اخبار داغ

به دلیل عدم توجه به اقتصاد مقاومتی به عنوان استراتژی دائمی

سیاست‌های اقتصاد مقاومتی عملیاتی نشده است/ تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند تعامل مردم، مسئولان و رسانه‌ها است

سیاست‌های اقتصاد مقاومتی عملیاتی نشده است/ تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند تعامل مردم، مسئولان و رسانه‌ها است
عدم توجه به اقتصاد مقاومتی به عنوان استراتژی دائمی و بلند مدت موجب شده تا این سیاست ها در کشور عملیاتی نشود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از موج رسا, یا توجه به شرایط اقتصادی کشور بحث اقتصاد مقاومتی از سال 86 با بیانات مقام معظم رهبری وارد ادبیات اقتصاد کشور شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

تکیه بر توان داخلی و مدیریت جهادی موجب شده امروز در بعد نظامی کشور به یک خودکفایی برسد در حالی که متاسفانه آنچه در بحث اقتصاد مقاومتی کمتر به آن توجه شده است بحث عملیاتی سازی اقتصاد مقاومتی است.

,

برای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور نیازمند توجه به امکانات داخلی و بهر‌ه‌گیری از امکانات خدادادی هستیم متاسفانه در سه دهه اخیر نتوانسته‌ایم سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را پیاده سازی و اجرایی کنیم و مسئولان ضرورت توجه به آن را نادیده گرفته‌اند.

,

با اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی می‌توان از تحریم‌ها به عنوان فرصتی برای رشد استفاده کرد و تحقق این امر در جامعه اهتمام همگانی را می‌طلبد.

,

در شرایط فعلی همه مسئولان بر اجرای اقتصاد مقاومتی اذعان دارند و اجرای آن باید علاوه بر مقابله با تحریم‌ها سبب رشد و شکوفایی کشور نیز شود.

,

سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به صورت مقطعی نیست بلکه می‌تواند یک استراتژی دائمی و بلند مدت برای دستگاه‌های اجرایی استان باشد.

,

برای تحقق اقتصاد مقاومتی لازم است مشارکت سه جانبه در بین مردم، مسئولان و رسانه‌ها وجود داشته باشد.

,

اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته و راهی مطمئن برای توسعه داخلی کشور محسوب می شود.

,

 *شکست دشمن در حوزه جنگ سخت موجب به راه انداختن جنگ نرم علیه کشور شده است

,  *شکست دشمن در حوزه جنگ سخت موجب به راه انداختن جنگ نرم علیه کشور شده است,

سردار کرمی، فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) زنجان در گفت و گو با خبرنگار موج رسا با اشاره به اینکه بسیج در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در طول سال برنامه‌های مختلفی در سطح استان زنجان برگزار می‌کند، افزود: دشمن با به راه انداختن جنگ تحمیلی و ایجاد مشکلات امنیتی، تهدیدها و فشارهای سیاسی در مقابل عظمت نظام جمهوری اسلامی ایران شکست خورد و پس از آن تهدیدها و فشارهای اقتصادی را علیه کشور آغاز کرد.

,

وی با اشاره به اینکه دشمنان اسلام در تفکر اشتباه هستند که با تحریم های اقتصادی می توانند نظام جمهوری اسلامی ایران را تسلیم کنند، افزود: دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تحریم های خود را آغاز کرده و کشوربا این شرایط توانسته به این پیشرفت کنونی دست یابد.

,

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر ضرورت اقتصاد مقاومتی تاکید دارد، ابراز کرد: اقتصاد مقاومتی در چشم انداز 20 ساله از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

,

سردار کرمی با اشاره به اینکه از زمانی که مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند همه برای تحقق این امر در جامعه تلاش کردند، تصریح کرد: استفاده از همه امکانات و ظرفیت‌های موجود در کشور، استفاده از نیروی انسانی و ظرفیت‌های علمی کشور از ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی است.

,

وی مردمی بودن و مردم‌محور بودن و استفاده از همه ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی از ویژگی های اقتصاد مقاومتی است، بیان کرد: تامین نیازهای اساسی کشور و کاهش وابستگی و در نهایت قطع وابستگی به نفت از دیگر ویژ‌گی‌های اقتصاد مقاومتی است.

,

انتهای پیام/پ

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه