اخبار داغ

رییس انجمن صنفی خدمات مسافرتی استان البرز:

بازار سیاه بلیط های قطار و هواپیما در ایران مشکل افرین است

بازار سیاه بلیط های قطار و هواپیما در ایران مشکل افرین است
رییس هیات مدیره انجمن صنفی شرکت خدمات مسافرتی استان البرز گفت: چارتر در هیچ کجای دنیا وجود ندارد و در ایران بازار سیاه بلیط های قطار و هواپیما در پوشش چارتر ایجاد شده و مشکل آفرین است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا،؛علی گل وند رییس انجمن صنفی خدمات مسافرتی استان البرز در گفتگو با تیتریک  با اشار به پیش فروش بلیط مسافرت های نوروزی با بیان این مطلب افزود: از زمانی که خبر پیش فروش بلیط های اتوبوس، قطار و هواپیما اعلام شده، استقبال مردم مثل سال های قبل نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,


وی گفت: چیزی به نام بازار سیاه وجود ندارد و این اقدامات در پوشش چارتر به وجود می آید، هواپیمایی تعداد بسیاری بلیط به شرکت های هواپیمایی و یا گردشگری واگذار می کند و آنها در شرایط خاص با قیمت های مختلف به مردم می فروشند، این قانون در هیچ کجای دنیا وجود ندارد و ایران تنها کشوری است که از این طریق اقدام به فروش بلیط می کند.

این مسئول افزود: در راه آهن جمهوری اسلامی ایران چارتر وجود ندارد، ولی به دلایلی که برای ما مشخص نیست تنها اجازه فروش 20 درصد از بلیط ها صادر می شود و سرنوشت باقی ظرفیت قطار مشخص نیست.

گل وند گفت: روش پیش فروش بلیط ها به این صورت صحیح نیست زیرا باعث می شود مردم شتاب زده برخورد کنند و بدون اینکه نیازی به بلیط داشته باشند خریداری کنند؛ توجه به نیاز و رفاه مردم باید یک اصل باشد و تمامی امور با توجه به آن صورت گیرد، صحیح نیست که هر کس پول بیشتری داشته باشد قوانین را دور بزند.

وی افزود: ما باید امکاناتی را فراهم کنیم که عرضه را افزایش دهیم تا تقاضا متعادل شود و این گونه معضلاتی مثل بازار سیاه ایجاد نشود.

گل وند خاطرنشان کرد : اگر طبق قوانین اساسی دولت مسئولیت به بخش خصوصی واگذار شود و مردم با ایده های نو در راس کار قرار گیرند، با ایجاد رقابت در بخش های مختلف خدمات رسانی روند بهتری را طی می کند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/گ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه