اخبار داغ

زیبایی حراج ارزانی لوازم تقلبی و قاچاق؛

غروب زیبایی زنان با لوازم آرایشی تقلبی/ لوازم آرایشی بهداشتی قاچاق در بازار را نمی توان کتمان کرد

غروب زیبایی زنان با لوازم آرایشی تقلبی/ لوازم آرایشی بهداشتی قاچاق در بازار را نمی توان کتمان کرد
برخی از لوازم آرایشی تقلبی که به دلیل ارزانی و قیمت پایینشان بازار گرمی دارند عوارض جبران ناپذیری را بر روی پوست باقی می گذارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز؛ متأسفانه استفاده از لوازم آرایشی، بهداشتی و انواع کرم‌ها و مواد آرایشی به یکی از نشانه‌های تجدد و پرستیژ در میان بانوان تبدیل شده است گسترش مدگرائی و توجه زنان و دختران و حتی برخی از پسران به زیبائی ظاهری در افزایش سرانه مصرف لوازم آرایشی در استانمان تأثیر بسزایی داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا , اروم نیوز,

در این میان برخی افراد سودجو از وضعیت موجود در بازار سوء استفاده کرده و با ورود کالاها و لوازم آرایشی تقلبی در بازار سود کلانی را نصیب خود کرده اند این افراد بدون توجه به عوارض خطرناک و گاها غیرقابل جبرانی که این لوازم تقلبی بر پوست مصرف کنندگان دارند، این لوازم را وارد کرده و به فروش می رسانند.

,

عده‌ای با سد معبر در پیاده‌روها و یا راه‌اندازی مغازه‌های کوچک و نصب تابلوی "حراج لوازم آرایشی به قیمت دبی" توجه خانواده‌ها و به‌ویژه دختران جوان را به خود جلب می‌کنند تا لوازم آرایشی ارزان قیمت و تقلبی را که عوارض بسیار جبران ناپذیری بر پوست ایجاد می کنند را به فروش برسانند.

,

برخی ها به‌دلیل بی‌اطلاعی از عوارض استفاده از این نوع محصولات، مصرف آنها را ادامه می‌دهند، در حال حاضر بیش از نصف جمعیت جامعه ایرانی را جوانان تشکیل می‌دهند و این مسئله باعث شده است تا اکثر خانم‌های جوان دنبال تهیه لوازم آرایشی جدید، جذاب و ارزان باشند.

,

آمار و ارقام قابل حس و حجم کالای آرایشی بهداشتی قاچاق در استان بر کسی پوشیده نیست

, آمار و ارقام قابل حس و حجم کالای آرایشی بهداشتی قاچاق در استان بر کسی پوشیده نیست, آمار و ارقام قابل حس و حجم کالای آرایشی بهداشتی قاچاق در استان بر کسی پوشیده نیست,

قادر حاجی قلیزاده در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز گفت: لوازم آرایشی بهداشتی تقلبی در آذربایجان غربی خصوصا در شهرهای جنوب استان وجود دارد و آمار و ارقام قابل حس و حجم کالای آرایشی بهداشتی قاچاق در استان بر کسی پوشیده نیست.

,

وی با بیان اینکه وجود لوازم آرایشی بهداشتی تقلبی و قاچاق در بازار را نمی توان کتمان کرد افزود: واقعا از مشکلات عمده آذربایجان غربی حتی کشور، لوازم آرایشی بهداشتی قاچاق هستند.

,

سرپرست اداره نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان غربی گفت: علی رغم تمهیدات وزارت بهداشت برای واردات قانونی این کالا متأسفانه کالای قاچاق در استان ما و خصوصا در شهرهای جنوب استان قابل ملاحضه و خطر بالقوه برای تهدید شهروندان است که قابل انکار نیست.

,

عدم آگاهی و محدودیت اطلاعات بر مصرف لوازم آرایشی تقلبی دامن می زند

,

وی مهمترین بحثی که بر این قضیه دامن میزند را عدم آگاهی مردم و محدودیت اطلاعات آنان از لوازم آرایشی تقلبی عنوان کرد و افزود: متأسفانه فرهنگ مصرف درست در استان ما جا نیفتاده و استفاده کنندگان از استاندارد کالای آرایشی بهداشتی اطلاع ندارند و این از آنجا نشات می گیرد که کالاهای آرایشی بهداشتی اصل و مارکدار واقعا گران هستند.

,

حاجی قلیزاده با بیان اینکه کالاهای اصل و تقلبی با هم تفاوت فاحشی دارند گفت: تنها مزیت کالاهای آرایشی بهداشتی تقلبی قیمت پایین آنهاست و آنهایی که متقلب و سودجو هستند کالای تقلبی اجناس اصل را می سازند و روانه بازار می کنند و با قیمت پایین در بازار می فروشند.

,

متأسفانه در مورد اجناس آرایشی تقلبی اطلاع رسانی محدود است

, متأسفانه در مورد اجناس آرایشی تقلبی اطلاع رسانی محدود است, متأسفانه در مورد اجناس آرایشی تقلبی اطلاع رسانی محدود است,

وی تصریح کرد: معمولا در جامعه در رابطه با مواد غذایی و آلودگی و مسمومیت این مواد اطلاعات خوبی وجود دارد اما متأسفانه در مورد اجناس آرایشی تقلبی اطلاع رسانی محدود است و حتی می توان گفت اصلا وجود ندارد.

,

مسئول واحد پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالاهای تقلبی معاونت غذا و دارو با اشاره به اینکه اجناس تقلبی از دو راه به کشور ما وارد می شوند اظهار کرد: لوازم آرایشی تقلبی از طریق مرزهای جنوب استان مانند پیرانشهر، سردشت و مهاباد و قسمتی هم از طریق قاچاق داخلی از طریق جنوب استان وارد کشور و استان ما می شوند.

,

مجوز ورود لوازم آرایشی تقلبی از سوی فرمانداران صادر می شود

,

حاجی قلیزاده گفت: متأسفانه خلأیی که در این زمینه وجود دارد اینست که از معابر هم به صورت نیمه قانونی و حتی قانونی لوازم آرایشی بهداشتی تقلبی وارد کشور می شوند و فرمانداریهای پیرانشهر و سردشت مجوز لازم را صادر می کنند.

,

قیمت پایین باعث سوق دادن مردم به استفاده از لوازم آرایشی تقلبی شده است

, قیمت پایین باعث سوق دادن مردم به استفاده از لوازم آرایشی تقلبی شده است, قیمت پایین باعث سوق دادن مردم به استفاده از لوازم آرایشی تقلبی شده است,

وی با بیان اینکه خوشبختانه امروزه از این امر جلوگیری می شود افزود: راهکاری که در این زمینه وجود دارد اینست که وزارت بهداشت به این نتیجه رسیده که این کالاها باز هم از مرزها رسوخ خواهند کرد چرا که قیمت پایین لوازم آرایشی تقلبی باعث سوق دادن مردم به استفاده از این کالاها می شود.

,

تمهیدات وزارت بهداشت جهت تشخیص اصل یا تقلبی بودن کالاها

, تمهیدات وزارت بهداشت جهت تشخیص اصل یا تقلبی بودن کالاها, تمهیدات وزارت بهداشت جهت تشخیص اصل یا تقلبی بودن کالاها,

سرپرست اداره نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی گفت: وزارت بهداشت در اقدامی برای یک مصرف کننده معمولی، تشخیص اصل یا تقلبی بودن کالاها را بسیار سهل کرده چرا که خریداران می توانند با ارسال برچسب اصالت و سلامت وزارت بهداشت روی تمام کالاهای آرایشی بهداشتی احصاء شده و در صورت ارسال شماره بارکد در عرض سی ثانیه به خریدار اطلاع داده می شود که این کالا اصل است یا تقلبی.

,

لوازم آرایشی تقلبی میزان شیوع سرطان‌های پوستی را افزایش می دهند

, لوازم آرایشی تقلبی میزان شیوع سرطان‌های پوستی را افزایش می دهند, لوازم آرایشی تقلبی میزان شیوع سرطان‌های پوستی را افزایش می دهند,

حاجی قلیزاده با بیان این که سرطان هایی پوستی در جهان در حال گسترش است، گفت: تبعات لوازم آرایشی بهداشتی قاچاق از یک خارش ساده پوست شروع شود و به سرطان پوست منتهی شود.

,

وی خطرات مصرف لوازم آرایشی تقلبی را به نبستن کمربند ایمنی خودرو تشبیه کرد و گفت: انسانی که کمربند نبندد هر لحظه در خطر است درست مانند فردی که از لوازم آرایشی تقلبی استفاده می کند و احتمالا در آینده ای نه چندان دور آسیبهای استفاده از لوازم آرایشی تقلبی را خواهد دید.

,

در جامعه نسبت به لوازم آرایشی بهداشتی تقلبی حساسیت وجود ندارد

, در جامعه نسبت به لوازم آرایشی بهداشتی تقلبی حساسیت وجود ندارد, در جامعه نسبت به لوازم آرایشی بهداشتی تقلبی حساسیت وجود ندارد,

حاجی قلیزاده تصریح کرد: بعضی از مضرات این کالاها در آینده مشخص می شوند به همین خاطر این خطرات باید در جامعه بولد و نسبت به لوازم آرایشی بهداشتی حساسیت ایجاد شود که متأسفانه این حساسیت در جامعه ما وجود ندارد و عرصه برای افراد سودجو باز شده است.

,

چین مهد تولید کننده کالاهای آرایشی بهداشتی تقلبی

, چین مهد تولید کننده کالاهای آرایشی بهداشتی تقلبی, چین مهد تولید کننده کالاهای آرایشی بهداشتی تقلبی,

وی با بیان اینکه لوازم آرایشی بهداشتی تقلبی از کشورهای چین، ژاپن، آمریکا و چند کشور اروپایی که بعنوان کشورهای قطب تولید کننده آرایشی بهداشتی هستند وارد می شود گفت: کشورهایی هم در تولید کالاهای آرایشی بهداشتی تقلبی مطرح هستند که در همسایگی کشور ما هستند و بیشتر کالاهای آرایشی بهداشتی تقلبی از چین وارد کشور ما می شوند که مهد تولید کننده کالاهای آرایشی بهداشتی تقلبی هستند.

,

ایران هم در خاورمیانه و هم در دنیا حائز رتبه است

, ایران هم در خاورمیانه و هم در دنیا حائز رتبه است, ایران هم در خاورمیانه و هم در دنیا حائز رتبه است,

سرپرست اداره نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی افزود: آنچه مسلم است اینست که کشور ما بعنوان یکی از کشورهای مصرف کننده لوازم آرایشی بهداشتی هم در خاورمیانه و هم در دنیا حائز رتبه است.

,

برای جلوگیری از مصرف لوازم آرایشی غیربهداشتی در کشور ضرورت دارد که مسئولان امر با پیگیری و تلاش همه جانبه از واردات قاچاق این محصولات جلوگیری و شرایط واردات قانونی را آسانتر کنند تجار و واردکنندگان بتوانند با دستیابی به سود معقول و منصفانه، محصولات آرایشی درجه یک را که فاقد عوارض و بیماری‌های گوناگون است وارد نمایند و همچنین شایسته است که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دائماً نسبت به مصرف اجناس نامرغوب و عوارض آن به مردم هشدار دهد.

,

انتهای پیام/گ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه