اخبار داغ

نامه سرگشاده عباس سلیمی‌نمین به رسانه‌ها

امید دارم حتی شلاق و زندان نتواند از احساس وظیفه‌ام در مقابله با ناهنجاری‌ها بکاهد

امید دارم حتی شلاق و زندان نتواند از احساس وظیفه‌ام در مقابله با ناهنجاری‌ها بکاهد
سلیمی‌نمین در نامه سرگشاده خود تاکید کرد: اگر باز هم خدای بزرگ لیاقت دهد رساتر از گذشته ضرورت ابطال «مدارک رابطه‌ای» مسئولانی چون آقای مرتضوی را مطرح می‌کنم.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا،  عباس سلیمی‌نمین در پی ایراد سخنرانی علیه احمدی‌نژاد و جاسبی به 6 ماه حبس تعزیری، پرداخت 100 هزار تومان جزای نقدی، 74 ضربه شلاق و پرداخت 4 میلیون تومان به صندوق دولت محکوم شد. وی در همین زمینه نامه‌ای سرگشاده خطاب به رسانه‌ها منتشر کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در این نامه آمده است: همان‌گونه که مستحضرید اینجانب به عنوان عضو کوچکی از جامعه فرهنگی - رسانه‌ای کشور در سال‌های اخیر، همواره حتی در سخت‌ترین شرایط اداره یک مؤسسه پژوهشی به صورت خصوصی، در خدمت اهالی مطبوعات بوده‌ام. با آن که شرکت در میزگردها یا پاسخ‌گویی به پرسش‌های خبرنگاران عزیز مرا از امر پژوهش درتاریخ باز می‌دارد، اما تاکنون سعی وافر نموده‌ام تا در حد توان در خدمت روند اطلاع‌رسانی رسانه‌های کشور باشم. در مدت بیست سال مدیریت رسانه نیز هیچ امری را مقدم بر انجام وظیفه آگاهی‌بخشی به جامعه ندیدم و گواه این امر را حجم شکایات برخی مقامات عالی‌رتبه در دولت‌های مختلف از خود می‌دانم.

,

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران با بیان اینکه در شرایطی که رسانه‌ای ندارد با شکایات عدیده‌ و آمد و شدهای مکرر مواج است، با اشاره تشکیل دادگاه عمومی جزایی در تاریخ 24/10/93 و عدم تفهیم اتهام در برخی موارد می‌افزاید: بنده اعتراض کتبی‌ام به این روند را نیز با این مضمون ارائه دادم که با توجه به بی‌اطلاعی ‌از مفاد برخی موارد مطرح شده در کیفرخواست، قادر نیستم در مقام دفاع از خود برآیم.

,

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران ادامه می‌دهد: به طور کلی در این پرونده تجمیع شده با سه شکایت مواجه بودم که ضمن تقدیم رای صادره علیه خود به ‌پیوست، بر شما نیز زوایای امر تا حدودی روشن خواهد شد. لازم به یادآوری است طرح شکایت چند سال قبل مدیر اسبق دانشگاه آزاد (که طبق اعلام بازپرس، قرار منع پیگرد برای آن صادر شده بود) در این پرونده تجمیعی، ظاهراً شاخص به حساب می‌آید. در حالی که در زمینه بحث رشوه‌دهی و موارد مشابه، ریاست محترم وقت قوه قضائیه دستکم یکی از مصادیق بارز آن ‌را - که تصویر مکاتبات مربوطه به ‌پیوست تقدیم می‌شود- مورد قبول قرار داده است؛ لذا به نظر می‌رسد طرح یک شکایت از دانشگاه آزاد در این پرونده تجمیعی آن هم دقیقاً در مورد موضوعی که آیت‌الله شاهرودی به صراحت حقانیت انتقاد مرا در این زمینه پذیرفته‌اند و دو دوره تحقیق و تفحص مجلس نیز گواه بارزی بر صحت آن‌هاست، قابل تأمل باشد (زیرا هم در برگه احضار و هم در سربرگ صدور رای، شاکی دانشگاه آزاد معرفی شده است.)

,

وی در پایان می‌نویسد که امید وافر دارم که با تفضل و یاری خداوند حتی شلاق و زندان نیز نتواند از احساس وظیفه‌ام در مقابله با ناهنجاری‌ها بکاهد. اگر باز هم خدای بزرگ لیاقت دهد رساتر از گذشته ضرورت ابطال «مدارک رابطه‌ای» مسئولانی چون آقای مرتضوی را مطرح خواهم ساخت.

,

انتهای پیام/ن

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه