اخبار داغ

کتابخانه کوچک؛هارای

کتابخانه کوچک؛هارای
طبق تعریف جامعه شناسی فرهنگ مجموعه ای از ویژگی هایی رفتاری مکتسب اعضای یک جامعه میباشد.یا به زبان عامیانه میتوان گفت همه رسم ها و آیین های ما نحوه برخورد و رفتار ما در برابر همدیگر حس مسئولیت مادرقبال هم وهمه این ها زیر مجموعه فرهنگ می باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ،به نقل از گیل بانو،هفته ای که گذشت هفته فرهنگ وهنر شهررشت نام گذاری شده بود وطبق معمول مراسمی برگزار شد و از چند نفر از دست اندرکاران حوزه هنری تقدیر به عمل آمد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا , گیل بانو,

آیا تمام فعالیت های حوزه فرهنگ و هنر محدود به یک مراسم میباشد آیا فرهنگ فقط مرتبط به سازمان واداره خاصی  است. اصلا فرهنگ چیست ؟

, آیا تمام فعالیت های حوزه فرهنگ و هنر محدود به یک مراسم میباشد آیا فرهنگ فقط مرتبط به سازمان واداره خاصی  است. اصلا فرهنگ چیست ؟, آیا تمام فعالیت های حوزه فرهنگ و هنر محدود به یک مراسم میباشد آیا فرهنگ فقط مرتبط به سازمان واداره خاصی  است. اصلا فرهنگ چیست ؟,

طبق تعریف جامعه شناسی فرهنگ مجموعه ای از ویژگی هایی رفتاری مکتسب اعضای یک جامعه میباشد.یا به زبان عامیانه میتوان گفت همه رسم ها و آیین های ما نحوه برخورد و رفتار ما در برابر همدیگر حس مسئولیت مادرقبال هم وهمه این هازیر مجموعه فرهنگ می شود .قصدم از بیان این مطالب انتقاد یا بیان تکرار مکررات نیست.بلکه میخواستم تعریف واضح تری از فرهنگ را به خوانندگان عزیز ارائه دهم .

,

بعد از این مقدمه توجه شما را به ماجرای زیر جلب میکنم .باشد که برای شما هم مفید و جالب باشد:

,

 

,

 

,

hary (1)

, hary (1), hary (1),

 

,

 

,

درخیابان امام خمینی رشت،نرسیده به سه راه حاجی آباد زیر مسافر خانه ی "درخشان" مغازه پوشاک کوچکی است که در نگاه اول شاید یکسان با مغازه های دیگر ولی با کمی دقت متوجه تفاوت میشوید!روی بنر این مغازه پر شده از دست نوشته هایی از با بزرگان کشور مان .در میان اسامی تکراری که بر سر در مغازه ها می بینیم اسمی بر گرفته از یک واژه اصیل گیلکی به نام هارای که به معنی صدا کردن ،ندا دادن و....میباشد.

, .در میان اسامی تکراری که بر سر در مغازه ها می بینیم اسمی بر گرفته از یک واژه اصیل گیلکی به نام هارای که به معنی صدا کردن ،ندا دادن و....میباشد.,

داخل مغازه نیزنوشته های از بزرگان ادبیات فارسی مانند: نادر ابراهیمی وهوشنگ مرادی و...به چشم میخورد که این خود ذوق سرشار فروشنده را می رساند.

,

وچنانچه از ظاهر امر پیدااست فروشنده این مغازه فردی اهل مطالعه است.کتابخانه کوچکی در داخل مغازه قرار داده که برای کسانی که طالب باشند به آنها کتاب امانت داده می شود.

,

فروشنده ای جوان با روحی سرشار از عطوفت و مهربانی کسانی که وارد مغازه می شوند غریبه ای آشنا را می بینند ،غریبه ای که موجب اعتمادآنها را جلب کرده و موجب میشود تا آنهاسفره دل بگشایند و راز دل گویند و او را نه تنها مصاحبی ببیند که صرفا به درد دل آنها گوش می دهد بلکه او را یار و دوستی دلسوز و صادق که نه در ظاهربلکه او را خالصانه در کنار خود می بینند.و توانسته مأمنی باشد برای غریبان تنهاو البته آنهایی که از این مغازه خرید میکننداو را فروشنده ای منصف می یابند.

,

 

,

 

,

hary (3)

, hary (3), hary (3),

 

,

 

,

درواقع درس بسیار بزرگی می توان از فروشنده این مغازه گرفت این است که فرهنگ فقط مخصوص سازمان واداره خاصی نیست (البته ناگفته نماند که متاسفانه عملکرد متولیان این امر بسیار ضعیف بوده است) بلکه هر شخصی در هر شغل وجایگاهی میتواندیک کار فرهنگی برای رشد کشورش انجام دهد و نه اینکه فقط شعاردغدغه فرهنگ را داشته باشیم بلکه در عمل هر کس به نوبه خودبایددر جهت حفظ فرهنگ و اعتلای آنها گامی بردارد.باشد که با مودت ودوستی و احساس مسئولیت و تعهد نسبت به یکدیگر در این برهه از زمانه دشوار گره گشای مشکلات هم باشیم. تا از این رهگذر بدبینی ها به اعتماد ، دشمنی ها به دوستی و بی مسئولیتی ها به تعهد و رقابت به رفاقت تبدیل شوداینها رویا نیست می توانیم به جای اینکه منتظر دیگران باشیم یا اینکه دیگری برای ما کاری انجام دهد ازخودمان شروع کنیم.

,

درآینده نزدیک مصاحبه ای خواهیم داشت بااین فروشنده شما هم اگر دوست داشته باشید می توانید سری به این مغازه بزنید.

,

انتهای پیام/پ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه