اخبار داغ

موج خبری پاسخ "رد به توافق بد"

"توافق بد" را نمی پذیریم/توافق 2 مرحله ای زمینه ساز بهانه گیری طرف غربی/بایدکلیات و جزئیات یکجا توافق شود

"توافق بد" را نمی پذیریم/توافق 2 مرحله ای زمینه ساز بهانه گیری طرف غربی/بایدکلیات و جزئیات یکجا توافق شود
بعداز فرمایشات رهبر انقلاب در خصوص لزوم توافق خوب در مذاکرات هسته ای این موضوع در بین کارشناسان و نمایندگان مجلس بازتاب های بسیاری داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانانمایندگان مجلس در اظهار نظرهای خود خواستار توجه جدی تیم هسته ای به دغده های رهبر معظم انقلاب در خصوص دستیابی به توافق خوب در مذاکرات شده و هرگونه توافق بد را رد کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی مرصاد، با اشاره به سخنان روز گذشته رهبر معظم انقلاب در خصوص مذاکرات هسته ای اظهار داشت: توافق 2 مرحله به هیچ وجه مورد قبول نیست زیرا این باعث می شود که طرف غربی پس از مدتی بهانه گیری کند.

, شبکه اطلاع رسانی مرصاد،,

وی افزود: همانطور که مقام معظم رهبری نیز تاکید کردند، ویژگی یک توافق کامل و مناسب این است که در یک مرحله صورت بگیرد و در آن یک مرحله نیز تمامی کلیات و جزئیات مطرح شود و به مرحله دیگری کشیده نشود.

,

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر هر توافقی صورت می گیرد بایستی عزت و احترام ملت ایران همانند گذشته حفظ شود.

,

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ملت ایران هیچ وقت زورگویی ها را قبول نخواهد کرد و همواره بر حقوق خود پافشاری می کند.

,

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: غربی ها در مذاکرات نشان داده اند که پایبند به اصول نیستند و بدون منطق خاصی سعی می کنند که با زور گویی به اهداف خود برسند با این وجود جمهوری اسلامی ایران همیشه به قوانین پایبند بوده است.

,

وی با اشاره به اتمام حجت رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه "توافق نکردن بهتر از توافق بد است" گفت: اگر شرایط توافق به جایی کشیده شود که حقوق ملت ایران در آن رعایت نشده باشد قطعا اگر توافقی صورت نگیرد بهتر است زیرا توافق بد به ضرر مردم ایران است.

,

*رفتار و گفتار آمریکا غیرقابل اعتماد است/ دومرحله ای کردن مذاکرات یک حیله است

, *رفتار و گفتار آمریکا غیرقابل اعتماد است/ دومرحله ای کردن مذاکرات یک حیله است, *رفتار و گفتار آمریکا غیرقابل اعتماد است/ دومرحله ای کردن مذاکرات یک حیله است, *رفتار و گفتار آمریکا غیرقابل اعتماد است/ دومرحله ای کردن مذاکرات یک حیله است,

یعقوب جدگال نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی  در گفت و گو با خبرنگار سیاسی عصر هامون با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص توافق نکردن بهتر از توافق بد است، اظهار داشت: فرمایشات مقام معظم رهبری همواره فصل الخطاب بوده لذا تیم مذاکره کننده هسته ای به هیچ عنوان نباید از ادامه تحقق و توسعه و پیشرفت هسته ای کوتاه آید و حرکت علمی هسته ای را متوقف یا کند کنند.
وی با اشاره به اوضاع اقتصاد داخلی و تأکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی و توانمندی های داخلی، افزود: ملت ایران در طول 36 سال پیروزی انقلاب اسلامی همواره در مقابل آمریکا ایستاده و تن به ذلت نداده و توطئه ها و تهدید های دشمنان را بی اثر کرده است لذا تیم مذاکره کننده به هیچ وجه کوتاه نیاید و از حق مردم ایران دفاع کند چون ملت ایران همواره پشت سرشان ایستاده و  در صورت ادامه تحریم ملت ایران راهکار های فراوانی دارد.
وی با بیان اینکه آمریکا از ابتدا تاکنون دشمن ایران بوده است و دشمنی آنها موضع‌گیری‌های شخصی را دنبال می‌کند، ادامه داد: آمریکا و استکبار از ابتدا ایران هسته ای را نمی پسندید اما جوانان غیرتمند ایران با پشتیبانی ملت با وجود تمامی تحریم ها به انرژی هسته ای صنعتی دست یافت.
نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هرگز نمی‌توان به رفتار و گفتارهای دشمن اعتماد کرد، متذکر شد: رویکردهای جدید دشمنان مبنی بر دو بخشی کردن مذاکرات نیز شگرد بوده و حیله‌ای برای رسیدن به مقاصدشان است.
جدگال با تاکید بر پیروی از فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری تصریح کرد: آمریکائیها در جریان مذاکرات هسته ای دچار توهم شده اند وخیال میکنند ایران اسلامی از موضع ضعف وارد شده است ولی باداشتن رهبری توانا وملتی شریف و با حفظ عزت و استقلال در مقابل جنگ اقتصادی غرب خواهد ایستاد.
نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مباحث اقتصادی جوامع امری مهم و حساس است، خاطرنشان کرد: مردم با پیروی از فرمایش‌های رهبری در مصارف و هزینه‌کردهای خود صرفه‌جویی کنند تا بار دیگر چون گذشته توطئه های این شیطان بزرگ را خنثی کند.

, عصر هامون,
,
,
,
,
,

*نباید به مذاکراتی که بد است تن بدهیم

, *نباید به مذاکراتی که بد است تن بدهیم, *, نباید به مذاکراتی که بد است تن بدهیم, نباید به مذاکراتی که بد است تن بدهیم,

مولوی عبدالغنی بارانی مدیر حوزه علیمه طوبی اهل سنت زاهداندر گفت و گو با خبرنگار زاهدانه اظهار داشت : ما مسلمانیم و اعتقاد به اسلام و انسانیت اصیل داریم و در همین راستا برای پیشرفت علمی خودمان یک سری فعالیت ها انجام داده ایم که برای دشمنان دین و قرآن خوشایند نبوده و آنها علیه ما دست به اقداماتی مانند تحریم کردن زدند.
وی با تاکید بر این که انرژی هسته ای حق مسلم ماست افزود : با برنامه ریزی دقیق مقام معظم رهبری یک سری برنامه ها برای کشور و انقلاب در سطح جهان داریم و سعی ما بر این است تا با صادر کردن علم و پیشرفت های علمی خود به جهان کلیه مسلمان جهان را متوجه این پیشرفت سازیم.

مولوی بارانی گفت : ما برای رفع مشکلاتی که کشورهای دیگر برای ما درست کرده اند پای میز مذاکره با آنان حاضر شدیم و چندین وقت است با این مذاکرات دست و پنچه نرم می کنیم ، انها در این مذاکرات خیلی خواسته های نابجا آوردند که تن دادن به آنها در شان و منزلت کشور ما نیست و بارها مشاهده کردیم که این کشورها نسبت به تعهدات و قول های خود پایبند نیستند.

وی افزود : انسانهای جهان اکنون بیدار و هوشیار هستند و به خوبی می دانند که این مسائلی که به ما نسبت داده می شود هیچکدام درست نیست ولی ما به احترام جهان بشریت پای میز مذاکره حاظر شدیم ولی حرف آخر و اساسی را رهبر معظم انقلاب در این مذاکرات تبیین کردند: " که ما به مذاکرات اعتقاد داریم اما نه مذاکراتی که حق ما را از بین ببرد" .

مدیر حوزه علیمه طوبی اهل سنت زاهدان گفت:ما برای رسیدن به پله ای که اکنون قرار داریم تلاشهای بسیاری کرده ایم و خون شهدای زیادی در این راه ریخته شده است و نباید از این پله نزول کنیم .

وی با اشاره به اینکه ما از توافق و سازش بدمان نمی آید بیان کرد : تیم مذاکرات ما باید با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری بر سر میز مذاکرات حاضر شوند و زیر بار توافقی که به گونه ای علم و هستی ما را زیر سوال ببرد و نسل های آینده ما را سرزنش کنند هرگز نروند.

, زاهدانه,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

*در صورت توافق بد مجلس تمام مصوبات قبلی را لغو و غنی سازی را از سر خواهد گرفت

, *در صورت توافق بد مجلس تمام مصوبات قبلی را لغو و غنی سازی را از سر خواهد گرفت, *, در صورت توافق بد مجلس تمام مصوبات قبلی را لغو و غنی سازی را از سر خواهد گرفت, در صورت توافق بد مجلس تمام مصوبات قبلی را لغو و غنی سازی را از سر خواهد گرفت,

علیرضا خسروی نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مرآت نیوز با بیان اینکه  مقام معظم رهبری کلیات مسیر را درسخنان دیروز خود در  خصوص مذاکرات هسته ای مشخص کرده اند، گفت: ما هیچ گونه پیشرفتی در مذاکرات نداشته ایم.

, علیرضا خسروی نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مرآت نیوز با بیان اینکه  مقام معظم رهبری کلیات مسیر را درسخنان دیروز خود در  خصوص مذاکرات هسته ای مشخص کرده اند، گفت: ما هیچ گونه پیشرفتی در مذاکرات نداشته ایم.,

نماینده مردم سمنان با انتقاد از در جریان نگذاشتن اذهان عمومی و نمایندگان در خصوص جزئیات مذاکره بیان کرد:وقتی افراد در جریان جزئیات  نیستند  شما انتظار دارید چه انتقادی در بخش های مختلف باشد.

, نماینده مردم سمنان با انتقاد از در جریان نگذاشتن اذهان عمومی و نمایندگان در خصوص جزئیات مذاکره بیان کرد:وقتی افراد در جریان جزئیات  نیستند  شما انتظار دارید چه انتقادی در بخش های مختلف باشد.,

وی با بیان اینکه طرف مقابل تیم مذاکره کننده همه جزئیات مذاکره خود را عنوان می کند، تصریح کرد: آنها بخش های مختلف کاری خود را نقد می کنند اما این طرف اصلا هیچ اطلاعتی در خصوص جزئیات نیست و بنابراین اگر کسی هم براساس شواهد و یکسری از گفته ها نقدی  کند بلافاصله خفه اش می کنند و اجازه نمی دهند هیچ گونه نقدی باشد.

,

خسروی تنها پیشرفت مذاکرات را نشان دادن ایران به عنوان یک بچه مودب و اهل سیاست و مدارا  دانست و گفت: باید با کسانیکه ادعای استکباری دارند  مثل خودشان برخورد کرد، هرچقدر کوتاه بیاییم، مطمئن باشید ضربه پذیری ما بیشتر خواهد شد.

,

وی با تاکید بر چند مرحله ای نشدن مذاکرات، افزود: اگر قرار باشد توافق ما چند مرحله ای باشد مطمئن باشید این توافق یک توافق خوب نیست.

, وی با تاکید بر چند مرحله ای نشدن مذاکرات، افزود: اگر قرار باشد توافق ما چند مرحله ای باشد مطمئن باشید این توافق یک توافق خوب نیست.,

نماینده مردم سمنان در مجلس با بیان اینکه مابه نوعی در مذاکرات ضرر کرده ایم، افزود: ما برنامه کاری خودمان را در تحقیقات و در بخش های مختلف غنی سازی کنار گذاشته ایم و حالا داریم مذاکره می کنیم طرف مقابل  مدعی است این اولین باری است که ما ایران را متوقف کرده ایم.

, نماینده مردم سمنان در مجلس با بیان اینکه مابه نوعی در مذاکرات ضرر کرده ایم، افزود: ما برنامه کاری خودمان را در تحقیقات و در بخش های مختلف غنی سازی کنار گذاشته ایم و حالا داریم مذاکره می کنیم طرف مقابل  مدعی است این اولین باری است که ما ایران را متوقف کرده ایم. ,

خسروی با اشاره به اینکه و ما به توافق خوب راضی هستیم اما صرف اینکه این توافق در یک مرحله باشد، در توصیه ای به هیات مذاکره کننده ایرانی گفت: همه توافق را باید دور یک میز انجام بدهیم  و هر تصمیمی که می خواهید بگیرید در همان مرحله تصمیم بگیرید.

, خسروی با اشاره به اینکه و ما به توافق خوب راضی هستیم اما صرف اینکه این توافق در یک مرحله باشد، در توصیه ای به هیات مذاکره کننده ایرانی گفت: همه توافق را باید دور یک میز انجام بدهیم  و هر تصمیمی که می ,

نماینده مردم سمنان در مجلس بیان کرد: مطمئن باشید اگر کوچترین خطایی از آن مسیرهایی که مقام معظم رهبری تعیین کرده از سوی تیم مذاکره کننده و یا آن کسانیکه مذاکره می کنند سر بزند مجلس همه مصوبات را لغو خواهد کرد و بحث غنی سازی را ادامه خواهد داد.

,

وی با بیان اینکه غربی ها تصور می کنند تحریم، ما را به پای میز مذاکره کشیده و با افزایش تحریم ها حضور و حمایت مردم کم رنگ تر خواهد شد، افزود:حضور مردم در راهپیمایی 22بهمن امسال پررنگ تر است و  مردم ما بخاطر منافع ملییشان حاضر هستند خیلی از خواسته های خود را کنار بگذارند.

, وی با بیان اینکه غربی ها تصور می کنند تحریم، ما را به پای میز مذاکره کشیده و با افزایش تحریم ها حضور و حمایت مردم کم رنگ تر خواهد شد، افزود:حضور مردم در راهپیمایی 22بهمن امسال پررنگ تر است و  مردم ما بخاطر منافع ملییشان حاضر هستند خیلی از خواسته های خود را کنار بگذارند.,

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به خطا ها ی محاسباتی و اشتباهات راهبردی امریکا گفت: این اشتباهات  محاسباتی نشان می دهد که آنها هنوز هم مردم ما را نشناخته اند.

, عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به خطا ها ی محاسباتی و اشتباهات راهبردی امریکا گفت: این اشتباهات  محاسباتی نشان می دهد که آنها هنوز هم مردم ما را نشناخته اند.,

خسروی با بیان اینکه آمریکایی ها از روز اول دشمنی خود را در قبال مردم ایران ابراز داشته اند،تصریح کرد:آنها  نمی توانند از منافعشان بگذرند و هرجا هم که منافعشان در میان است دشمنیشان پررنگ تر شده است.

,

وی دادن مصونیت سیاسی به شاه معدوم ، زدن هواپیمای مسافر بری ایران ، حمایت از کشورهای مخالف ما   و ... را بیانگر دشمنی آمریکا با ایران دانست و خاطر نشان کرد: دشمنی آمریکا تمامی ندارد و ما حتی اگر روسری را هم از روی سر زنهایمان بر داریم تا زمانیکه منافع آمریکایی ها تامین نشود آنها به همین هم اکتفا نمی کنند و دشمنیشان را  با ما ادامه خواهند داد.

,

*توافق کلی در مذاکرات زمینه ساز بهانه جویی در جزئیات است/سخنان رهبری نقشه راه مذاکره کنندگان است

, *توافق کلی در مذاکرات زمینه ساز بهانه جویی در جزئیات است/سخنان رهبری نقشه راه مذاکره کنندگان است, *, توافق کلی در مذاکرات زمینه ساز بهانه جویی در جزئیات است/سخنان رهبری نقشه راه مذاکره کنندگان است, توافق کلی در مذاکرات زمینه ساز بهانه جویی در جزئیات است/سخنان رهبری نقشه راه مذاکره کنندگان است,

قاسم جعفری، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با اترک نیوز گفت: طرف های غربی مذاکره کننده با مطرح کردن این موضوعات به دنبال این هستند که با انجام یک توافق فقط تعهدی را برای ما ایجاد کنند و در جزییات ما را بازی بدهند.

,
جعفری فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری درباب مذاکرات را بسیار دقیق و به‌هنگام توصیف کرد و گفت: با توجه حساسیت این مرحله از مذاکرات نکات ظریف و هوشمندانه رهبر انقلاب در مورد مذاکرات نقشه راه روشن پیش روی تیم مذاکره‌کننده ایرانی خواهد بود.
,
نماینده مردم بجنورد، گرمه و جاجرم، رازو جرگلان، مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی واکنش های طرف های مذاکره کننده به این فرمایشات را نشان دهنده برآب شدن نقشه های آنان دانست.
,
جعفری تاکید کرد: واکنش وزیرخارجه آمریکا مبنی براینکه بدون توافق کلی، توافق جزئی امکان ندارد، نیز نشان دهنده پنبه شدن رشته های آنان است.
,
وی افزود: مقام معظم رهبری امروز با بیان این موضوع که «توافق نکردن بهتر از توافق بد است» در واقع آب پاکی را روی دست آمریکایی‌ها ریختند و نقشه راه را مشخص کردند.
,
جعفری خاطرنشان کرد: آقای ظریف و تیم مذاکره کننده نیز باید با نقشه راه قرار دادن فرمایشات مقام معظم رهبری با کیاست وارد میدان شوند و به توافقی برسند که عزت و اقتدار ملت ایران را حفظ کند.
, , *کشورهای غربی به دنبال بهانه جویی هستند/بایدکلیات و جزئیات یکجا توافق شود, *, کشورهای غربی به دنبال بهانه جویی هستند/بایدکلیات و جزئیات یکجا توافق شود, کشورهای غربی به دنبال بهانه جویی هستند/بایدکلیات و جزئیات یکجا توافق شود,

حجت الاسلام محمد باقری بنابی در گفتگو با خبرنگار ائل پرس در مورد دو مرحله ای کردن مذاکرات هسته ای، گفت: وقتی که رهبر انقلاب با توجه به اشراف و تجربه ای که دارند،  اعلام می دارد که نسبت به دو مرحله ای شدن مذاکرات هسته ای رضایت ندارند، لذا باید وزارت امور خارجه این دیدگاه رهبر انقلاب را فصل الخطاب قرار دهد.

وی با اشاره به موضع صریح مقام معظم رهبری در مخالفت با دومرحله ای شدن مذاکرات هسته ای، ادامه داد: کشورهای غربی و آمریکا با دو مرحله ای کردن مذاکرات هسته ای به دنبال طولانی کردن مذاکرات و بهانه جویی هستند تا به اهداف خود برسند.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری، کلیات و جزئیات مذاکرات هسته ای باید در جلسه واحد تصمیم گیری شود.

وی افزود: در مورد مذاکرات هسته ای دولت و مردم باید به بیانات مقام معظم رهبری تمکین کنند و در این راستا حرکت کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به حمایت های مقام معظم رهبری از تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان، بیان داشت: تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان بر مسائل سیاسی و فنی مذاکرا ت واقف هستند و می دانند که چگونه باید پرونده هسته ای را پیش برد.

وی با تاکید بر اینکه مسائل فنی و سیاسی مذاکرات باید یک جا حل شوند، تصریح کرد: اگر قرار بر این باشد که مسائل فنی مذاکرات و موارد سیاسی آن در جلسات مجزا کارشناسی و بحث شود، اما باید توافق نهایی در یک جلسه صورت گیرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه موارد فنی و سیاسی مذاکرات هسته ای به هم پیوسته هستند، خاطر نشان کرد: بحث اصلی در مذاکرات هسته ای موارد سیاسی است چرا که ایران از لحاظ فنی به تمام تعهدات خود عمل کرده و اعتماد سازی صورت گرفته است.

وی در پایان اظهار کرد: مسائل سیاسی مانع حل پرونده هسته ای ایران می شود و با  اراده قوی سیاسی، پرونده هسته ای ایران منجر به نتیجه خواهد شد.

*متن توافق نامه باید شفاف و بدون ابهام باشد/بایدهمه تحریم ها یکجا حذف شود
منصور حقیقت‌پور نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی آناج درباره محورهای مهم سخنان امروز مقام معظم رهبری در دیدار با پرسنل نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: اشکال توافق مقدماتی میان ایران و 1+5 این بود که بندهای توافق با برداشت‌ها و افکار طرف‌های مذاکره به صورت مختلف تفسیر می‌شد.

وی با تأکید بر لزوم قوام ادبی و حقوقی متن توافق نهایی، اظهار داشت: متن توافق نباید به گونه‌ای باشد که هرکس بتواند آن را مطابق میل خود تفسیر کند و برای این منظور لازم است که حقوقدانان و زبان‌شناسان در مورد ادبیات توافق نهایی کارشناسی لازم را انجام دهند تا طرف مقابل و به ویژه آمریکایی‌ها نتوانند از زیر تعهدات خود بگریزند.

حقیقت‌پور تقسیم محتوای مذاکرات میان کشورمان و 1+5 به مباحث فنی و سیاسی را یادآور شد و گفت:‌ در موضوع فنی تعداد سانتریفیوژها، سایت‌های هسته‌ای، میزان غنی‌سازی و... مورد بحث قرار می‌گیرد اما در حوزه سیاسی سخن از زمان لغو تمام یا بخشی از تحریم‌ها است.

وی از لزوم حذف همه تحریم‌ها که اقدامی یکسویه و توحش‌آمیز است به موازات توافق نهایی فنی سخن گفت و ادامه داد: دو مرحله‌ای کردن توافق به معنی پرتاب مشکل به آینده است.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: این مشکل آمریکایی‌ها است که نمی‌توانند در یک مرحله تصمیم‌گیری کنند و یا تصمیمات‌شان با نظر وزیر خارجه آلزایمری عربستان و یا تحت تأثیر چند صهیونیست  عوض می‌شود.

نماینده مردم اردبیل در مجلس تصریح کرد: در آمریکا اصلاً مشخص نیست چه کسی تصمیم می‌گیرد در حالی که در ایران رهبری انقلاب وقتی سخنی می‌گوید همه از آن اطاعت می‌کنند.

,

حجت الاسلام محمد باقری بنابی در گفتگو با خبرنگار ائل پرس در مورد دو مرحله ای کردن مذاکرات هسته ای، گفت: وقتی که رهبر انقلاب با توجه به اشراف و تجربه ای که دارند،  اعلام می دارد که نسبت به دو مرحله ای شدن مذاکرات هسته ای رضایت ندارند، لذا باید وزارت امور خارجه این دیدگاه رهبر انقلاب را فصل الخطاب قرار دهد.

,

وی با اشاره به موضع صریح مقام معظم رهبری در مخالفت با دومرحله ای شدن مذاکرات هسته ای، ادامه داد: کشورهای غربی و آمریکا با دو مرحله ای کردن مذاکرات هسته ای به دنبال طولانی کردن مذاکرات و بهانه جویی هستند تا به اهداف خود برسند.

,

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری، کلیات و جزئیات مذاکرات هسته ای باید در جلسه واحد تصمیم گیری شود.

,

وی افزود: در مورد مذاکرات هسته ای دولت و مردم باید به بیانات مقام معظم رهبری تمکین کنند و در این راستا حرکت کنند.

,

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به حمایت های مقام معظم رهبری از تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان، بیان داشت: تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان بر مسائل سیاسی و فنی مذاکرا ت واقف هستند و می دانند که چگونه باید پرونده هسته ای را پیش برد.

,

وی با تاکید بر اینکه مسائل فنی و سیاسی مذاکرات باید یک جا حل شوند، تصریح کرد: اگر قرار بر این باشد که مسائل فنی مذاکرات و موارد سیاسی آن در جلسات مجزا کارشناسی و بحث شود، اما باید توافق نهایی در یک جلسه صورت گیرد.

,

این نماینده مجلس با بیان اینکه موارد فنی و سیاسی مذاکرات هسته ای به هم پیوسته هستند، خاطر نشان کرد: بحث اصلی در مذاکرات هسته ای موارد سیاسی است چرا که ایران از لحاظ فنی به تمام تعهدات خود عمل کرده و اعتماد سازی صورت گرفته است.

,

وی در پایان اظهار کرد: مسائل سیاسی مانع حل پرونده هسته ای ایران می شود و با  اراده قوی سیاسی، پرونده هسته ای ایران منجر به نتیجه خواهد شد.

, *متن توافق نامه باید شفاف و بدون ابهام باشد/بایدهمه تحریم ها یکجا حذف شود, *, متن توافق نامه باید شفاف و بدون ابهام باشد/بایدهمه تحریم ها یکجا حذف شود, متن توافق نامه باید شفاف و بدون ابهام باشد/بایدهمه تحریم ها یکجا حذف شود,
, آناج,

وی با تأکید بر لزوم قوام ادبی و حقوقی متن توافق نهایی، اظهار داشت: متن توافق نباید به گونه‌ای باشد که هرکس بتواند آن را مطابق میل خود تفسیر کند و برای این منظور لازم است که حقوقدانان و زبان‌شناسان در مورد ادبیات توافق نهایی کارشناسی لازم را انجام دهند تا طرف مقابل و به ویژه آمریکایی‌ها نتوانند از زیر تعهدات خود بگریزند.

,

حقیقت‌پور تقسیم محتوای مذاکرات میان کشورمان و 1+5 به مباحث فنی و سیاسی را یادآور شد و گفت:‌ در موضوع فنی تعداد سانتریفیوژها، سایت‌های هسته‌ای، میزان غنی‌سازی و... مورد بحث قرار می‌گیرد اما در حوزه سیاسی سخن از زمان لغو تمام یا بخشی از تحریم‌ها است.

,

وی از لزوم حذف همه تحریم‌ها که اقدامی یکسویه و توحش‌آمیز است به موازات توافق نهایی فنی سخن گفت و ادامه داد: دو مرحله‌ای کردن توافق به معنی پرتاب مشکل به آینده است.

,

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: این مشکل آمریکایی‌ها است که نمی‌توانند در یک مرحله تصمیم‌گیری کنند و یا تصمیمات‌شان با نظر وزیر خارجه آلزایمری عربستان و یا تحت تأثیر چند صهیونیست  عوض می‌شود.

,

نماینده مردم اردبیل در مجلس تصریح کرد: در آمریکا اصلاً مشخص نیست چه کسی تصمیم می‌گیرد در حالی که در ایران رهبری انقلاب وقتی سخنی می‌گوید همه از آن اطاعت می‌کنند.

,

*ملت ایران آگاهانه تابع ولی فقیه است/توافق باید با توجه به خواسته های ما انجام شود

, *ملت ایران آگاهانه تابع ولی فقیه است/توافق باید با توجه به خواسته های ما انجام شود, *, ملت ایران آگاهانه تابع ولی فقیه است/توافق باید با توجه به خواسته های ما انجام شود, ملت ایران آگاهانه تابع ولی فقیه است/توافق باید با توجه به خواسته های ما انجام شود,

منصور آرامی،عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی هرمز به اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر اینکه ملت ایران زیر بار حرف زور نمی رود، گفت:  با شناختی که مردم ایران از آمریکا و خوی استکباری غرب دارد، فریب اغراق گری ها و رفتارهای غیر صادقانه آمریکا را نخواهند خورد.

, هرمز,

وی با بیان اینکه مردم ایران با بصیرت و آگاهانه تابع ولی فقیه هستند، افزود: ملت ایران در سخت ترین شرایط همراه نظام بودند و تاکنون هر آنچه را که مصلحت نظام و کشور را در پی داشته انجام داده اند .

,

آرامی تاکید کرد:آمریکایی ها نباید تصور کند که با فشار و فریب در گفتمان می توانند مردم را متزلزل کنند.

,

وی با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب تصریح کرد: نمی توان به آمریکا و غرب  اعتماد کرد چرا که آنها از دوران قبل و بعد از انقلاب نشان دادند که با مردم ایران و جمهوری اسلامی ایران صادق نیستند.

,

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه خواسته  ملت ایران در مذاکرات روشن و واضح است، گفت: اگر آمریکا به دنبال توافق با ملت ایران است باید تمام خواسته های ما را بپذیرد .

,

وی تاکید کرد:توافق باید کلی و همه جانبه با توجه به خواسته های ما انجام شود در غیر این صورت توافق بد  همان بهتر که نباشد.

,

آرامی با بیان اینکه تمام مشکلات ما ناشی از تحریم نیست، تصریح کرد: برخی از مشکلات کشور ناشی از  فرایندها، بهره بری پایین و  سوء مدیریت هاست که بایدحل شود.

,

وی افزود: کشور ما توانمندی های زیادی در زمینه منابع مادی دارد که با بهره گیری از فرایندها می توان منابع را تبدیل به ثروت کرد.

,

عضو کمیسیون عمران مجلس خاطر نشان کرد: تحریم ها همیشه وجود داشته و امکان دارد شدید تر هم بشود اما با استفاده از منابع غنی معدنی، کشاورزی و منابع انسانی کشور می توان مشکلات را برطرف کرد و کمک موثر تری در  پیشرفت کشور داشت.

,

*طرح توافق دو مرحله ای در مذاکرات،حق ملت ایران را زیر سوال می برد

, *طرح توافق دو مرحله ای در مذاکرات،حق ملت ایران را زیر سوال می برد, *, طرح توافق دو مرحله ای در مذاکرات،حق ملت ایران را زیر سوال می برد, طرح توافق دو مرحله ای در مذاکرات،حق ملت ایران را زیر سوال می برد,

آیت‌الله عباس کعبی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به دیپلماسی رهبر معظم انقلاب در مسئله ی هسته ای اظهار داشت: ریشه این دیپلماسی مردمی و کاملا انقلابی از جنس 22 بهمن است.

, پایگاه خبری تحلیلی قم فردا,

وی افزود:رهبر انقلاب با سخنان عزت آفرین و برخلاف زیاده خواهی  های استکباراز جمله آمریکا  موضع کاملا عقلانی و منطقی اتخاذ کرده اند.

,

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در خصوص یک توافق خوب با حفظ منافع ملت ایران، تصریح کرد: رهبری خطاب به زیاده خواهان فرمودند که مردم در 22 بهمن ضربه ی متقابلی به یاوه گویی هایتان خواهند داد.

,

وی در ادامه ابراز داشت:در بیانات رهبر انقلاب دیپلماسی شفاف و منطقی و همچنین دیپلماسی گفتمان انقلاب اسلامی تبلور پیدا کرد و این سخنان باید نقشه راهی برای مذاکره کنندگان ارشد هسته ای ما باشد.

,

آیت الله کعبی  با بیان اینکه آمریکایی ها و کشورهای مستکبر با طراحی توافق دو مرحله ای به دنبال اهداف شوم خود هستند،گفت:دشمن می خواهد با مذاکرات فرسوده  حق ملت ایران را در برخورداری از فناوری مسالمت آمیز هسته ای زیر سوال ببرد.

,

وی با اشاره به تیزبینی و هوشیاری مقام معظم رهبری، تصریح کرد: ایشان در سخنان خود تاکید کردند که توافق باید در یک مرحله و با رفع کامل تحریم ها و برخورداری ملت ایران از غنی سازی صلح آمیز هسته ای  صورت بگیرد.

,

عضو مجلس خبرگان رهبری  با بیان اینکه ملت ما در روز 22بهمن مواضع خود را به گوش جهانیان خواهند رساند،خاطر نشان ساخت: دشمنان بار دیگر شعار "انرژی هسته ای حق مسلم ماست" را در فریادهای ملت ایران خواهند شنید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه