اخبار داغ

یک سالگی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در خراسان‌جنوبی/ 12

با وجود تاکید فراوان در اقتصادمقاومتی هیچ نتیجه ای نگرفته ایم/ فعال شدن بازارچه های مرزی در سال جاری محقق نشد

با وجود تاکید فراوان در اقتصادمقاومتی هیچ نتیجه ای نگرفته ایم/ فعال شدن بازارچه های مرزی در سال جاری محقق نشد
امام جمعه سربیشه با بیان اینکه به نظر می‌رسد برخی از ادارات به خوبی در اجرای طرح اقتصاد مقاومتی موفق نبوده اند و حتی کاری هم از پیش نبرده اند، گفت: با وجود تاکید فراوان در اقتصادمقاومتی هیچ نتیجه ای نگرفته ایم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا حجت الاسلام و المسلمین سنجری، امام جمعه سربیشه در گفتگو با خبرنگار خاورستان، به ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: برخی از ادارات اگر خواسته اند کارمثبتی را انجام دهند به قدری تنگناهای مالی برای جوانان ایجاد کرده اند که جوان حاضر به ادامه راه نیستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،,

سنگ اندازی بانک ها پیش روی جوانان با اقتصادمقاومتی منافات دارد

,

وی طی گلایه ای محترمانه از بانک ها و مسئولان مالی گفت: جوانی که با هزار امید و آرزو طرحی را ارئه می دهد برای اجرای آن به قدری در تنگناهای مالی قرار میگیرد که از کار کردن و ایده دادن پشیمان می‌شود واین با اقتصاد مقاومتی منافات شدیدی دارد.

,

امام جمعه سربیشه با اشاره به اینکه راه اندازی گلخانه ها نیز در این شهرستان ازجمله این طرح ها نیز بوده است، افزود: این طرح ها به دلایل شرایط سخت وام گرفتن و وجود تسهیلات 5/1برابری به سرانجام نرسیده است.

,

وی اظهارکرد: با این حال برخی از ادارات این شهرستان توفیقاتی در زمینه‌ی اجرای طرح پرورش شتر مرغ، متکی کردن مردم به ویژه روستاییان به توانایی‌های خودشان مانند پرورش مرغ خانگی و پرورش قارچ داشته اند.

,

امام جمعه شهرستان سربیشه گفت: برخی از ادارات نیز از جمله بسیج سازندگی و کمیته امداد امام خمینی(ره) با راه اندازی کارگاه‌های زود بازده و پرداخت تسهیلات برای جوانان در زمینه اشتغال زایی فعالیت‌های قابل توجهی داشته اند.

,

با وجود تاکید فراوان در اقتصادمقاومتی هیچ نتیجه ای نگرفته ایم

,

حجت الاسلام و المسلمین سنجری در خصوص مطالبات وی از مسئولان گفت: با وجود تاکیدات فراوان هیچ نتیجه ای نگرفته ایم و گلایه مندم.

,

فعال شدن بازارچه های مرزی در سال جاری محقق نشد

,

وی با بیان اینکه ما اگر بخواهیم مصرف گرای صرف نباشیم باید صادرات غیر نفتی خود را افزایش دهیم گفت: فعال شدن بازارچه مرزی ماهیرود از مواردی بود که مطالبه آن در سال جاری نتیجه نداشت.

,

بازارچه‌های غیر فعال امکانات بیت المال را هدر می‌دهند

,

امام جمعه سربیشه با انتقاد از اینکه وجود 4 بازارچه مرزی غیر فعال در درمیان، نهبندان، زیرکوه و سربیشه امکانات بیت المال را هدر میدهد و عملا کارایی ندارند، پیشنهاد کرد: یک ورودی و خروجی در استان می تواند بازدهی بیشتری داشته باشد.

,

حجت الاسلام سنجری گفت: وجود 4 بازارچه مرزی امکاناتی از قبیل چهارراه جاده ای به افغانستان و گمرک را می طلبد و فقدان جاده آسفالته نیز نیازمند امکانات طرف افغانی است که این عامل سبب شده است تا بازارچه ها کارایی چندانی نداشته باشند.

,

برگزاری همایش ها با هزینه بیت‌المال اقدام ضدمقاومتی است

,

وی افزود: همایش‌هایی نیز با هزینه بیت المال گرفته می شود که به نفع مردم نیست و عموما بی فایده هستند و اقدامی ضد مقاومتی است.

,

برخی شرکتها به دلیل کج سلیقگی تعطیل شده اند

,

امام جمعه سربیشه اضافه کرد: در شهرستان سربیشه برخی از شرکتها به دلیل کج سلیقگی و بدسلیقگی تعطیل شده اند و این موضوع توجه مسئولان را نسبت به تعطیلی این کارگاهها در شهرک‌های صنعتی شهرستان می طلبد.

,

مسئولان اقتصادمقاومتی را بشناسند بعد تصمیم گیری کنند

,

حجت الاسلام سنجری طی توصیه ای به مسئولان دستگاههای اجرایی گفت: مسئولان اقتصاد مقاومتی را بشناسند بعد تصمیم بگیرند.

,

وی تاکید کرد: مسئولان باید مجددا فرمایشات مقام معظم رهبری را دررابطه با طرح اقتصاد مقاومتی بازخوانی کنند.

,

امام جمعه سربیشه دوری از مصرف گرایی صرف، اهمیت دادن به تولید کنندگان داخل، پرهیز از واردات بی رویه، دوری از رفاه طلبی صرف وقدر دانستن نیروی کار را از جمله ارکان اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.

,

انتهای پیام/ش

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه