اخبار داغ

نشست نمایندگان ادوار نورآباد در مجلس

امام جمعه ممسنی: اجازه دهید کسی که رای آورده خدمت کند

امام جمعه ممسنی: اجازه دهید کسی که رای آورده خدمت کند
نماینده گان ادوار گذشته ی ممسنی و رستم با معتمدین و ریش سفیدان جلسه ای در راستای نفی تعصبات طایفه گرایی برگزار کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از نورآنلاین،  جمعی از افراد ریش سفید که آنها را معتمد می خواندند و نمایندگان ادوار گذشته گرد هم جمع شدند تا با مساله طایفه گرایی مبارزه کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نورآنلاین,

علی احمدی نماینده ی دوره هفتم اهداف این جلسه را دیدار با نخبگان و معتمدان و ایجاد وحدت در جامعه خواند بیان داشت: یک بیانیه ای در این خصوص از طرف 6 نماینده که نمی خواهند در انتخابات ممسنی دواطلب بشوند تهیه و امضاء شده است و این امضاء کنندگان فرا طایفه ای عمل خواهند کرد و جنبه های طایفه ای را در نظر نخواهند گرفت و این نمایندگان به دغدغه های مشترک رسیده اند و انتظار می رود مردم و معهتمدین نیز حتی اگر گرایش ها و تفکرات متفاوتی دارند در کنار هم باشند و شعله رقابت های طایفه ای را کاهش بدهند و در کوتاه مدت تنش های طوایف را پایین آورده و تصویر و ارزش واقعی این مردم را به جامعه های بیرونی منعکس کرد و در میان مدت و دراز مدت به توسعه و آبادانی شهرستان کمک شود.

,

حاشیه های دیدار نمایندگان ادوار گذشته ممسنی و رستم با معتمدان

, حاشیه های دیدار نمایندگان ادوار گذشته ممسنی و رستم با معتمدان ,

در این نشست حجت الاسلام محمد یعقوبی امام جمعه ممسنی با اشاره به بار علمی شهرستان خواستار استفاده ی بهینه از این ظرفیت شد و بیان داشت: فرقه گرایی و تفرقه عاقبت به خیری ندارد و حتی سطح فرهنگ شهرستان را نیز نمی تواند بالا ببرد.

,

حاشیه های دیدار نمایندگان ادوار گذشته ممسنی و رستم با معتمدان

, حاشیه های دیدار نمایندگان ادوار گذشته ممسنی و رستم با معتمدان ,

وی افزود: در سیاست و انتخابات عاقلانه رفتار کنید و اجازه دهید کسی که رای آورده است فرصت خدمت داشته باشد. اتفاقاتی در انتخابات ممسنی رخ داده است که دیگر نباید اجازه داد تکرار شود.

,

وی گفت: شایسته سالاری خط و محور نمایندگان باشد و حتی در عزل و نصب ها باید دقت کرد افراد صالح و مدیران موفق که حتی شاید با خط نماینده مخالف هستند فعالیت کنند.

,

صمد شجاعیان نماینده دوره اول و دوم ممسنی نیز در این جلسه با این ادعا که از سال 58 هر چه جلوتر می رویم وضعیت مردم خرابتر می شود و عقب می افتند! گفت: ممسنی 5 شاخه ی بزرگ دارد که همان طوایف هستند بین طوایف ازدواج های بسیار زیادی صورت گرفته بنابراین دیگر نمی توان طوایف را از هم جدا کرد و هر کس دم از طایفه بزند کم لطفی کرده و نادان است.

,

حاشیه های دیدار نمایندگان ادوار گذشته ممسنی و رستم با معتمدان

, حاشیه های دیدار نمایندگان ادوار گذشته ممسنی و رستم با معتمدان ,

عبدالرسول موسوی نماینده دوره سوم نیز اظهار داشت: باید مردم کسی را به مجلس بفرستند که طایفه مدنظر او نباشد.

,

وی افزود: نماینده باید کار تمام مردمی که به او مراجعه می کنند را انجام دهد و این وظیفه ی نماینده است و فرقی ندارد که چه کسی به او رای داده و چه کسی رای نداده است نماینده ی تمام مردم است.

,

موسوی ادامه داد: نماینده کارش تصویب قانون و اگر نماینده کارش را درست انجام دهد، دولت مدیران را انتخاب می کند و نماینده فقط می تواند اگر مدیری کم کاری کرد گزارش آن را بدهد.

,

این نماینده اسبق نورآباد در مجلس تصریح کرد: قوه مقننه نباید در کار قوه مجریه دخالت کند اما متاسفانه کار دولت و مجلس در هم شده است و این یک اشکال اساسی است.

,

رضا قلی الهیاری نماینده دوره چهارم نیز مطرح کرد: طایفه بر مجموع شهرستان غلبه کرده است. مشکلات اقتصادی و اشتغال زایی باعث شده است هرکسی از هر طایفه ای که بالا می رود مجبور باشد اشتغال جوانان طایفه ی خود را تامین کنند و طایفه را به مسند برساند.

,

حاشیه های دیدار نمایندگان ادوار گذشته ممسنی و رستم با معتمدان

, حاشیه های دیدار نمایندگان ادوار گذشته ممسنی و رستم با معتمدان ,

تا کنون از این مساله جلوگیری نشده و چاره ای اندیشیده نشده است و باید مسئولین امنیتی و انتظامی از هم اکنون اقدام کنند و اجازه ی تکرار این کارها را ندهند.

,

وی افزود: چون رقابت طایفه ای شده است نمایندگان ممسنی یکبار مصرف هستند. نمایندگان خود را کوچک نکنند و دو شهرستان باسابقه و باقدمت را به طایفه تنزل ندهند.

,

فریبرز انصاری نماینده دوره پنجم هم افزود: همواره نمایندگان پیشین باید به صورت مشاوره ای نماینده ی وقت را حمایت کنند.

,

وی افزود: وجود نیروهای متخصص ممسنی در سرتا سر کشور فرصت بسیار خوبی است و باید راهکاری پیدا کرد که از ظرفیت نخبگان استفاده کرد و باید در جلسات تخصصی به این مساله پرداخته شود.

,

امینی نماینده دوره هفتم نیز با اعتراف به اینکه آنچه از صندوق رای بیرون می آید مبنا است گفت: هدف جلسه این است که تفرقه ایجاد نشود و آستانه ی تحمل مردم بالا برود و اختلاف نظرها در انتخابات باعث نشود که درگیری ایجاد شود.

,

وی افزود: حکمیت را باید صندوق رای قرار داد و از فرد مشخص شده در صندوق رای حمایت کرد تا توسعه صورت گیرد.

,

غیبت عبدالرضا مردای نماینده دوره هشتم مشهود بود و دلیل عدم حضور وی چندان مشخص نشد.

,

نوذر شفیعی نماینده ی فعلی ممسنی و رستم رسید تا او عامل اصلی رهایی از طایفه گرایی را صنعتی شدن بخواند و بیان داشت: چاره نداریم مگر اینکه به سمت صنعتی شدن حرکت کرد و این کار باعث می شود تا به صورت خودکار از گرایش های طایفه ای جدا شده و این مساله حل شود.

,

حاشیه های دیدار نمایندگان ادوار گذشته ممسنی و رستم با معتمدان

, حاشیه های دیدار نمایندگان ادوار گذشته ممسنی و رستم با معتمدان ,

وی افزود: این جلسات را باید به فال نیک گرفت و مطمئنا اثر گذار خواهد بود و باید سعی کرد همه در این مساله همگام شوند و کمک کنند تا به سمت جامعه ای با پرتوی وحدت حرکت کرد.

,

در پایان این نشست بیانیه ای با امضای نمایندگان ادوار قرائت شد متن این بیانیه به شرح زیر می باشد:

,

 

,

 

,

بسم الله الرحمن الرحیم

,

خیز و در کاسه زر آب طربناک انداز          پیش تر ز آنکه شود کاسه زر خاک انداز

,

مردم شریف و فهیم، شهرستان های ممسنی و رستم ، در آستانه بیست ودوم بهمن ، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ، این حماسه بزرگ را گرامی می داریم. ما نمایندگان شما در دوره های: اول، دوم، سوم، چهارم، پنجم، ششم و هفتم مجلس شورای اسلامی، با دغدغه ها و نگرانیهای مشترک ، نشست های با هم داشته ایم، کانون هم اندیشی نمایندگان ادوار این دو شهرستان را ایجاد کرده و با توافق در مورد اصول کلی ، روش هم اندیشی ، فراگیری و اهداف آن در این دو شهرستان ، تصمیم داریم با احساس مسئولیت و با توکل و پشت گرمی به ذات اقدس پروردگار و همراهی شما مردم عزیز، بویژه در این شرایط حساس در حد بضاعت خود ، درجهت کاهش تنش های طایفه ای درکوتاه مدت و پیشرفت و اصلاح امور فرهنگی ، اقتصادی و اجتماعی دربلندمدت با استفاده از ظرفیت های ملی و محلی با همکاری شما گام های اساسی برداریم.

,

بر اهل دانش وبینش بویژه شما مردم گرامی پوشیده نیست که تاریخ مبارزات سیاسی واجتماعی مردم مسلمان این مرز و بوم در گذر از گردنه های سخت و نفس گیر، فراز و فرودها، تجربه ها وخاطرات تلخ و شیرین فراوانی داشته است . در این گذر وگذار پیوندهای دیرینه و محکم و همدلی میان مردم از هر تیره و تباری به عنوان رمز هویت بخشی و موفقیت برجستگی خاصی داشته است

,

. این دو شهرستان دارای محیطی سرسبز ، سر شار از استعدادهای طبیعی و موقیت جغرافیایی بی نظیر (حلقه اتصال چهار استان) و سرمایه و نیروی عظیم انسانی و تحصیل کرده هستند. صداقت ، شجاعت ، مهمان نوازی، ظلم ستیزی و حمایت از مظلوم صفات بارز شما مردم و رشادت ها و ایثار گری های فراوان در نقاط عطف تاریخی ملت ایران بویژه پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، از ویژگی های برجسته مردم این دوشهرستان است. با این وصف این دو شهرستان از نظر توسعه و پیشرفت جزو مناطق فقیر و توسعه نیافته قلمداد می شوند. چرا که به سبب فقدان برنامه و تلاش منسجم ونامناسب بودن شرایط اجتماعی از یک طرف و ملال دولتمردان در برآوردن نیازهای عمران و آبادانی از طرف دیگر، این ظرفیت ها کمتر مورد توجه قرار گرفته اند و اثرات این ویژگی های مهم کمتر در زندگی سیاسی و اجتماعی و فرهنگی مردم انعکاس یافته است.

,

انتخابات که فرصتی است تا در سطحی وسیع مشکلات مبتلابه فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی مرور شده و انگیزه و راهی باشد برای همدلی و عزم عمومی و استفاده از ظرفیت های محلی و ملی برای پی گیری و حل این مشکلات ، متاسفانه بهانه ای شده است تامردم به تفرقه و تقابل با هم بپردازند. هم دود تند این تفرقه و تقابل به چشم مردم رفته و هم سیمای این مردم شریف را در انظار و انعکاس بیرونی بسیار کدر وتیره نموده است. با وجود سابقه دیرینه در همدلی و غمخوار هم بودن و وجود فرصت های عظیم برای آبادانی، متاسفانه با انگیزه های موهوم راه و روش های تقابل و تفرقه در میان مردم و طوایف بسیار پر رنگ شده و اسباب عقب ماندگی زیست بوم ما بیشتر و بیشتر شده و می شود .

,

ما نمایندگان شما در دوره های مختلف مجلس، می دانیم که وضعیت کنونی این دو شهرستان بویژه در عمران و آبادانی و همچنین تصویری که از فرهنگ این مردم در بیرون منعکس شده است زیبنده این مردم شریف نیست . فکر می کنیم که ابر و مه غلیظ بی اعتمادی ناشی از طایفه گرایی فضای این دو شهرستان را فرا گرفته، دیده را از تشخیص تاریخ و افسانه و درست و نادرست عاجز و ناتوان کرده است و نیز پذیرفته و دور هم جمع شده ایم که فضای بی اعتمادی را کنار زده و با کمک شما مشکلات را به حداقل برسانیم.

,

سرمایه ما اعتماد شما مردم است. از شما درخواست و دعوت می نماییم تا درکاهش تنش های طایفه ای بویژه در انتخابات و تلاش برای اصلاح امور فرهنگی ، اجتماعی و پیشرفت اقتصادی با استفاده از ظرفیت های ملی و محلی دربلندمدت همچون گذدشته یار و یاورمان باشید. جایگزینی طایفه به جای طیف و جناح سیاسی و بازسازی تعصب کهنه و خاک خورده طایفه گرایی در بین مردم، چنان در زندگی روزمره برجستگی یافته است که خواسته اصلی مردم یعنی پیشرفت و توسعه و آنچه برای آن سختی ها کشیده وخونها داده اند به حاشیه رفته است. حرکت جمعی ما ارزش افزوده قابل توجهی برای ایجاد وحدت وهمدلی وزدودن تعصبات کهنه از چهره درخشان این مردم است.

,

لذا فهم و ادبیات مشترک همه ما ،مسئولیت پذیری و شهامت ایستادگی در مقابل انحرافات و کجرویها و نهراسیدن از هزینه های آن، گام اساسی و اولیه برای رسیدن به این مهم است . در این راستا دست یکایک شما را به گرمی می فشاریم ودرخواست داریم حمایت خود را در ایجاد وحدت وهمدلی و خدمت گذاری بهتر دریغ نفرمایید

,

. کانون هم اندیشی نمایندگان، فاقد و سیله و ابزار و در اختیار داشتن نهادهای رسمی است. هر چند همکاری با این نهادها بویژه مراکز آموزش عالی برای کاهش تنش ها دور از دسترس نیست ، با این وجود می توان با صدور بیانیه، ارایه نظرات و دیدگاه ها به صورت هماهنگ، استفاده از محیط  های دانشگاهی و دانشجویی ،استفاده از نشریات محلی و همایش هایی با حضور معتمدین می تواند موثر باشد .

,

ضمن دعوت و درخواست کمک، برنامه-های هر یک از موارد بیان شده را نیز در زمان مناسب به اطلاع شما مردم عزیز خواهیم رساند .از همین جا از رسانه های مکتوب و مجازی چه در حوزه دو شهرستان ممسنی و رستم و یا موثر بر این دو حوزه درخواست داریم که از انتشار هرگونه مطلب یا اظهار نظر تحریک آمیز در مورد طایفه گرایی جدا خود داری نمایند .

,

 ما می دانیم که نفع افراد یا جریانهایی در ایجاد تفرقه و کوبیدن بر طبل طایفه گرایی است . از مردم عزیز درخواست داریم این گونه برنامه ها و ترفندها را نقش بر اب نمایند تا و بار دیگر وحدت و همدلی را بر فضای جامعه حکمفرما نماییم

,

. واسلام/

,

صمد شجاعیان ؛ سید عبد الرسول موسوی ؛ رضاقلی اللهیاری ؛ فریبرز انصاری ؛ سید ابراهیم امینی ؛ علی احمدی

,

حاشیه های دیدار نمایندگان ادوار گذشته ممسنی و رستم با معتمدان حاشیه های دیدار نمایندگان ادوار گذشته ممسنی و رستم با معتمدان حاشیه های دیدار نمایندگان ادوار گذشته ممسنی و رستم با معتمدان حاشیه های دیدار نمایندگان ادوار گذشته ممسنی و رستم با معتمدان حاشیه های دیدار نمایندگان ادوار گذشته ممسنی و رستم با معتمدان حاشیه های دیدار نمایندگان ادوار گذشته ممسنی و رستم با معتمدان حاشیه های دیدار نمایندگان ادوار گذشته ممسنی و رستم با معتمدان حاشیه های دیدار نمایندگان ادوار گذشته ممسنی و رستم با معتمدان حاشیه های دیدار نمایندگان ادوار گذشته ممسنی و رستم با معتمدان حاشیه های دیدار نمایندگان ادوار گذشته ممسنی و رستم با معتمدان حاشیه های دیدار نمایندگان ادوار گذشته ممسنی و رستم با معتمدان حاشیه های دیدار نمایندگان ادوار گذشته ممسنی و رستم با معتمدان حاشیه های دیدار نمایندگان ادوار گذشته ممسنی و رستم با معتمدان حاشیه های دیدار نمایندگان ادوار گذشته ممسنی و رستم با معتمدان حاشیه های دیدار نمایندگان ادوار گذشته ممسنی و رستم با معتمدان حاشیه های دیدار نمایندگان ادوار گذشته ممسنی و رستم با معتمدان حاشیه های دیدار نمایندگان ادوار گذشته ممسنی و رستم با معتمدان حاشیه های دیدار نمایندگان ادوار گذشته ممسنی و رستم با معتمدان حاشیه های دیدار نمایندگان ادوار گذشته ممسنی و رستم با معتمدان حاشیه های دیدار نمایندگان ادوار گذشته ممسنی و رستم با معتمدان حاشیه های دیدار نمایندگان ادوار گذشته ممسنی و رستم با معتمدان حاشیه های دیدار نمایندگان ادوار گذشته ممسنی و رستم با معتمدان حاشیه های دیدار نمایندگان ادوار گذشته ممسنی و رستم با معتمدان حاشیه های دیدار نمایندگان ادوار گذشته ممسنی و رستم با معتمدان حاشیه های دیدار نمایندگان ادوار گذشته ممسنی و رستم با معتمدان

, حاشیه های دیدار نمایندگان ادوار گذشته ممسنی و رستم با معتمدان , حاشیه های دیدار نمایندگان ادوار گذشته ممسنی و رستم با معتمدان , حاشیه های دیدار نمایندگان ادوار گذشته ممسنی و رستم با معتمدان , حاشیه های دیدار نمایندگان ادوار گذشته ممسنی و رستم با معتمدان , حاشیه های دیدار نمایندگان ادوار گذشته ممسنی و رستم با معتمدان , حاشیه های دیدار نمایندگان ادوار گذشته ممسنی و رستم با معتمدان , حاشیه های دیدار نمایندگان ادوار گذشته ممسنی و رستم با معتمدان , حاشیه های دیدار نمایندگان ادوار گذشته ممسنی و رستم با معتمدان , حاشیه های دیدار نمایندگان ادوار گذشته ممسنی و رستم با معتمدان , حاشیه های دیدار نمایندگان ادوار گذشته ممسنی و رستم با معتمدان , حاشیه های دیدار نمایندگان ادوار گذشته ممسنی و رستم با معتمدان , حاشیه های دیدار نمایندگان ادوار گذشته ممسنی و رستم با معتمدان , حاشیه های دیدار نمایندگان ادوار گذشته ممسنی و رستم با معتمدان , حاشیه های دیدار نمایندگان ادوار گذشته ممسنی و رستم با معتمدان , حاشیه های دیدار نمایندگان ادوار گذشته ممسنی و رستم با معتمدان , حاشیه های دیدار نمایندگان ادوار گذشته ممسنی و رستم با معتمدان , حاشیه های دیدار نمایندگان ادوار گذشته ممسنی و رستم با معتمدان , حاشیه های دیدار نمایندگان ادوار گذشته ممسنی و رستم با معتمدان , حاشیه های دیدار نمایندگان ادوار گذشته ممسنی و رستم با معتمدان , حاشیه های دیدار نمایندگان ادوار گذشته ممسنی و رستم با معتمدان , حاشیه های دیدار نمایندگان ادوار گذشته ممسنی و رستم با معتمدان , حاشیه های دیدار نمایندگان ادوار گذشته ممسنی و رستم با معتمدان , حاشیه های دیدار نمایندگان ادوار گذشته ممسنی و رستم با معتمدان , حاشیه های دیدار نمایندگان ادوار گذشته ممسنی و رستم با معتمدان , حاشیه های دیدار نمایندگان ادوار گذشته ممسنی و رستم با معتمدان ,

پایان گزارش

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه