اخبار داغ

رد توافق بد/8/نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

متن توافق نامه باید شفاف و بدون ابهام باشد/بایدهمه تحریم ها یکجا حذف شود

متن توافق نامه باید شفاف و بدون ابهام باشد/بایدهمه تحریم ها یکجا حذف شود
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس از لزوم حذف همه تحریم‌ها که اقدامی یکسویه و توحش‌آمیز است به موازات توافق نهایی فنی سخن گفت وبیان کرد: دو مرحله‌ای کردن توافق به معنی پرتاب مشکل به آینده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، منصور حقیقت‌پور نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی آناج درباره محورهای مهم سخنان امروز مقام معظم رهبری در دیدار با پرسنل نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: اشکال توافق مقدماتی میان ایران و 1+5 این بود که بندهای توافق با برداشت‌ها و افکار طرف‌های مذاکره به صورت مختلف تفسیر می‌شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا، , آناج,

وی با تأکید بر لزوم قوام ادبی و حقوقی متن توافق نهایی، اظهار داشت: متن توافق نباید به گونه‌ای باشد که هرکس بتواند آن را مطابق میل خود تفسیر کند و برای این منظور لازم است که حقوقدانان و زبان‌شناسان در مورد ادبیات توافق نهایی کارشناسی لازم را انجام دهند تا طرف مقابل و به ویژه آمریکایی‌ها نتوانند از زیر تعهدات خود بگریزند.

,

حقیقت‌پور تقسیم محتوای مذاکرات میان کشورمان و 1+5 به مباحث فنی و سیاسی را یادآور شد و گفت:‌ در موضوع فنی تعداد سانتریفیوژها، سایت‌های هسته‌ای، میزان غنی‌سازی و... مورد بحث قرار می‌گیرد اما در حوزه سیاسی سخن از زمان لغو تمام یا بخشی از تحریم‌ها است.

,

وی از لزوم حذف همه تحریم‌ها که اقدامی یکسویه و توحش‌آمیز است به موازات توافق نهایی فنی سخن گفت و ادامه داد: دو مرحله‌ای کردن توافق به معنی پرتاب مشکل به آینده است.

,

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: این مشکل آمریکایی‌ها است که نمی‌توانند در یک مرحله تصمیم‌گیری کنند و یا تصمیمات‌شان با نظر وزیر خارجه آلزایمری عربستان و یا تحت تأثیر چند صهیونیست  عوض می‌شود.

,

نماینده مردم اردبیل در مجلس تصریح کرد: در آمریکا اصلاً مشخص نیست چه کسی تصمیم می‌گیرد در حالی که در ایران رهبری انقلاب وقتی سخنی می‌گوید همه از آن اطاعت می‌کنند.

,

انتهای پیام/گ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه