اخبار داغ

اکران فیلم های جشنواره بین المللی رشد در مه ولات آغاز شد

اکران فیلم های جشنواره بین المللی رشد در مه ولات آغاز شد
اکران آثار منتخب چهل و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم رشد صبح امروز با نمایش 2 فیلم در سالن بصیرت اداره آموزش و پرورش شهرستان مه ولات آغاز شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا،به نقل از سیمای مه ولات، مدیر آموزش و پرورش مه ولات در مراسم افتتاحیه اکرانهای دانش آموزی چهل و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم رشد با تعریف مختصری درباره تمدن و فرهنگ اظهار کرد: تمدن همان ابزارها و درواقع شامل قسمت مادی زندگی بشر است که همواره روند تکاملی دارد؛ و فرهنگ رفتارها و باورهای مردم یک جامعه است که همیشه روند تکاملی ندارد و در بعضی ادوار فرهنگ روند قهقرایی طی می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سیمای مه ولات,

مهدی جعفری مقدم اضافه کرد: هنگامی که نخبگان اجتماعی و همه آنانی که نتوانند شاهد و ناظر روند قهقرایی فرهنگ جامعه باشند، بخواهند مجموعه رفتارها و باورهای جامعه را به مسیر اصلی هدایت کنند بطوری که حرکت روبه جلو آغاز شود، نیاز به ابزارهایی دارند که اثرگذاری بیشتری داشته باشد و امروز این جعبه جادو یا همان سینما و تلویزیون است که بیشترین مخاطب را به خود جذب کرده است.

,

وی با اشاره به اینکه فیلم و سریال ابزار بسیار مفیدی برای اهداف تربیتی و آموزشی است، تصریح کرد: به سبب اثرگذاری بالا و اینکه این ابزار بسیار پربیننده و پرمخاطب است، نگرانی هایی وجود دارد، چنانچه اگر از این ابزار قدرتمند استفاده بد شود مخربترین اختراع بشر خواهد بود.

,

مدیر آموزش و پرورش مه ولات با بیان اینکه هدف جشنواره بین المللی فیلم رشد بکارگیری هنر هفتم و بطور کلی فیلم و سریال در امر آموزش و تربیت است، خاطرنشان کرد: باید دبیرخانه دائمی جشنواره در مه ولات راه اندازی شود و از آنجا که ابزار فیلم برداری در جیب همه دانش آموزان وجود دارد، آموزشگاههای این شهرستان نیز آثاری برای شرکت در جشنواره بعدی تهیه کنند.

,

در پایان دو فیلم "دوچرخه ها، پدرها، سیگارها" و "تبسم گرگ" به نمایش گذاشته شد.

,

انتهای پیام/
 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه