اخبار داغ

اهانت بی سابقه فرماندار تکاب به ارزش ها و خانواده های شهدا

اهانت بی سابقه فرماندار تکاب به ارزش ها و خانواده های شهدا
اخیرا در آستانه دهه مبارک فجر و در جلسه ای که به مناسبت هماهنگی برنامه های گرامیداشت دهه فجر برگزار شد؛ فرماندار تکاب در اهانت بی سابقه ای به ارزش ها و خانواده های شهدا در شهادت برخی از شهدا تشکیک کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پایگـاه خبـری تحلیلـی شیــز، مهدی قهرمانی در بخشی از سخنانش در این جلسه گفته است که باور و اعتقاد قلبی اوست که سهمیه های دانشگاهی که به خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران بعد از جنگ تحمیلی اختصاص داده شده است خیانت به کشور بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگـاه خبـری تحلیلـی شیــز,

فرماندار تکاب با اظهارات سخیف و موهنی در تشکیک شهادت برخی از شهدا گفته است برخی از آنها حتی شهید نشده اند  و اتفاقی روی مین رفته اند و حتی در جنگ بوده اند اما شانس آورده اند و نیر به آنها اصابت نکرده است که در این لحظه با تمسخر یکی از نزدیکانش که گفته است سعادت نداشته اند  و خندیده اند آنها چکار کنند؟!

,

مشروح اظهارات فرماندار در این جلسه به شرح زیر است:

, مشروح اظهارات فرماندار در این جلسه به شرح زیر است:,

در آستانه سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ودر دومین جلسه ستاد دهه فجر شهرستان تکاب که جهت تصویب طرح های پیشنهادی کمیته های ستاد؛ روز پنج شنبه  مورخه 9/11/93 ساعت 10 صبح در محل فرمانداری تکاب برگزار شد.

,

در جریان تصویب پیشنهادات و طرح های کمیته ستاد ؛ پیشنهادی مطرح شد مبنی بر اینکه از خانواده های شهدا و ایثارگران دیدار و سرکشی صورت بگیرد آقای مهدی قهرمانی فرماندار شهرستان تکاب؛ در توضیح این که دیدار زیاد از خانواده ها ارزش کار را کم می کند گفت نکته ای را باید در اینجا اضافه کنم:  کسانی از اینها دارند سوء استفاده می کنند مثلا تا وارد ادارات می شوند می گویند من خانواده ی شهید هستم، فرزند شهید هستم و با آوردن مثالی که «اوایل که من آمده بودم یک نفر زنگ می زد و می گفت من فرزند شهید هستم و بعد ها آمد پیش من و فکر کرد من خوشم می آید در حالی که من مگر پرسیده بودم که  شما فرزند شهید هستید و او را مورد شماتت قرار دادم»، من باورم این است که نباید به اینها توجه کرد حتی من وقتی در میاندوآب بودم یک پدر شهیدی آمده بود و در روستا می خواست نانوایی ایجاد کند و من گفتم نمی شود؛ او اعتراض کرد و من گفتم چون پدر شهید هستی من به تو نانوایی نخواهم داد خوب قانون مزایایی برای اینها مشخص کرده و طبق آن باید برخورد کرد لزومی ندارد بیاید و بگوید من خانواده ی شهید هستم مگر من از شما پرسیده ام؟! همه افراد در این جامعه دچار هزینه شدند و مگر فقط این خانواده ها و ایثارگران هستند که دچار هزینه شدند؟! همه افراد جامعه در آن سهیم هستند.

,

در اینجا یکی از فرزندان شهید  که در جلسه حاضر بود خطاب به فرماندار گفت که چرا اینگونه و در یک جلسه رسمی صحبت می کند اگر کسانی از فرزندان شهید ، ایثارگران، جانباز دچار لغزش می شوند اینگونه با آنها برخورد می شود که او فرزند شهید است در حالی که این عزیزان تک والدی بزرگ شده اند و در معرض آسیب هستند و اگر موفق هم بشوند با این مساله مواجه هستند که شما مطرح  می کنید قانون مزایایی مشخص کرده است و این برخورد درست نیست.  و اگر می خواهید تکریم کنید این عزیزان را؛ والدین شهدا را در ردیف اول سالن های برگزاری جلسات قرار دهید و اگر در این مجالس می خواهند از کسی تجلیل کنند از والدین شهدا دعوت کنید تا به آنها هدایایی دهند. یا سالگرد شهدای بهمن ماه شهرستان را با پیامک و تبلیغات محیطی به همگان اعلام کنیم ؛فرماندار سپس به ادامه جلسه پرداخت بدون اینکه توجهی کند.

,

در پایان جلسه فرماندار ضمن جمع بندی به سخنان آن فرزند شهید اشاره کرد و گفت اینکه مردم بدبین هستند حق دارند به خاطر اینکه در سهمیه دانشگاهها کسانی از جامعه ایثارگری به ناحق به دانشگاهها راه یافته اند و این حق آنها نبوده است و من به باور اعتقاد قلبی خودم می گویم که سهمیه دانشگاه که برای فرزندان شهدا ، ایثارگران و جانبازان، رزمندگان قرار دادند خیانت به کشور بود. در جاهایی که جنبه رقابتی دارد نباید به اینها سهمیه اختصاص داده شود که حق مردم ضایع نشود

,

در اینجا آن فرزند شهید گفت اینجا محل طرح این مسائل نیست ولی  در کنکور حق کسی ضایع نمی شود و بچه های شاهد بین خودشان رقابت می کنند و طبق قانون سازمان سنجش  باید 80  درصد امتیاز آخرین نفر پذیرفته شده در همان دانشگاه را  کسب کند و اینطور نیست که شما می فرمایید.

,

مهدی قهرمانی فرماندار در پاسخ گفت که نه اینطور نیست ، کسانی از ایثارگران با نمره منفی به دانشگاه راه یافته اند و کسی که 70 درصد زده از را یافتن باز مانده است

,

آن  فرزند شهید گفت نه این چنین نیست کسی با نمره منفی نمی تواند

,

فرماندار گفت: این جا نمی شود خیلی از مسائل را گفت کسانی هستند که به اسم شهید هستند اصلا واقعا شهید نشده اند، اتفاقی روی مین رفته اند، ترکش اصابت کرده یا در نزاع های محلی کشته شده اند! و یا حتی کسانی هم هستند که در جنگ بوده اند و حالا شانس آورده اند و تیر به آنها اصابت نکرده ( در این لحظه یکی از نزدیکان فرماندار مسئول روابط عمومی فرمانداری به حالت تمسخر گفت که سعادت نداشته اند و با فرماندار باهم خندیدند) حالا سعادت نداشته اند(با خنده) آنها چکار کنند و حتی این هم عادلانه نیست که به فرزندان شهدا بیشتر سهمیه بدهند و به آنها ندهند

,

من خودم از سهمیه استفاده کردم و خطاب به آن فرزند شهید گفت البته نه به اندازه شما! اما مردم حق دارند که علیه این سهمیه ناعادلانه حرف بزنند چون کسانی با رتبه 1200 قبول نشدند و فردی با رتبه 15000 قبول شده است و این شده است که نخبگان نابود شده اند و عده ای بی سواد مدرک گرفته اند

,

و من باز هم می گویم و باور و اعتقاد قلبی من این است که این خیانت به کشور بود و ما باید بگوییم که این بردارند و بیش از اینها نشود چرا که همه مردم حق دارند پس آنهایی که در جنگ نبودند چکار کنند؟!

,

آقای قهرمانی ادامه داد منظور من اینجا بیشتر کسانی است که در پزشکی و دکتری تحصیل می کنند  و جلسه را پایان داد.

,

انتهای پیام/گ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه