اخبار داغ

مونوریل قم، هنوز نیامده حادثه آفرید!+ تصاویر

مونوریل قم، هنوز نیامده حادثه آفرید!+ تصاویر
کریمه:لوکوموتیو پروژه مونوریل در حالی که بر روی یک دستگاه تریلی قرار داشت؛ هنگام عبور از زیر پل، سقف لوکوموتیو به کلی آسیب دید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پایگاه خبری تحلیلی کریمه، دقایقی پیش در بلوار زائر قم، زیر پل اتوبان امام علی (ع)، لوکوموتیو پروژه مونوریل در حالی که بر روی یک دستگاه تریلی قرار داشت؛ هنگام عبور از زیر پل، سقف لوکوموتیو به کلی آسیب دید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا , پایگاه خبری تحلیلی کریمه,

, ,

, ,

, ,

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کریمه، در تاریخچه مونوریل قم آمده است؛ بر اساس مطالعات طرح جامع حمل‌ونقل این شهر که از پنج سال پیش آغاز و درنهایت در جلسه شورای عالی ترافیک به تصویب رسیده بود، وجود دو خط A و B مترو برای قم پیش‌بینی‌شده بود، اما ناگهان در هشتاد و یکمین جلسه این شورا بنا به پیشنهاد شهردار قم و برخی از مسئولان این استان، مونوریل جایگزین خط B قطار شهری قم شد.
درحالی‌که برخی کارشناسان و اعضای شورای شهر قم معتقدند پیش از شروع به کار این پروژه، مطالعات امکان‌سنجی و هزینه و فایده آن انجام‌نشده بود.

, پایگاه خبری تحلیلی کریمه,
,

گفتنی است که در مرداد سال 88 کلنگ احداث مونوریل در قم بر زمین زده شد، دولت درصدد برآمد تا طرح نیمه‌تمام مونوریل تهران را در قم به نتیجه‌ای برساند اما پس از گذشت دو سال، محمدرضا باقر پناهی، نماینده قم در شورای عالی استان‌ها خبر از توقف این پروژه به دلیل نداشتن مطالعات اولیه داده است.

,

قرار بود مونوریل قم با هزینه‌ای بالغ‌بر 19 میلیارد تومان و در مدت 30 ماه به اجرا درآید و حالا بعد از گذشت 20 ماه از زمان کلنگ زنی اجرای این پروژه متوقف‌شده است.

,

جالب‌توجه است که نماینده قم در شورای عالی استان‌ها دلیل توقف در اجرای مونوریل قم را نداشتن مطالعات اولیه و مصوبه شورای شهر دانسته و تأکید کرده است: با توجه به تقاضای مکرر اعضای شورای شهر از مجریان طرح برای ارائه مطالعات و عدم در اختیار قرار دادن آن به اعضا و همچنین جلوگیری از بین رفتن نمای بصری حرم حضرت معصومه (س)این پروژه متوقف شده است.

,

 البته دلیل توقف مونوریل قم تنها به همین مقدار محدود نمی‌شود، درحالی‌که به گفته پناهی، این پروژه فرآیند قانونی خود را طی نکرده از شهر قم خبر می‌رسد که پروژه مونوریل علاوه برنداشتن مصوبه شورا، در طرح جامع این شهر هم لحاظ نشده است.

,

پناهی، شهرداری قم را مجری طرح می‌داند و اضافه می‌کند: این طرح بدون طی مراحل اولیه شروع شد و در مقابل حرم مطهر حضرت معصومه (س) به مشکل جدی برخورد کرد و نهایتاً متوقف شده است، از مجری آن می خواهیم هر چه سریع‌تر مطالعات خود را به این شورا ارائه دهند تا پس از بحث و بررسی راهکار اساسی برای ادامه این پروژه اندیشیده شود.

,

بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته قرار بود اولین مونوریل کشور به طول هفت کیلومتر در بهمن‌ماه 1390 به بهره‌برداری برسد. قطار این سیستم حمل‌ونقلی در ابعاد 6/ 5 در9/ 2 در52 متر پیش‌بینی‌شده بود و زوار و مسافران توسط پله‌های برقی به ارتفاع 5/5 متر به آن منتقل شوند. قرار بود مونوریل قم دارای 4 واگن و ظرفیت 800 نفر بوده و مدت‌زمان توقف آن در هر ایستگاه 20 ثانیه باشد. حالا همه این قرارومدار معلق در هواست، مونوریل قم متوقف‌شده و باید از طراحان آن پرسید که هزینه‌های انجام‌شده برای این طرح ناکام را چطور باید جبران کرد.

,

حال بعد از این همه کش‌وقوس‌های فراوان؛ در 23 بهمن‌ماه 1393 لوکوموتیو پروژه‌ی مونوریل وارد قم شد که به خاطر همان بی‌تدبیری‌های گذشته! لوکوموتیو دچار آسیب شد.

,

آری، بار دیگر بیت‌المال از دست رفت...

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه