اخبار داغ

ویژ‌ه برنامه‌های سالروز پیروزی انقلاب اسلامی تشریح شد

صدای هواپیما، تیک تیک ساعت، لحظه شماری مردم و ...

صدای هواپیما، تیک تیک ساعت، لحظه شماری مردم و ...
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: استقلال، آزادی، پیشرفت مادی و معنوی، وحدت ملی و شکوفایی استعدادها همه در پرتو اسلام و عمل به معارف اسلامی شکل می‌گیرد و علت این‌که امام خمینی (ره) بر روی کلمه جمهوری اسلامی تاکید داشتند نیز همین است که اسلام و اتکا به مردم باید محور و شاکله جمهوری اسلامی باشد.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا، محسن صباغ مسئول کمیته مراسم ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در نشستی خبری که جهت اعلام برنامه‌های ستاد دهه فجر به مناسبت روز 12 بهمن برگزار شد، با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران نقطه آغاز تغییرات گسترده‌ای در خاورمیانه و حتی جهان اسلام است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران الگوی بی‌بدیلی از حکومت در ادبیات سیاسی و جریانی برخوردار از آموزه‌های اسلام ناب محمدی، ارزشی و آرمانی است که طی دهه‌های گذشته همواره راه خود را به سوی اذهان آزادی‌خواهان در اقصی نقاط جهان گشوده و در این راه به توان ایدئولوژیکی، بالقوه و ذاتی خود متکی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران به رهبری حکیمانه امام خمینی گرچه در حدود مرزهایی مشخص متولد شد، اما هیچگاه در چارچوب این مرز و بوم محدود نشد و ما امروز شاهدیم که تفکر و اهداف تاثیرگذار آن فراتر مورد توجه و درخواست مردم مسلمان در دیگر کشورها قرار گرفته است.

,

 

,

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با تاکید بر این‌که اسلام و مسائل دینی مهم‌ترین ارزشی است که در طول دوران حیات انقلاب اسلامی برای ملت ما وجود داشته است، اظهار کرد: استقلال، آزادی، پیشرفت مادی و معنوی، وحدت ملی و شکوفایی استعدادها همه در پرتو اسلام و عمل به معارف اسلامی شکل می‌گیرد و علت این‌که امام خمینی (ره) بر روی کلمه جمهوری اسلامی تاکید داشتند نیز همین است که اسلام و اتکا به مردم باید محور و شاکله جمهوری اسلامی باشد.

,

 

,

وی با تاکید بر این‌که انقلاب اسلامی یک انقلاب دینی و ضداستکباری است که با اتحاد و همدلی مردم و تبعیت مردم از امام خمینی (ره) و رهبری‌های حکیمانه مقام معظم رهبری توانسته تمام فتنه‌ها و دسیسه‌های دشمنان قسم خورده خود را خنثی کند، گفت: امام خمینی (ره) بدون اتکا به شرق و غرب و بدون استفاده از روش‌های رایج از جمله تشکیل حزب و روش‌های مسلحانه نهضت را آغاز کردند و با تکیه بر قدرت الهی و مدد گرفتن از ائمه معصومین و همچنین با تکیه بر مردم و پشتیبانی آنان بدون وعده‌های مادی این انقلاب را رهبری کردند و به پیروزی رساندند.

,

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ادامه با اشاره به اقدام یکی از نشریات فرانسوی در اهانت به ساحت پیامبر اسلام (ص)، با بیان این‌که اینگونه اقدامات و تلاش‌های مذبوحانه دشمن در مقابل جبهه اسلام است، اظهار کرد: توهین به مقدسات اسلامی توهین به مقدسات همه ادیان الهی است و پیام پرمعنا، غنی و با محتوای مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی و ‌آمریکایی نیز توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب کرد.

,

صباغ با تاکید بر این‌که به لطف خدا ایران اکنون به عنوان یکی از قدرت‌های منطقه و در سطح جهان به کمک سایر ملل مسلمان شتافته و در بیداری اسلامی که در سال‌های اخیر رخ داده است نیز نقش مفید و موثری ایفا کرده است ، گفت: ان‌شاءالله پرچمی را که حضرت امام خمینی (ره) برافراشته است توسط خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری به دست صاحب اصلی‌اش حضرت ولی‌عصر (عج) سپرده شود.

,

 

,

 رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ادامه نشست خبری با اشاره به تشکیل ستادهای دهه فجر در بیش از 800 شهر و شهرستان در سراسر کشور، به بیان مهم‌ترین اهداف و رویکردهای تشکیل این ستادها پرداخت و افزایش آگاهی عمومی به ویژه نسل جوان نسبت به انقلاب اسلامی، اهداف و آرمان های امام و همچنین معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه‌های گوناگون و غبارزدایی از برخی از دستاوردهای نظام را از جمله مهم‌ترین اهداف و رویکردهای تشکیل ستادهای دهه فجر و برگزاری مراسم‌های مربوط به دهه فجر دانست.

,

 

,

وی با اشاره به برگزاری هفته استقبال از دهه فجر، گفت: طبق اعلام قبلی هفته استقبال از دهه فجر از پنجم تا یازدهم بهمن ماه با هدف آمادگی مردم برای برپایی جشن‌های دهه فجر اعلام شد که در این هفته شاهد آمادگی نهادها، ادارات و سازمان‌ها، مساجد و مدارس برای برگزاری هر چه بهتر جشن‌های مربوط به دهه فجر و همچنین آذین‌بندی خیابان‌ها و میادین و معابر عمومی بوده‌ایم.

,

 

,

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به برنامه‌های انجام شده در هفته استقبال از دهه فجر، گفت: در این هفته مراسم ادای احترام و نثار گل به مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی توسط اقشار مردم، اقلیت‌های دینی، مسئولان، نهادها و سازمان‌ها و مقامات رسمی لشکری و کشوری برگزار شد.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: در هفته استقبال از دهه فجر همچنین مرقد منور امام خمینی (ره) از سوی برادران سپاه پاسداران کاشان با گلاب ناب کاشان شستشو و با تصاویر مختلف تزیین و گل‌آرایی شد. در این هفته همچنین حرم مطهر امام خمینی برای استقبال از مردم به منظور برپایی مراسم آغازین جشن‌های دهه فجر در یوم‌الله دوازدهم بهمن در شبستان جدید آماده‌سازی شد.

,

مسئول کمیته مراسم ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در ادامه به برگزاری مراسم یوم‌الله 12 بهمن ماه در شبستان جدید حرم مطهر امام خمینی اشاره کرد و گفت: مراسم رسمی آغازین جشن‌های دهه فجر انقلاب اسلامی همزمان با لحظه‌ی تاریخی ورود امام خمینی به میهن اسلامی راس ساعت 9 و 33 دقیقه‌ی صبح یک شنبه 12 بهمن ماه سال جاری با برگزاری برنامه‌ی نمادین صدای هواپیما و تیک تیک ساعت و لحظه شماری مردم همراه با بانگ تکبیر با حضور اقشار مختلف خانواده‌های شهدا و ایثارگران و مسئولان لشگری و کشوری در شبستان جدید حرم مطهر امام خمینی (ره) آغاز می‌شود.

,

 

,

وی سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و قرائت پیام خانواده‌ی شهدا به امام و امت امام توسط فرزند شهید هاشمی نژاد را از دیگر برنامه‌های مراسم آغازین جشن‌های دهه فجر دانست.

,

صباغ همچنین با اشاره به رونمایی از یادمان جدید مکان جلوس امام در بهشت زهرا به بیان جزییات برگزاری مراسم برنامه‌ی ویژه مکان جلوس امام خمینی (ره) در بهشت زهرا پرداخت و گفت: این مراسم با هدف گرامی‌داشت سالروز ورود بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی به میهن و ادای احترام نسبت به مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی همزمان با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر آغاز می‌شود.

,

وی اجرای سرود، شعر خوانی و دکلمه و سخنرانی چمران رئیس شورای شهر تهران، و گلریزان مکان جلوس امام توسط مردم را از برنامه‌های مراسم مکان جلوس امام بیان کرد.

,

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ادامه به برگزاری مراسم ویژه در فرودگاه مهرآباد اشاره و خاطر نشان کرد که این مراسم از ساعت 9 صبح روز 12 بهمن در ترمینال شماره یک فرودگاه مهرآباد و با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق نوری، و اجرای برنامه‌های هنری و برنامه‌ی نمادین ورود امام به فرودگاه مهرآباد برگزار خواهد شد.

,

وی همچنین به رژه‌ی موتور سواران اشاره کرد و گفت: موتور سواران نیروهای مسلح بسیج و دژبان وموتور سواران تشکل‌های مردمی به صورت نمادین صبح روز دوازدهم بهمن ماه در مسیر حرکت امام خمینی از فرودگاه مهرآباد تا بهشت زهرا در سال 57 با آرایشی منظم اقدام به برگزاری رژه می‌کنند.

,

صباغ ادامه داد: این مسیر همچنین توسط بالگردها گلباران می‌شود.

,

مسئول کمیته ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در ادامه این نشست خبری به برگزاری جشن‌های ویژه‌ی سی و ششمین سالگرد انقلاب اسلامی به طور همزمان در بیش از 80 نمایندگی فرهنگی در 60 کشور جهان اشاره کرد و گفت: همزمان با لحظه تاریخی ورود امام خمینی در مراکز استانی سراسر کشور از فرودگاه تا گلزار شهدای آن استان مراسم رژه موتورسواران برگزار می‌شود.

,

وی با اشاره به به صدا درآمدن ناقوس کلیساها به نشانه احترام به یوم‌الله دوازده بهمن، به برگزاری مراسم‌های مذهبی، فرهنگی و هنری در اماکن اختصاصی اقلیت‌های دینی اشاره کرد و گفت: امسال مراسم ویژه‌ای در کلیسای کلدانی آشوریان در تهران برگزار می‌شود.

,

 

,

وی نواختن گلبانگ انقلاب اسلامی و گرامی داشت یوم‌الله 12 بهمن در مراسم سراسر کشور و برگزاری مراسم ویژه با حضور یکی از مسئولین در مدرسه رفاه تهران را یکی دیگراز برنامه‌های کمیته‌ی ستاد دهه‌ی فجر انقلاب اسلامی به مناسبت‌ یوم‌الله 12 بهمن اشاره کرد.

,

 

,

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نواختن گلبانگ انقلاب در 108 مکان ورزشی آموزش وپرورش تهران و آغاز مسابقات ورزشی تربیت بدنی مناطق با حضور فرهنگیان ودانش آموزان ، به صدا درآوردن صوت کشتی‌ها بوق قطارهاو بوق کارخانجات ، اجرای برنامه و گلباران منزل امام در خمین و منزل ایشان درنجف اشرف و برگزاری برنامه ویژه در نوفل لوشاتو توسط دانشجویان ایرانی مقیم فرانسه با همکاری رایزن فرهنگی ایران در فرانسه را از دیگر برنامه‌های یوم‌الله 12 بهمن عنوان کرد.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: همچنین علاوه بر رژه‌ی شناورهای دریایی در بندر انزلی، مراسم ویژه‌ای در عرشه‌ی ناو جماران توسط نیروی دریایی ارتش در بندر عباس برگزار می‌شود.

,

 صباغ خاطر نشان کرد: به مناسبت یوم‌الله 12 بهمن مسابقه بزرگ دوچرخه سواری و دومیدانی در تعدادی از استان‌های کشور برگزار می‌شود.همچنین در این روز برنامه‌های سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر نیز آغاز خواهد شد.

,

وی ادامه داد:برگزاری ویژه برنامه‌ در بقاع متبرک امامزادگان و حوزه‌های علمیه کشور و برپایی بیش از هزار و هشتصد نمایشگاه کتاب، اسناد، عکس و نرم افزارهای چند رسانه‌ای مرتبط با انقلاب اسلامی و همچنین آغاز فعالیت کاروان‌های فجر انقلاب، فرهنگ و امید و اعزام کاروان‌های نیکوکاری جهاد فجر و کاروان‌های سلامت جمعیت هلال احمر به روستاها و اعزام تیم‌های پزشکی طلایه داران سلامت بسیج جامعه پزشکی به مناطق محروم از دیگر برنامه‌های مربوط به یوم‌الله 12 بهمن است.

,

وی همچنین با اشاره به برگزاری مراسم‌های ویژه در برج میلاد، باغ موزه قصر، سرای محلات تهران ، خانه‌ی موزه استاد انتظامی و فرهنگ‌سراها و خانه‌های فرهنگی مناطق 22 گانه تهران خاطر نشان کرد: در میدان امام حسین (ع) تهران مراسم ویژه‌ای همراه با پرده خوانی و نقالی توسط هنرمندان از ساعت 16 الی 17 و 30 دقیقه در ایام دهه فجر برگزار می‌شود.

,

مسئول کمیته مراسم ستاد دهه فجر با اشاره به اقدامات انجام شده برای مراسم یوم‌الله 12 بهمن خاطر نشان کرد:‌ طی هماهنگی‌های انجام گرفته با شرکت واحد اتوبوسرانی و شرکت متروی تهران تسهیلات ویژه‌ای برای ایاب و ذهاب مردم به محل برگزاری مراسم 12 بهمن در نظر گرفته شده است.

,

وی همچنین با اشاره به حضور بیش از 520 خبرنگار، تصویربردار و عکاس درمراسم یوم‌الله 12 بهمن در تهران اظهار کرد:‌از این تعداد 455 نفر از عوامل رسانه‌های داخلی و 65 نفر از عوامل رسانه‌های خارجی حضور خواهند داشت. در سراسر کشور نیز بالغ بر هزار و 800 نفر خبرنگار، عکاس و تصویربردار مراسم آغازین دهه فجر را پوشش خبری می‌دهند.

,

صباغ با اشاره به برگزاری مراسم میهیمانی لاله‌هاخاطرنشان کرد: همه ساله در نخستین پنج شنبه دهه فجر از سوی مردم مزار شهدا عطر افشانی و گلریزان می‌شود. این مراسم امثال روز پنج شنبه شانزدهم بهمن ماه از ساعت 14 درگلزار شهدای بهشت زهرا و 123 گلزار شهدا در تهران و همزمان در 18 هزار گلزار شهدای سراسر کشور و با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم و خانواده‌های شهدا و ایثارگران برگزار می‌شود.

,

وی در پایان خاطر نشان کرد: مراسم میهمانی لاله‌ها هر ساله با هماهنگی کمیته اقلیت‌های مذهبی بر مزار شهدای یکی از اقلیت‌های مذهبی برگزار می‌شود و امسال نیز علاوه بر برگزاری این مراسم و عطرافشانی مزار شهدای ارامنه ، مراسم ویژه‌ای در مزار شهدای زرتشتیان در بزرگراه بسیج برگزار می‌شود و طی این مراسم قبور مطهر این شهدا عطر افشانی و گلریزان می‌گردد.

,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه