اخبار داغ

در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی رخ داد؛

پرتقال های۸۰۰گرمی + تصاویر/ دولتی ها در راه اقتصاد مقاومتی حرکت نمی کنند

پرتقال های۸۰۰گرمی + تصاویر/ دولتی ها در راه اقتصاد مقاومتی حرکت نمی کنند
دولتی مردان عزیز ما امروزه نه تنها از کشاورزان حمایت نمی کنند بلکه در حال تضعیف آنها هستند که این با دستور امام خامنه ای(مدظله العالی) در تضاد است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ورامین ما: ایران کشوری است چهار فصل که می شود تمام فصول و محصولات کشاورزی و حتی انواع آب و هواهای مختلف را در آن پیدا کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ورامین ما:,

یکی از نقاطی که به دلیل شرایط جوی بسیار مناسب و نزدیک بودن جنگ و دریا به یکدیگر پذیرای سیلی از مسافران در ایام مختلف می باشد قسمت شمالی کشور می باشد که می توان گفت به همین دلیل نیز در تمام فصول ساز به دلیل داشتن پوشش گیاهی اش سر سبز می باشد

,

هر مسافری که مسیر حرکتش را به سمت این قسمت از کشور پهناور ایران اسلامی قرار دهد، مطمئناً با دیدن باغ های سر سبز پرتقال و نارنگی دوست دارد که حتی برای دقایقی در یکی از این باغ ها گشت و گذاری کند.

,

 

,

خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی ورامین ما نیز پس از سفر به خطه شمال کشور زمانی که به شهرستان میاندرود و مرکز آن شهر سورک رسید با پیرمردی سرزنده و شاداب روبرو شد که صاحب یکی از باغ های سر سبز پرتقال بود، به همین دلیل نیز پای صحبت های این پیرمرد خوشرو نشست تا درد دل های او را به گوش مسئولین محترم استانی و کشوری برساند شاید بعد از این همه گفتن یکی از مسئولین حرف دل باغبان ها را بشنود.

,

حاج عباسعلی فلاح پیرمرد ۶۴ ساله گفت: محصولات پرتقال و نارنگی از محصولاتی هستند که در پاییز و زمستان به دست می آیند که این نیز بسته به نژاد و اصالت نهال درختان دارد که چه میزان محصول و در چه زمانی به دست باغدار می رسد.

,

وی تصریح کرد: باغ داشتن فعالیتی است که در تمام فصول سال باغدار را مشغول به فعالیت می کند مخصوصاً اگر میزان آن زیاد باشد زیرا درختان موجودات زنده ای هستند که همانند یک انسان زنده باید به آنها رسیدگی شود تا بتواند محصول مناسب و قابل برداشتی را به بار آورد.

,

این باغدار پرکار اظهار کرد: کاشتن درخت پرتقال از همان ابتدا باید از جوانب مختلف مورد بررسی و ارزشیابی قرار گیرد تا در آینده و زمان برداشت محصول، محصولات قابل فروش به بار بنشیند

,

حاج عباسعلی خاطر نشان کرد: درختان پرتقال به میزانی حساس هستند که اگر آب بیشتر و یا کمتر از میزان مورد نظر باشد به درخت آسیب وارد می شود و اگر این کار ادامه پیدا کند این خسارت ها جبران ناپذیر می شود.

,

وی بیان کرد: با یاری خدا و تلاش های شبانه روزی توانسته ام که باغی را آماده کنم تا محصولات صادراتی به بار دهد تا جایی که هر کدام از پرتقال ها وزنی بالغ بر ۸۰۰گرم دارند ولی متاسفانه به دلیل اینکه اگر این محصولات در زمان مقرر برداشت نشود و به فروش نرسد، مجبور هستیم با قیمت های پایین این محصولات صادراتی به فروش برسانیم که این برای من که یک سال برای این محصول زحمت کشیده ام رنج آور است.

,

این باغدار مسن گفت: در زمانی که محصولات آماده برداشت می شود دلالان مختلف به سراغ ما می آیند تا محصولاتمان را خریداری کنند که ما نیز از روی اجبار و به این دلیل که مکانی برای فروش محصولات به مصرف کننده در شهرستان ها و استان های دیگر نداریم، مجبور هستیم محصولمان را به قیمت پایین به آنها بفروشیم.

,

حاج عباسعلی فلاح ضمن بیان اینکه اگر به نخبگان ما امکانات مورد نظر را بدهند تا بتوانند سردخانه های مخصوص برای نگه داری محصولات را احداث کنند تا ما محصولاتمان را در آن ذخیره کنیم تا در زمان و فصول مختلف آنها را به بازار عرضه کنیم تصریح کرد: اگر این سردخانه ها را در اختیار خودمان قرار دهند می توانیم به راحتی به میزانی که در طول سال نیاز داریم از این محصولات درآمد داشته باشیم در صورتی که در حال حاضر این درآمدها به اندازه خرج سالانه ما نیست.

,

وی ضمن بیان اینکه محصول امسال من که صادراتی نیز بود به مبلغ ۱۴۵۰تومان خریداری شد تصریح کرد: آنگونه که پیگری های مختلف کرده ایم پرتقال های کوچکتر با سطح پایین تر در میدان تره بار تهران با قیمت ۳ الی ۴ هزار تومان به فروش می رسد و این مطلب باعث رنج تمام باغداران شده است که چرا فردی که هیچ زحمتی نکشیده است و تنها محصول را از من یا باغداران دیگر خریده و به فاصله کمتر از ۲۴ ساعت آن را در میدان بار استان های دیگر به فروش می رساند سودی به این میزان بکند.

,

این باغدار شمالی خاطر نشان کرد: از مسئولین مختلف شهرستان، استان و کشور خواستار پیگری به اینگونه مشکلات قشر کم درآمد و زحمت کش هستیم تا به روش های بسیار ساده و کم هزینه کاری بکنند تا دست دلالان کوتاه شود تا هم باغدار بتواند محصولات خود را به مبلغ بیشتر فروخته و هم مصرف کننده نیز با مبلغ کمتری محصول را خریداری کند و این همه افراد به دلیل سودخواهی و جاه طلبی یک نفر ضرر نکنند.

,

وی در پایان گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران دستورات بسیار زیادی در خصوص اجرای اقتصادی مقاومتی داشته و دارند که باید به دولتی های عزیزمان بگوییم، درجریان باشید که یکی از راه های موثر و اصلی برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی پشتیبانی از کشاورزان ایران است؛ دولتی مردان عزیز ما امروزه نه تنها از کشاورزان حمایت نمی کنند بلکه در حال تضعیف آنها هستند که این با دستور امام خامنه ای(مدظله العالی) در تضاد است.

, ,
پرتقال
,
پرتقال
, پرتقال, پرتقال,
,
عباسعلی فلاح
,
عباسعلی فلاح
, عباسعلی فلاح, عباسعلی فلاح,
,
عباسعلی فلاح
,
عباسعلی فلاح
, عباسعلی فلاح, عباسعلی فلاح,

انتهای پیام/ش

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه