اخبار داغ

گریه بر این درد دواست

گریه بر این درد دواست
اطرافیان فرد مبتلا به این نوع بیماری مانع گریه کردن او نشوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از باشگاه خبرنگاران، دکتر ربابه غفار تبریزی روانشناس بالینی اظهار داشت: بیماری سوگ سه دسته بوده و مراحل این بیماری به این شکل است که ابتدا با شوک و ناباوری همراه بوده و سپس فرد دچار بی احساسی می‌شود که این واکنش طبیعی بدن است تا فرد مبتلا عذاب نکشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی ادامه داد: پس از مراحل گفته شده فرد به حالت پذیرش می‌رسد که با خشم همراه است، این حالت نیاز به تخلیه داشته که می‌تواند آن را با انجام کارهایی چون کوبیدن به بالش و یا گله کردن عملی کند، بعد از گذشت مدت زمانی فرد افسرده شده و بسته به شرایط با دارو درمان می پذیرد.
,
 
,
این روانشناس با اشاره به اینکه فرد نیاز به تشویق دارد، افزود: لازم است فرد برای به دست آوردن مجدد روحیه‌اش، تفریحات مناسبی داشته باشد همچنین با انجام فعالیت‌های متنوع و آشنایی با افراد جدید، جای آن چیز از دست رفته را پر کند، این بیماری در زنان حادتر است، البته آنها با گریه و سوگواری تا حدی خود را تخلیه می کنند،‌ اما بیماری سوگ در مردان به شکل ناراحتی های معده، سرخ شدن صورت و یا دردهای بدنی بروز می کند،‌ اگر این بیماری سوگ مرضی نباشد، ظرف چند ماه قابل درمان است.
,
 
,
دکتر تبریزی رفتارهای فرد مبتلا به بیماری سوگ را اینگونه عنوان کرد:  فرد به تدریج از آدمها کناره گیری کرده و دچار خشم و بد رفتاری می‌شود، همچنین از فعالیت‌های سازنده و لذت بخش دوری می کند.
,
 
,
وی در پایان خاطر نشان کرد: اطرافیان نباید فرد مبتلا را مورد قضاوت قرار دهند و به او اجازه گریه کردن بدهند همچنین با وی همدلی و همدردی کرده و در برنامه ریزی‌های هر چه بهتر به وی کمک کنند.
,
 
,
انتهای پیام/ن
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه