اخبار داغ

یک سالگی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در نهبندان-1

رئیس صنعت،معدن و تجارت نهبندان:صادرات 933 تن کالا از بازارچه دوکوهانه/ نبود مشوق دلیل عدم حضور سرمایه گذار در نهبندان

رئیس صنعت،معدن و تجارت نهبندان:صادرات 933 تن کالا از بازارچه دوکوهانه/ نبود مشوق دلیل عدم حضور سرمایه گذار در نهبندان
رئیس اداره صنعت،معدن و تجارت نهبندان گفت: در 9 ماهه نخست سال جاری 933 تن کالا به ارزش بیش از 2 میلیون دلار از این بازارچه مرزی دوکوهانه نهبندان صادر شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، رضا اردونی، رئیس اداره صنعت،معدن و تجارت شهرستان نهبندان امروز در گفتگو با خبرنگار نهبندان خبر به سالروز ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: در شهرستان نهبندان ظرفیت های بسیار مناسبی در حوزه های صنعت و به ویژه معادن و بازارچه مرزی دوکوهانه وجود دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا، , نهبندان خبر,

 

,

وی افزود: در حوزه معدن پرونده اکتشاف، گواهی کشف و پروانه بهره برداری مطرح است که از ابتدای سال جاری تاکنون 32 پروانه اکتشاف با پیش بینی سرمایه گذاری بیش از 6 میلیارد تومان صادر شده است.

,

 

,

رئیس اداره صنعت،معدن و تجارت نهبندان ادامه داد: در همین مدت تعداد 9 گواهی کشف با ذخیره بیش از 3 میلیون تن در مساحت 22 کیلو متر و هزینه اکتشافی بیش از 2 میلیارد تومان صادر شده است.

,

 

,

اردونی با اشاره به این که در این مدت 10 پروانه بهره برداری معدن در شهرستان صادر شده است گفت: ذخیره قطعی این معادن بیش از 8 میلیون تن است که برای آن بیش از 6 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است و برای 68 نفر شغل ایجاد شده است.

,

 

,

وی تصریح کرد: بیشتر مواد معدنی استخراج شده از معادن نهبندان به دلیل نبودن کارخانه فرآوری به صورت خام به سایر نقاط کشور حمل و ارسال می شود.

,

 

,

* در ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران در نهبندان با سایر نقاط برخوردار هیچ تفاوتی وجود ندارد

,

رئیس اداره صنعت،معدن و تجارت نهبندان با اشاره به اینکه شهرک سنگ با تمام زیرساخت ها در شهرستان آماده حضور سرمایه گذاران است گفت: با توجه به این که مشوق خاصی برای سرمایه گذار در جهت سرمایه گذاری در نهبندان تعیین نشده است سرمایه گذاران رغبتی برای سرمایه گذاری در نهبندان ندارند.

,

 

,

اردونی افزود: در ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران در نهبندان با سایر نقاط برخوردار هیچ تفاوتی وجود ندارد و مثلا در مشهد خود کارخانه و لوازم آن به عنوان وثیقه ی بانکی مورد قبول است اما در نهبندان این گونه نیست.

,

 

,

وی ارائه تسهیلات مناسب و معافیت از مالیات را از راه های جذب سرمایه گذار برای سرمایه گذاری در این شهرستان عنوان کرد.

,

 

,

رئیس اداره صنعت،معدن و تجارت نهبندان به راه اندازی کارخانه فرآوری تولید کنسانتره مس ماهور در این مدت اشاره کرد و گفت: این کارخانه فرآوری با سرمایه گذاری 96 میلیارد ریالی بخش خصوصی ایجاد شده است که برای 36 نفر اشتغال ایجاد کرده است.

,

 

,

* صدور 174 مورد پروانه کسب در نهبندان

,

این مقام مسئول به برنامه های اجرا شده در حوزه صنفی و تجارت شهرستان اشاره کرد و گفت: در این مدت 174 پروانه کسب صادر شده است که 35 مورد آن تولیدی، 97 مورد توزیعی و 47 مورد دیگر آن خدماتی بوده است.

,

 

,

رئیس اداره صنعت،معدن و تجارت نهبندان افزود: پروانه های کسب واحدهای تولیدی مربوط به کارگاه های خرد و کوچک مثل قنادی ها، شیرینی فروش ها و .... است.

,

 

,

اردونی وجود بازارچه مرزی دوکوهانه را یکی دیگر از ظرفیت های بسیار مناسب اقتصادی شهرستان نهبندان عنوان کرد و گفت: در 9 ماهه نخست سال جاری 933 تن کالا به ارزش بیش از 2 میلیون دلار از این بازارچه مرزی صادر شده است.

,

 

,

وی خاطر نشان کرد: این کالا بیشتر شامل کالاهای بازرگانی عمومی و مصالح ساختمانی بوده است.

,

انتهای پیام/ش

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه