اخبار داغ

روایتی از زیارت امام(ره) در 19بهمن

امام خمینی (ره) اولین شب جمعه پس از ورود به ایران به کدام زیارتگاه رفتند؟+عکس دیده نشده

امام خمینی (ره) اولین شب جمعه پس از ورود به ایران به کدام زیارتگاه رفتند؟+عکس دیده نشده
اواخر شب بود که امام خمینی (ره) همراه حاج سید احمد آقا به حرم مطهر رسیدند و در بازار حضرتی از خودرو پیاده شده و به حرم مطهر وارد شدند.به محض ورود امام خمینی (ره) خدام حرم گرد ایشان جمع شدند و ادای احترام داشتند و امام نیز به آن ها تفقد نمودند.به محض ورود ایشان در های حرم بسته شد و ایشان به زیارت حرم های مطهر حضرت عبدالعظیم، امامزاده حمزه و امامزاده طاهر علیهم السلام پرداختند و نماز زیارت خواندند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، داستان اولین زیارت امام پس از ورود به ایران بسیار شنیدنی است.
یکی از خدام قدیمی حرم مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام می گوید: اولین شب جمعه پس از حضور امام خمینی (ره) در ایران مطلع شدیم حضرت امام خمینی(ره) از طریق حاج سید احمد آقا با یکی از علمای شهرری تماس گرفته و فرموده اند که قصد زیارت حرم مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام را دارند.

وی افزود: اواخر شب بود که امام خمینی (ره) همراه حاج سید احمد آقا به حرم مطهر رسیدند و از بازار حضرتی  خودرو پیاده شده و به حرم مطهر وارد شدند.

به محض ورود امام خمینی (ره) خدام حرم گرد ایشان جمع شدند و ادای احترام داشتند و امام نیز به آن ها تفقد نمودند.

وی افزود: به محض ورود ایشان در های حرم بسته شد و ایشان به زیارت حرم های مطهر حضرت عبدالعظیم، امامزاده حمزه و امامزاده طاهر علیهم السلام پرداختند و نماز زیارت خواندند.

این خادم قدیمی حرم گفت: در این حین با توجه به اینکه مردم از حضور امام مطلع شده بودند، ازدحام زیاد مردم در حرم و خیابان های اطراف حرم ایجاد شده بود به همین دلیل امام خمینی (ره) و همراهان بدون اینکه برای استراحت و پذیرایی مختصری که تدارک دیده شده بود، در حرم توقف کنند، حرم مطهر را ترک کردند.

مرکز اسناد انقلاب اسلامی نیز در گزارش مربوط به واقع 19 بهمن 1357 می نویسد:
« حضرت امام در حدود ساعت 10 شب، بدون اطلاع قبلی به اتفاق فرزندان و همراه با محافظان خویش به حرم مطهر حضرت شاه عبدالعظیم (ع) مشرف شدند. خادمان حرم که از ورود امام آگاه شده بودند، بلافاصله درهای صحن را بستند و در رواق مطهر به ایشان خیر مقدم گفتند. امام خمینی در مدخل حرم به نماز ایستادند و پس از ادای نماز و زیارت حضرت عبدالعظیم، به زیارت امام‌زاده حمزه (ع) مشرف شدند. در این هنگام، مردم که متوجه حضور امام شده بودند، خیابان‌ها را پر کردند و به دادن شعار پرداختند. خادمان حرم، حضرت آیت‌الله خمینی را از درهای مخصوص آستانه راهنمایی کرده و به اتومبیل‌شان که در مقابل صحن آماده بود، رساندند و ایشان به تهران بازگشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,




توضیح عکس:  امام خمینی / 19 بهمن 57  مقابل بازار حضرتی حرم مطهر حضرت عبدالعظیم علیه السلام

, ,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/ف

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه