اخبار داغ

داستان "خرکشی" قبل از انقلاب دررامیان

داستان "خرکشی" قبل از انقلاب دررامیان
معاون فرماندار رامیان با اشاره به خاطره جالب از دوره شهر در این باره می گوید؛ دوران قبل از انقلاب، خفقان و ناامنی بگونه ای بود ک حتی به یک حیوان هم رحم نمیکردند چه برسد به انسان.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گل رامیان، "سید اصغر حسینی" در سال 57 کودکی 9 ساله و مشغول تحصیل در پایه سوم ابتدایی بود و در مسیر زندگی با صحنه هایی از ناجوانمردی و بی رحمی رژیم پهلوی حاکم بر ملت ایران مواجه بود و در ذهن خود به یادگار دارد.
معاون فرماندار شهرستان رامیان خاطره ای از بهمن سال 57 سخن می گوید.
داستان معروف "خرکشی" در رامیان شنیدنی و تامل برانگیز است.
وی می گوید: «هنگام برگشت از مدرسه به اتفاق دوستان، سه الاغ را که از مقابل پاسگاه امروز(ژاندارمری آن زمان) عبور می کردند که بر روی یکی از آنها بصورت برعکس نوشته شده بود" شاه".»
«سرباز ژاندارمری موضوع را به فرمانده اطلاع می دهد و آنها به دنبال الاغ ها راه افتادند . الاغ ها پا به فرار گذاشتند و به داخل مخابرات رفتند.(ساختمان آنزمان مخابرات در مکان فعلی ولی با دو اتاق در یک محوطه بزرگ پر از علف های هرز قرار داشت.)»
« فرمانده ژاندارمری، بیرون از مخابرات، اسلحه به دست و آماده شلیک در کمین الاغ بود و با فریاد به سربازها گفت که بیرون از ساختمان نیایند و درهنگام خارج شدن الاغ، با شلیک یک تیر فرمانده، که به گردن حیوان اصابت کرد طوریکه تیر گردن حیوان گذشت و از طرف دیگرش به بیرون پرتاب شد و به دیوار فرورفته بود، حیوان بر زمین افتاد و جان به جان آفرین تسلیم مرگ شد.»
«زمانی نگذشت که مردم رامیان با شنیدن این خبر به خیابان ریختند و با شعار مرگ بر شاه و ... خرکش اعدام باید گردد تظاهرات کردند.»
وی می گوید: مردم رامیان حضور فعال در تظاهرات بر علیه رژیم پهلوی داشتند و برای جلوگیری از تظاهرات از پادگان نوده نیرو به رامیان اعزام می شد.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گل رامیان, گل رامیان, گل رامیان,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/پ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه