اخبار داغ

داعش صدای امام جمعه مکه را هم درآورد

داعش صدای امام جمعه مکه را هم درآورد
اقدام اخیر داعش در به قتل رساندن «معاذ الکساسبه» خلبان اردنی واکنش شیخ «عبدالرحمن السدیس» امام جمعه مکه را در پی داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ابنا‌، وی در صفحه شخصی خود در اینترنت نوشت: چنین کارهایی که به نام اسلام انجام می‌گیرد باعث می‌شود تا فردی که از اسلام آگاهی ندارد، اسلام را با تروریسم مرتبط بداند.

امام جمعه مکه در ادامه جمله ای را از شیخ احمد دیدات مبلغ سرشناس اسلامی نقل کرد که گفته بود، شدیدترین دشمن اسلام، مسلمان جاهلی است که از روی جهل تعصب می‌ورزد و با کارها و رفتارهایش، وجهه اسلام را مخدوش می‌کند و اسلام را به شکل ناشایستی به جهان معرفی می‌کند.

شیخ عبدالرحمن السدیس همچنین برای معاذ الکساسبه خلبان اردنی طلب مغفرت و رحمت الهی کرد.

برخی تحلیلگران معتقدند که سعودی‌ها پس از آنکه خطر داعش را در مرزهای خود احساس کردند به مخالفت با این گروهک تروریستی روی آورده اند وگرنه داعش و داعشی‌ها که با عناوین مختلف همچون القاعده، جبهه النصره و… سالهاست در سطح جهان اسلام حضور دارند، پدیده جدیدی به حساب نمی‌آیند و جاداشت که مقامات و علمای سعودی زودتر از اینها نسبت به آنها واکنش نشان می‌دادند.

رهبر معظم انقلاب، خرداد امسال در دیدار شیخ «صباح الاحمد الصباح» امیر کویت، وضعیت این روزها و روزهای پیش رو در منطقه را پیش بینی کرده و با اشاره به خطر گروههای تکفیری در منطقه گفته بودند: متأسفانه برخی کشورهای منطقه متوجه خطری که گروه‌های تکفیری، در آینده، برای خود آنها ایجاد خواهد کرد نیستند و همچنان در حال حمایت از این گروه‌ها هستند.

برخی کشورهای منطقه اکنون با کمک به گروه‌های تکفیری، از کشتار و جنایات آنها در سوریه و برخی کشورهای دیگر حمایت می‌کنند اما در آینده نه چندان دور، این گروه‌ها بلای جان همان کشورهای حامی خواهند شد و در نهایت مجبور خواهند بود که با هزینه زیاد، آنها را از بین ببرند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/ف

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه