اخبار داغ

از چالش آب سرد تا پارکینسون

از چالش آب سرد تا پارکینسون
این دست بیماری‌ها جزء بیماری‌های تحلیل رونده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از باشگاه خبرنگاران، دکتر آرام متخصص مغز و اعصاب داخلی اظهار داشت: پارکینسون یک بیماری تحلیل رونده سیستم عصبی مرکزی است، به این معنا که تعداد سلول‌های عصبی در بخش‌های مختلف مغز شروع به کم شدن، می‌کند از این دست بیماری ها می‌توان به آلزایمر اشاره کرد که با کم شدن سلول‌های بخش حافظه همراه است، همچنین جالب است بدانید که آب سرد نیز جزء بیماری‌های تحلیل رونده به شمار رفته که سلول‌های نخاعی در آن شروع به کم شدن می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی ادامه داد: پارکینسون شامل 3 علامت مهم است که می تواند به نرمش دست و پا، جمود و سفت شدن عضلات و کند شدن حرکات بدن اشاره کرد،‌ کنترل حرکات غیر طبیعی بدن، تعادل انسان و حرکات ظریف به تدریج دچار اختلال می‌گردد. این بیماری ژنتیکی نبوده اما عوامل محیطی مانند تغذیه و استعداد در بروز آن بی‌تاثیر نیست مصرف داروهای اعصاب نیز در درازمدت در بروز علائم بیماری پارکینسون نقش دارند.
,
 
,
این متخصص، سن شایع ابتلا به پارکیسنون را 40 سال به بالا اعلام کرد و افزود: گاهی اوقات در سنین جوانی نیز این بیماری دیده می‌شود که فاکتور ژنتیکی در آنها قوی‌تر است، راه درمان این بیماری در کشور مصرف داروهایی چون دوپامین بوده و در برخی موارد با وجود متخصصین مجرب با انجام عمل DBC بهبود می‌یابد این عمل با تحریک نورون‌های مغز کار دوپامین را انجام می‌دهد.
,
 
,
دکتر آرام در پایان خاطر نشان کرد: متاسفانه این بیماری راه پیشگیری ندارد، اما با مصرف میوه‌های قرمز رنگ چون انار که حاوی آنتی اکسیدان است و امگا 3، امگا 6 و ویتامینE می‌توان تحلیل نورونها و سلول‌ها را تا حد زیادی کند کرد.
,
 
,
گفتنی است، این بیماری در صورت درمان نشدن، معلولیت‌هایی را برای افراد به بار می آورد.
,
 
,
انتهای پیام/ن
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه