی دائم  فرماندار میامی تقدیر کرد وخاطر نشان کرد: جلالی نماینده مردم شاهرود در مجلس  بعد انتخابات به سوداغلن سر نزده است.

,

انتهای پیام/ش

,

 

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه